Gå til innhold

[Løst] Har jeg regnet riktig? (Skolepoeng og tilleggspoeng)

JonasPP

Anbefalte innlegg

Hei!

Har regnet meg frem til at jeg ut av videregående, som jeg fullførte på tirsdag, har med meg 55 poeng. (realfagspoeng er medregnet).

Jeg har planer om å komme inn på INDØK-studiet på NTNU, og ser at jeg mangler noen poeng. Heldigvis for meg har jeg søkt befalsskole, og tar sikte på å fullføre denne først.

Og her kommer spørsmålet: For om jeg har regnet rett så får jeg 2 poeng for å fullføre befalsskolen (det samme som man får for førstegangstjeneste) og 4 alderspoeng, ettersom befalsskolen varer i to år, og ender opp med 61 poeng. Har jeg forstått riktig når jeg har regnet slik?

Endret av JonasPP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er helt riktig. Ordinærsnittet på indøk er nå 61,5, så du må se om du greier å ta et fag eller to på siden av befalskolen. Indøk øker og øker i popularitet, så du må håpe at snittet ikke går opp så mye i løpet av de to årene

Lenke til kommentar

Får du bare to poeng for befalsskole som går over to år? Høres ut som en dårlig deal, da de fleste ting gir to poeng per år. Om det er så, ville jeg heller bare fullført førstegangstjenesten, og så brukt et år på å studere noe morsomt, evt. et år på folkehøgskole om du har råd/lyst. Med mindre det er viktig for deg å fullføre befalsskole, da.

Lenke til kommentar

Får du bare to poeng for befalsskole som går over to år? Høres ut som en dårlig deal, da de fleste ting gir to poeng per år. Om det er så, ville jeg heller bare fullført førstegangstjenesten, og så brukt et år på å studere noe morsomt, evt. et år på folkehøgskole om du har råd/lyst. Med mindre det er viktig for deg å fullføre befalsskole, da.

Man kan kun få to poeng for folkehøgskole, førstegangstjeneste eller 60 studiepoeng (et år vanlige studier). Å gå førstegangstjeneste og deretter folkehøgskole vil ikke gi flere poeng enn befalskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...