Gå til innhold

Hva lanserer Microsoft på mandag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke enig.

Jeg bruker selv Linux og Haiku daglig.

DER snakker vi om marginale operativsystemer.

 

Mac er ikke marginale. De er populære nok til at de fleste programmer finnes i Mac-versjon.

Til og med MS Office finnes til Mac.

Mac er ikke marginale.

 

Hvis du derimot bruker Linux eller Haiku, må du bruke andre programmer enn de mest populære, for å få jobben gjort.

For kontoroppgaver kan du i Linux bruke LibreOffice.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Så komisk, ikke bare har de en "iPad killer" men de stjeler Apple sin signaturmåte å bruke media for å presentere nye produkter på.Microsoft har blitt et utrolig trist selskap som totalt mangler innovasjon.

 

Mangler MS innovasjon? De er vel omtrent den eneste store aktøren innen mobile O.S. som faktisk har gjort noe innovativt de siste årene. Apple kjører på med det samme gamle iOS som knapt nok har endret seg siden 2007, og det samme med Android som, med unntak av at det er mer åpent, er klin likt iOS. WP og W8 representerer ihvertfall noe nytt, selv om det ikke finnes måter på hvor mye batshit de skal måtte ta fordi de har fjernet startknappen på det kommende systemet.

 

At andre selskaper endelig har åpnet øynene og lært et par triks av Apple, f.eks måten de lanserer produkter, er bare positivt for oss som forbrukere. Jeg håper det etterhvert blir en slutt på å høre om og se masse av et produkt et halvt år i forveien av release. Personlig syntes jeg ihvertfall det er kjekkere om de faktisk har produktet klart for salg like etter det blir presentert.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple. Marginale. Lol.

Really? Leser du ikke før du svarer, eller?

 

Hva var andelen deres innen PC OS igjen? Eller server OS? Vært borti mye Xserve, Xserve RAID, Xserve Cluster Node, Xsan eller Mac Pro Server i det siste eller? Eller si meg, hva var andelene deres innen desktops, arbeidsstatsjoner, laptoper til virksomheter, nettverksutstyr?

 

Ja, de er størst på tablets, og sikkert også på bærbare musikkspillere, men ta iPhone/iOS: Denne platformen får latterlig mye omtale, men Android-baserte smarttelefoner selger f.eks. 2,5 ganger mer, faktisk mer enn alle andre smarttelefoner tilsammen (Q1 2012, tall fra Gartner).

 

Microsofts posisjon i flere store og viktige områder innen IT er dominerende, der Apple er marginale, og de burde sånn sett få mye omtale etter min mening, mer enn det de ofte får. Og at de får omtale burde ingen reagere på.

Endret av Calm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft produserer ikke Xbox selv, Toshiba produserer den for Microsoft.

Microsoft kjøpte Toshiba for og få hardware med Microsoft merke på.

Nå tror jeg du blander sammen Xbox og Zune, og Microsoft har ikke kjøpt Toshiba.

Og Toshiba lager ikke Xbox heller.

Ja, og det var dekket av biten om å blande sammen Xbox og Zune.

Lenke til kommentar

Microsoft produserer ikke Xbox selv, Toshiba produserer den for Microsoft.Microsoft kjøpte Toshiba for og få hardware med Microsoft merke på.

 

Joda jeg har lest de andre kommentarene, men:

Hviss microsoft hadde kjøpt toshiba og toshiba hadde laget x-box, så ville xbox ha vært laget av microsoft..

Lenke til kommentar

Android klin likt iOS? Du har ikke prøvd Android....

 

Klin likt var kanskje å ta litt vel hardt i, men jeg syntes at det MS har gjort med WP er langt mer originalt og skiller seg mer ut fra mengden enn de andre mobile OSene. Tiles er mer spennende og nyskapende. Vi har nok av OSer med kjipe ikoner og ulike former for (eller manglende som i iOS' tilfelle) startskjermer. Endelig noe nytt.

Lenke til kommentar

Android klin likt iOS? Du har ikke prøvd Android....

 

Klin likt var kanskje å ta litt vel hardt i, men jeg syntes at det MS har gjort med WP er langt mer originalt og skiller seg mer ut fra mengden enn de andre mobile OSene. Tiles er mer spennende og nyskapende. Vi har nok av OSer med kjipe ikoner og ulike former for (eller manglende som i iOS' tilfelle) startskjermer. Endelig noe nytt.

Vel, Android kan du få til å se ut som WP om du vil, eller iPhone, eller eget custom android-aktig utseende.

 

iphone må se ut som det gjør, samme med WP.

 

Jeg er MYE mer spent på Tizen jeg ;)

Eller at Microsoft nå har kjøpt opp Nokia, det ligger vell litt i kortene. Spørsmålet er bare når det blir offisielt.

Det hadde iallefall reddet Nokia, de trenger vel et oppkjøp av den typen asap...

Lenke til kommentar

Android klin likt iOS? Du har ikke prøvd Android....

 

Klin likt var kanskje å ta litt vel hardt i, men jeg syntes at det MS har gjort med WP er langt mer originalt og skiller seg mer ut fra mengden enn de andre mobile OSene. Tiles er mer spennende og nyskapende. Vi har nok av OSer med kjipe ikoner og ulike former for (eller manglende som i iOS' tilfelle) startskjermer. Endelig noe nytt.

Vel, Android kan du få til å se ut som WP om du vil, eller iPhone, eller eget custom android-aktig utseende.

 

iphone må se ut som det gjør, samme med WP.

 

Jeg er MYE mer spent på Tizen jeg ;)

Eller at Microsoft nå har kjøpt opp Nokia, det ligger vell litt i kortene. Spørsmålet er bare når det blir offisielt.

Det hadde iallefall reddet Nokia, de trenger vel et oppkjøp av den typen asap...

Du får riktig nok "tiles" til android i form at for eksempel launcher 7, men selv om den kan vise ting som antall meldinger etc. er vi et godt stykke unna live tiles som WP kjører, og hvordan applikasjoner kan benytte disse. Det er jo ikke det at det er firkanter som gjør at dette fungerer, men hva som er inni dem.

 

Rent teknisk er det sikkert mulig å reprodusere dette i apper som launcher 7, men da måtte andre applikasjonsutviklere tilpasse sine apper til dette. :) Ser ikke helt at det skjer.

 

Men det er sant det du sier, rent utseendemessig kan du customisere en android mer. Om det i seg selv gjør OS'et bedre er en annen sak.

 

Tizen er spennende, som så mye annet. Om det faktisk blir en aktør og regne med gjenstår å se.

 

Selv om aksjeverdien til Nokia har stupt, har de fremdeles mye av den fysiske infrastrukturen på plass. Sånn umiddelbart er ikke dette kroken på døra, men noe må jo skje. WP har vokst greit i år, og har en markedsandel på 3%. Veksten er der, til tross for at en del potensielle WP kjøpere nå avventer WP8, og det virker som Nokia står for en god del av denne veksten.

 

At MS velger å gå inn på eiersiden er vel ikke utenkelig. Ser for meg spekulasjonene om "burning platform" memoet, linken mellom forfatter av dette og MS, påfølgende stup i aksjeverdi, og så påfølgende oppkjøp av MS. :ph34r: Conspiracy 101.

Lenke til kommentar

Ingen vet og ingen bryr seg. Det microsoft bør gjøre nå er å konsentrere seg om å levere verdi på bedriftsmarkedet der de fortsatt har en solid fot i spillet, eller rettere sagt de fortsatt har loc-in, så de kan begynne å levere produkter som lever på meritter istedet for EEE, eller så går det rakt mot helvete der og. Apple får stadig mer godvilje i de kretser og, siden folk etterhvert ønsker å bruke Apple-lekene sine på jobb også. Og da er det grenser for hvor mye ressurser som er vertig å kaste i lock-in brønnen til microsoft, når man får lav verdi igjen utover legacy compliance. GNU/Linux og FOSS er på full fremmarsj i det segmentet, der forandringer skjer mye raskere.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar
Ingen vet og ingen bryr seg. Det microsoft bør gjøre nå er å konsentrere seg om å levere verdi på bedriftsmarkedet der de fortsatt har en solid fot i spillet, eller rettere sagt de fortsatt har loc-in, så de kan begynne å levere produkter som lever på meritter istedet for EEE, eller så går det rakt mot helvete der og. Apple får stadig mer godvilje i de kretser og, siden folk etterhvert ønsker å bruke Apple-lekene sine på jobb også. Og da er det grenser for hvor mye ressurser som er vertig å kaste i lock-in brønnen til microsoft, når man får lav verdi igjen utover legacy compliance. GNU/Linux og FOSS er på full fremmarsj i det segmentet, der forandringer skjer mye raskere.

Lav verdi utover legacy compliance? Har du røyka ullsokker? Eller du lever kanskje i 1986? MS i servermiljø fungerer rett og slett veldig bra i dag. Vi kjører ca 200 servere hvorav 98-99% er Windows Server. Og det er IKKE på grunn av "Lock-n".

 

Det er riktig at det er i skuddet å vase rundt med iPads på møter o.l. Høye sjefer handler inn mengder av brett uten å vite hva de skal brukes til, og hvordan. Så må vi finne opp en måte de kan jobbe på som ivaretar funksjonalitet og datasikkerhet (mon tro hvor mye sensitiv data som lagres i dropbox i.l.), samt at vi må inn med relativt dyre løsninger for å drifte disse greiene.

 

W8 nettbrett (i det minste x86 versjonen) støtter Direct Access, og er dermed i praksis tilkoblet bedriftsnettet som om den står i det interne nettverket så lenge det finnes en internettlinje. I tillegg driftes løsningen gjennom samme systemer som brukes for å drifte W8 klienter, for eksempel System Center Configuration Manager.

 

Vi har altså out of the box en løsning som for bedrifter som setter opp dette fungerer bedre enn andre nettbrett, samtidig som man ivaretar datasikkerheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei nei, alle tar feil.

Microsoft har 3 avdelinger, Restart biten, Blåskjerm biten og "Contoso"

Sistnevnte er hvor alle nyansatte jobber og hvor alle produktene kommer ut av, av frykt for å bli forfremmet lager de dårlige produkter med vilje, for ellers havner de i restart labben hvor de hele dagen restarter PC'er til de blir sprøe eller blir satt til å lage den nye Blåskjerm Versjon 8.0 eller lignende :D

Antar det er Blåskjerm labben som skal annonsere sin nyeste kreasjon, en blåskjerm som har fått en fikset og mer innflytelsesrik blåfarge i beste Microsoft stil...

 

Fra spøk til revolver.

Er nok neppe noe revolusjonerende, spennende kanskje, men jeg tviler på kvaliteten.

Det meste som har rullet ut hos MS har hatt hva en her på forumet beskrev som "Standard Microsoft kvalitet" noe som innebærer halvferdig arbeid.

Lenke til kommentar

Om de siste ryktene stemmer, så kan det være den neste Xboxen som blir lansert i natt. Specsa ser ihvertfall ut til å kunne være det.

 

http://www.liveside....-device-leaked/

 

Gikk ikke Microsoft ut for en stund siden og sa at de ikke ville utvikle ny konsoll før om noen år?

 

Hvem ville kjøpt en Xbox 360 da? De vil jo selge ut så mange som mulig før de lanserer en ny konsoll.

 

Hvis jeg husker rett sa de det i 2011, og hvis de sier "noen år" kan de jo mene 2013 (som er da jeg tror det kommer en ny konsoll :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...