Gå til innhold

Oppsett av server, ønsker tilbakemeldinger


Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng som har leid egen BF3 server og har en idee på hvordan vi ønsker dette skal være

 

Det blir Hardcore, men for å gjøre ting litt mer spennende og taktisk ønsker vi å fjerne respawn av kjøretøy.

Med andre ord, det du starter med er det du får (utenom kart der du MÅ ha kjøretøy for å komme over sjø osv).

 

Tanken bak dette er å øke behovet for samarbeid, og å fjerne "Death-runs" samt taxi av fly osv osv.

Alt virker bra på papiret, men vi lurer på om dette kan være litt for sært.

 

Hva synes dere? Ville du spilt på et slikt server?

 

NB!

På Onsdager vil serveren bli satt til "NORMAL" og ha "Frendly Fire" på.

Samt kunn bestå av BF3 Limited Ed. kart.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilene dør lett så blir det jo løping only-servere etter 3 min.

Og spiller folk det vil dem jo spille dette?

 

Ser for meg bruk av heli til å komme opp på strategiske plasser, for å så være OP der oppe da ingen kommer seg dit. For eks sette en spawn der ol.

Lenke til kommentar

Hvis JEG hadde bestemt, så ville jeg gjort slik:

- Normal mode (er ikke så mange som er gira på hardcore, så dette kun for å lokke spillere)

- TREIG respawn time på kjøretøy

- Citymaps (Få frem karkand, sharqi, kharg island) Alle disse mapsene som gir det store muligheter men samtidig byr på close combat action

 

Dette utelukker selvsagt maps som wake og gulf, grunnen til det er disse mapsa er jo fullstendig blottlagt teamwork og fokuserer mest på snipers og fly/heli/tanks. Hvis du har city maps med slow respawn time på kjøretøy blir det en blanding av inf only, men samtidig ikke. Fordi man da "setter mer pris" på kjøretøy når man får det.

 

Edit: Ikke glem å poste navn/ip når dere har kommet så langt :w00t:

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Det Celusion sa, bortsett fra at det må være HC i stedet for Normal. Jeg føler at HC servere innebærer langt mer taktikk enn vanlige servere. City maps med lang vehicle respawn er en god idé - null respawn er i praksis infantry only, og slow/ingen respawn på store kart er kjedelig.

 

Hardcore, bykart, slow vehicle respawn, aktive admins(!) som ikke er hjernedøde(!!) og eventuelt også egen TS eller lignende som alle kan bruke.

Lenke til kommentar

Edit: Ikke glem å poste navn/ip når dere har kommet så langt

 

Hardcore, bykart, slow vehicle respawn, aktive admins(!) som ikke er hjernedøde(!!) og eventuelt også egen TS eller lignende som alle kan bruke.

 

 

Da har vi testet litt, og tatt deres tilbakemeldinger i betraktning.

Oppsettet blir som dette:

 

- GGC-Stream protected.

- 32 player server.

- 1 player start.

- Hardcore.

- Slow vehicle spawn (3x for øyeblikket) Med unntak på kart der de er nødvendige, som f.eks Wake Island, Gulf of Oman og Noshahar Canals. Vi ønsker å ha en fin balanse mellom vehicle bruk og fot soldater.

- All maps & modes (Conquest, Rush, Deathmatch, Gunmaster) . Her har vi ALLE kart med i listen. Vanilla, Back to Karkand, Close Quarters, har blandet godt opp rekkefølgen.

- 1 round pr map.

- All weapons and tactics allowed. Vi personlig synes det er tåplig med servere som ikke tillater folk å benytte visse våpen o.l. er det i spillet, er det bare å bruke! Camping er en taktikk som er lov, sånn er krig. ;)

 

 

Ang. TS, så skal vi diskutere det. Kan ikke love noe. Kommer tilbake på dette.

 

Admins: Han som kommer mest til å administrere er godt voksen. Han er av typen som ikke hører på "bitching and whining", og vurderer godt dersom "ban" kommer i bilde. Så dere trenger ikke være redde for urettferdig behandling.

Naturligvis klarer vi ikke å være tilstede 24/7, vi alle jobber og har famlier, men vi forsøker å kaste oss i daglig, og særlig dersom det er aktivitet. Følger med på server chat/log. Dersom det er mye tull, kranglig, eller folk som skriker etter juks, vil vi forsøker å gripe inn.

Hoved regelen vi kommer til å slå ned på er "No attacking uncappable bases" (Baserape).

 

Hadde full server i helgen (hadde ren Close Quarters 16 player som test), og virker som folk hadde det gøy.

 

 

Utfordringen nå blir å klare å holde aktiviteten oppe. Håper noen av dere er med å hjelpe til her. Hopp inn selvom 1 person er inne o.l. ;)

 

Her er serveren.

 

Håper å se dere på serveren. Tilbakemeldinger må dere bare gi her i forumet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

I andre ord, utelukkende kun for "Premium only"? Samt må si at server tittelen virker litt, hva skal vi si, skeptisk? "All Maps & Modes - No Rules".

 

Forstår intensjonen, men gir et signal om at er en gi fa*n server, kanskje bare jeg som ser det, men iallefall min mening.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Heh, godt dere likte navnet. Måtte finne på noe som stakk litt ut. ;)

 

Serveren ble til "Normal" igår, siden vi har en kamerat som spilte for første gang, og ikke har Premium.

 

Den er nå skiftet over til Hardcore igjen, og blir det ivertfall ut helgen, men vi legger merke til at det er vanskligere å få folk på hardcore en normal.

 

 

I andre ord, utelukkende kun for "Premium only"? Samt må si at server tittelen virker litt, hva skal vi si, skeptisk? "All Maps & Modes - No Rules".

Forstår intensjonen, men gir et signal om at er en gi fa*n server, kanskje bare jeg som ser det, men iallefall min mening.

 

"No Rules" er fjernet. Faktisk er hele navnet forandret seg nå. Vi fant ut det ble litt for kaotisk uten regler. Den klassiske "No baserape" er på plass.

 

Eller så ser jeg ikke hva annen regel er nødvendig å ha. Er jo krig.

 

 

Der ble det andre boller ja. Men lurer på om dere har gjort et eller annet feil med oppsettet på siste kartet i rotasjonen der, står noe om "ID_Gamemod_0" eller noe sånn, mens de andre viser Rush, CQ osv.

 

Hm, ingen andre av oss fikk opp den feilen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Dette hørtes bra ut! Oj, ble faktisk gira! Er personlig veldig fan av slow veichle respawn, fordi det fremmer teamwork og gir spillet er bedre taktisk dimensjon. Tommelen opp! Er på ferie frem til august, men blir tid til masse gaming når høsten setter inn :)

 

Hva gjør jeg for å søke som admin? Spiller forholdsvis aktivt, er voksen av både alder og holdninger. Tror jeg kun ville gjort det godt mtp server aktivitet og det å opprettholde en god holdning inne på servern.

Lenke til kommentar

Dette hørtes bra ut! Oj, ble faktisk gira! Er personlig veldig fan av slow veichle respawn, fordi det fremmer teamwork og gir spillet er bedre taktisk dimensjon. Tommelen opp! Er på ferie frem til august, men blir tid til masse gaming når høsten setter inn :)

 

Hva gjør jeg for å søke som admin? Spiller forholdsvis aktivt, er voksen av både alder og holdninger. Tror jeg kun ville gjort det godt mtp server aktivitet og det å opprettholde en god holdning inne på servern.

 

Så flott! Kjekt å høre at folk ønsker å delta i serveren.

 

Ang. å være admin, så vil admins hovedsakelig være folk som hjelper å holde serveren gående. Med andre ord; folk som betaler for leien/drift.

 

Så langt er vi 2 admins med full tilganger (betalt), og 1 som har begrensit rettigheter (ikke betalt).

 

Naturligvis, siden vi ikke kjenner deg, føler vi oss litt usikkre på å gi deg admin rettigheter, og du vil klart føle deg utrygg å sende oss penger.

 

I første omgang anbefaler jeg at du er aktiv, gjør deg kjent i serveren, og med oss, så kan vi snakke mer om det etterhvert. Hørses det bra ut?

 

Og klart...ønsker du ikke å betale, men at du er bra engasjert og hjelpsom i å holde serveren aktiv, kan vi nok vurdere å gi deg begrensit admin rettigheter.

 

 

Jeg spiller anti-tank og det er dritt å drepe en tank så ser man den poppe opp igjen i bakgrunnen i samme base instant. Digger slow spawn.

 

Enig, er en del at årsaken at Slow Respawn er ønsket. Pluss at Fast Respawn resulterer bare i at folk camper og venter på spawn plassene heletiden isteden for å bidra.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Dette hørtes bra ut! Oj, ble faktisk gira! Er personlig veldig fan av slow veichle respawn, fordi det fremmer teamwork og gir spillet er bedre taktisk dimensjon. Tommelen opp! Er på ferie frem til august, men blir tid til masse gaming når høsten setter inn :)

 

Hva gjør jeg for å søke som admin? Spiller forholdsvis aktivt, er voksen av både alder og holdninger. Tror jeg kun ville gjort det godt mtp server aktivitet og det å opprettholde en god holdning inne på servern.

 

Så flott! Kjekt å høre at folk ønsker å delta i serveren.

 

Ang. å være admin, så vil admins hovedsakelig være folk som hjelper å holde serveren gående. Med andre ord; folk som betaler for leien/drift.

 

Så langt er vi 2 admins med full tilganger (betalt), og 1 som har begrensit rettigheter (ikke betalt).

 

Naturligvis, siden vi ikke kjenner deg, føler vi oss litt usikkre på å gi deg admin rettigheter, og du vil klart føle deg utrygg å sende oss penger.

 

I første omgang anbefaler jeg at du er aktiv, gjør deg kjent i serveren, og med oss, så kan vi snakke mer om det etterhvert. Hørses det bra ut?

 

Og klart...ønsker du ikke å betale, men at du er bra engasjert og hjelpsom i å holde serveren aktiv, kan vi nok vurdere å gi deg begrensit admin rettigheter.

 

 

Høres veldig bra ut (Og rimelig). Jeg blir nok å se utover høsten da. BattleID er KurtKanon. Kan ta kontakt igjen her via PM når jeg er tilbake forran skjermen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser at tråden er gammel, men dette er en kanonbra idè!

Friendly fire på-ingen respawn av kjøretøy.

Har en annen idè også, hva med at man også kun har et liv?Dør man så er man ute av omgangen for godt, det blir jo ikke mer realistisk en det.Da vil en mann stå igjen tilslutt..

Nå aner jeg ikke om dette er teknisk mulig å få til, men det kunne vært gøy å forsøke iallefall.

 

Hvilken server er det dere spiller på?Kan godt tenke meg å spille med dere:)

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Jeg spiller anti-tank og det er dritt å drepe en tank så ser man den poppe opp igjen i bakgrunnen i samme base instant.

Digger slow spawn.

Hva er dine erfaringer med Javelin?Syns den er upresis jeg, den burde knocke ut en tank på et skudd, med dengang ei.Også er det lite ammo.Lurer faktisk på om jeg liker RPG bedre, selv om denne er enda mer upresis er den langt bedre på nært hold.

 

Personlig har jeg(i den virkelige verden) selv vært anti tank mann i forvaret(RFK 84 MM) og også forsøkt å skyte med Eryx, som er trådstyrt.

Begge disse våpnene er da i allefall slik jeg har erfart, mer presise en både javelin og RPG i BF3.

Til opplysning..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...