Gå til innhold

Problemer med innvandring


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Dette er biologisk fundert. Selv i smeltedigelen USA gjelder det. Svarte giftes i hovedsak svarte, er i hovedsak venner med svarte, bor helst i svarte nabolag, osv. Det samme gjelder latinamerikanerene, asiatere, de hvite. Å hevde noe annet er kunnskapsløst.

 

Ser du ingen motsetninger mellom ditt ønske om en like god verden for din etterkommere som du har opplevd og ekstremt høyt innvandringsnivå fra nasjoner hvor kulturen er helt bak mål etter vår standard? Den verdenen du vokste opp i er for øvrig snart en saga blott. Idet du tipper 70 år har vi brukt opp 2/3 av de gjenværende 1 billion fatene med noenlunde lettutvinnbar olje.

 

Fordommer er for øvrig helt nødvendig for mennesker å navigere en så kompleks verden. Ikke rart de er så utbredt og kommer helt uten bevisste tankeprosesser.

 

Det jeg ser på som litt vanskelig er å fullt ut integrere de nye som kommer på en sikker og hensiktsmessig måte. Jeg har vært med på å gjøre slikt arbeid, og vet/erfart hva som nytter best - men ser ikke at vår kultur er villig til å gjøre sitt "beste", enda.

 

Det har nok med at vi er blitt 1 million flere, i hovedsak gjennom innvandring, på altfor kort tid. Tallet burde snarere vært 100000 eller færre. Hvor mange årsverk og hvor mye av oljepengene fra nordsjøen tror du ikke tilfaller integreringstiltak, asylsøkere, flyktninger, velferdssvindel og lignende? Vi er utrolig ille ute ettersom nordsjørikdommen spiller på siste verset.

Nei, det har lite med penger å gjøre, og antallene vi har hos oss er ikke bemerkelsesverdig - men det som kanskje frustrere oss er at kostnadene blir større jo lengre tid vi bruker på å få "harmoniseringen" til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo en av grunnene til frustrasjonen hos mange av dem som flytter fra disse ommrådene. Det er jo langt fra noen ubegrunnet frykt eller kun fordommer. Det sier seg vell selv at prestasjonene vil bli dårligere i en klasse med dårlige norskkunnskaper? Og jeg kjenner selv folk som har flyttet fra fks. Stovner, fordi de rett og slett ble mobbet for å være norske.

 

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Nei, det sier faktisk ikke seg selv at man får dårligere karakter i norsk fordi elevene i gjennomsnitt ikke ligger på topp. Det er jeg beviset på. Det som tells er skolen og foreldrenes påvirkning, og aller viktigst lærerene og deres lidenskap for faget de underviser i.

 

Unger mobbes for at de er norske? Unger mobbes fordi de er utlendinger, feite, tynne, høye, lave, pene, stygge, er det ikke det ene så er det det andre. Hvis ett av mine potensielt fremtidige barn hadde kommet hjem og klaget over at noen hadde mobbet dem for ''insert reason'' med tårer i øynene så ville det aller dummeste vært å trekke dem ut av skolen. Man skal ikke flykte, men kjempe, hos barna det gjelder, med lærere, foreldre og resten av skolesystemet og samfunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Skal barna virkelig ofre sine muligheter for fremtidens globale dialog og samarbeid, bare fordi deres foreldre manglet vilje og guts?

Du kan fint samarbeide og ha dialog med andre uten å vokse opp ett sted der du er i ekstremt mindretall.

 

Hvem-hva-hvor-når?

 

Men så lenge vi later som det kun er snakk om fordommer osv. blir jo debatten rundt foreldre som tar barn ut av "innvandrerskolene" relativt fruktløs.

 

Hva annet kan det være?

Lenke til kommentar

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Skal barna virkelig ofre sine muligheter for fremtidens globale dialog og samarbeid, bare fordi deres foreldre manglet vilje og guts?

Du kan fint samarbeide og ha dialog med andre uten å vokse opp ett sted der du er i ekstremt mindretall.

 

Hvem-hva-hvor-når?

 

Men så lenge vi later som det kun er snakk om fordommer osv. blir jo debatten rundt foreldre som tar barn ut av "innvandrerskolene" relativt fruktløs.

 

Hva annet kan det være?

 

Erfaringer

Lenke til kommentar

Dette er jo en av grunnene til frustrasjonen hos mange av dem som flytter fra disse ommrådene. Det er jo langt fra noen ubegrunnet frykt eller kun fordommer. Det sier seg vell selv at prestasjonene vil bli dårligere i en klasse med dårlige norskkunnskaper? Og jeg kjenner selv folk som har flyttet fra fks. Stovner, fordi de rett og slett ble mobbet for å være norske.

 

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Nei, det sier faktisk ikke seg selv at man får dårligere karakter i norsk fordi elevene i gjennomsnitt ikke ligger på topp. Det er jeg beviset på. Det som tells er skolen og foreldrenes påvirkning, og aller viktigst lærerene og deres lidenskap for faget de underviser i.

 

Unger mobbes for at de er norske? Unger mobbes fordi de er utlendinger, feite, tynne, høye, lave, pene, stygge, er det ikke det ene så er det det andre. Hvis ett av mine potensielt fremtidige barn hadde kommet hjem og klaget over at noen hadde mobbet dem for ''insert reason'' med tårer i øynene så ville det aller dummeste vært å trekke dem ut av skolen. Man skal ikke flykte, men kjempe, hos barna det gjelder, med lærere, foreldre og resten av skolesystemet og samfunnet.

 

Nå snakker jeg ikke om deg spessielt men gjennomsnittseleven generelt. Jeg ville heller gjort det beste for barnet enn å absolutt skulle sende det til en slik skole.

Lenke til kommentar

Dette er biologisk fundert. Selv i smeltedigelen USA gjelder det. Svarte giftes i hovedsak svarte, er i hovedsak venner med svarte, bor helst i svarte nabolag, osv. Det samme gjelder latinamerikanerene, asiatere, de hvite. Å hevde noe annet er kunnskapsløst.

 

Her har eg nokon bilete som eg trur kan vere relevante for debatten. Dei viser rasesamansetninga i boligstrøk i dei fire største byane i USA. Fargekodane er dei same i alle bileta.

 

 

 

Hier habe ich einige Bilder, die ich interessant für die Debatte glauben sind. Sie zeigen die Rassezusammensetzung in Wohngebiete in den vier grosste Stadte in den Vereinigten Staaten. Die Farbcodes sind die gleichen auf alle den Bilder.

post-149802-0-63462700-1340633479_thumb.jpg

post-149802-0-90764800-1340633529_thumb.jpg

post-149802-0-58449400-1340633531_thumb.jpg

post-149802-0-53449000-1340633532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Erfaringer

 

Hvem sine erfaringer?

 

sine egne blandt annet

 

Da er det helt udiskutabelt - fordi alle foreldre har suverent ansvar.

Men saken kan likevel utredes videre på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar

De forholder seg til virkeligheten. I den virkelige verden vil like barn leke best. Av slik likhet kan nevnes etnisk, kulturell, politisk.

 

 

I den virkelig verden bryr barn seg lite om hudfargen eller kulturelle forskjeller, Det er voksne som har problemer. Datteren min leker bedre med Innvandrere på skolen fordi hun er veldig nysgjerrig og de er veldig snille

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barn bryr seg ikke om mangfold, enten det er hårfarge, hudfarge eller andre karakteristika. Derimot bryr de seg om anderledeshet og ensomhet. Den eneste med rødt hår og fregner, den eneste med brilleglass som colabunner, den eneste med lyst hår eller mørk hud, det er vanskelig. De bryr seg ikke om etniske eller politiske forskjeller. Det overlater de gladelig til oss voksne.

 

Innvandrerandelen i Oslo-skolene blir et problem fordi de voksne - både etnisk norske og innvandrere - flytter på seg. Selvsagt er de ikke kjekt å være Elias og være eneste norske igjen i 7 klasse. Men når han gikk i barnehagen med de samme innvandrerne var det ikke noe problem at de var 5-6 forskjellige etniske grupper.

 

Jeg har gleden av å se den lokale barnehagen gå på tur forbi kontorvinduet nesten daglig. Der er det både afrikanere, asiater, norske og østeuropeiske barn (og kanskje noen andre også, jeg har ikke spurt), og det funker brillefint. Regnbuen er en god ting, men å være eneste svarte flekken på et hvitt laken er ikke så greit hverken for flekken eller lakenet.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelig for din datter og din skole. I den virkelige verden eksisterer det flere skoler og eldre barn enn de som befinner seg i din skolekrets. Norske Elias trivdes derimot ikke som eneste etniske nordmann i sin skoleklasse.

 

Ja, eldre barn kan bli ganske slemme mot hverandre og mobbing hender uten rase og kulturelle forskjeller

 

Det er synd fordi rasisme er noe vi lærer, ikke vi er født med Heldigvis er det noe vi kan unngå med bedre kunnskap

 

Disse problemer endre ikke faktum at det store flertall blant unge amerikaner og kanadiere støtter multietniske samfunnet sine og kjenner fordelene

Lenke til kommentar

 

Ja, eldre barn kan bli ganske slemme mot hverandre og mobbing hender uten rase og kulturelle forskjeller

 

Det er synd fordi rasisme er noe vi lærer, ikke vi er født med Heldigvis er det noe vi kan unngå med bedre kunnskap

 

Hva baserer du det på?

 

The truth is that everyone is a bigot. Everyone is racist.

Aligning with a group, whatever that group may be, is a natural tendency for everyone. At a very early age, children naturally try to "fit in" into preferred groups. People naturally relate to other people who are similar and do not relate to people who are dissimilar. This comparison is the driving force for all bigotry, since most people intuitively believe that their group is better. Unfortunately, intuition is often wrong.

http://www.philforhumanity.com/Everyone_is_Racist.html

 

There was a video on CNN yesterday that stopped me in my tracks.It wasn’t footage from Thailand, or election coverage. It is a video of a little 5 year old girl sitting in front of an image of 5 cartoon children.

The children are all wearing the same dress and the same expression, only the color of their skin is different. An interviewer asks the little girl “who is the smart child?” “who is the mean child?” Over and over the little girl assigns all of the positive characteristics to the white children and all of the negative characteristics to the darkest skinned child.

I sat and watched, saddened and a little heartbroken until the interviewer asked the girl “Why is she the good child” and the little girl says “Because I think she looks like me.”

http://powertochange.com/blogposts/2011/01/20/is-racism-natural/

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om deg spessielt men gjennomsnittseleven generelt. Jeg ville heller gjort det beste for barnet enn å absolutt skulle sende det til en slik skole.

 

Jeg tror du er ganske arrogant når det gjelder denne saken. Bare fordi jeg har opplevd det motsatte av det du mener så er jeg ett enkelttilfelle?? De aller fleste jeg gikk på skole med som faktisk var norsk gjorde det greit, rett og slett fordi vi hadde en fantastisk bra norsklærer.

 

Hva skal det å ha å si om man har ett par i klassen som omtrent ikke gadd fordi de hadde planer om å gifte seg så fort som mulig, for MEG og alle andre som ønsket å gjøre det bra mens vi hadde en utrolig god lærer(e)? Forresten så har jeg to andre søstre som gikk på akkurat samme skole, og vi var alle tre toppelever i norsk.

 

Det at medelever kan norsk dårligere har da jævla lite å si når man har en fantastisk skole å gå på med fantastiske lærere.

 

Hvor gammel er du forresten? Hvor er du fra? Er dette noe som kommer av at du selv har opplevd å bli ''dratt ned'' faglig på din skole?

 

Forresten.. Jeg gikk på en skole med mange forskjellige folk fra mange forskjellige verdenshjørner, og hvis dette virkelig var så galt for elevene som ønsker å yte ekstra, kan du forklare meg hvordan en i paralellklassen min fikk kun 6'ere, og var skolens beste elev gjennom tidene (skolen har vært i drift siden 1975)? Hvis det virkelig var så hemmende som du påstår, og spiller en så stor rolle enn de faktiske lærerne man har å handskes med, hvordan var det overhode mulig??

Lenke til kommentar

Jeg tror du er ganske arrogant når det gjelder denne saken. Bare fordi jeg har opplevd det motsatte av det du mener så er jeg ett enkelttilfelle?? De aller fleste jeg gikk på skole med som faktisk var norsk gjorde det greit, rett og slett fordi vi hadde en fantastisk bra norsklærer.

Tror du alle elevene som går på innvandrerskoler har fantastisk gode norsklærere? Det er mange dårlige lærere og kombinert med dårlige elever så er ikke det en god kombinasjon.

 

Jeg forstår veldig godt at foreldre flytter for å slippe å sende barna sine til innvandrerskoler. Ikke bare er læringsmiljøet dårlig, men de vil ikke trives. Innvandre henger stort sett sammen og utelukker de få norske elevene. Jeg har også lagt merke til at mange etnisk norske elever fra innvandrerskoler hater muslimer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...