Gå til innhold

Problemer med innvandring


Anbefalte innlegg

Naturlig rett? Det hev vi ut av vinduet det sekundet vi begynte med masseødeleggelsesvåpen, og opprettet landsgrenser på slik måte at vi skulle kunne holde kontroll, med hjelp av trussler, våpen og vold. Det er lite som er ''naturlig'' med dagens samfunn.

 

Jeg sier heller ikke at vi ikke trenger en viss kontroll, men det blir dumt å si at nordmenn har mer rett på landet fordi vi er nordmenn. Vi har våpen, vi har allierte. Det er derfor vi får styre på som vi gjør. Har lite med blod og hvem vi er å gjøre.

 

Selv om jeg er 100% biologisk utlending så er sjansene jævla store for at du og jeg deler slekt langt langt tilbake. Kan kanskje si at det du siterte var mer ett stikk mot hvor oppgitt jeg er av at det virker som om mange glemmer at ''etnisk'' tilhørlighet er menneskeskapt. Bortsett fra det og biologisk evolusjon som gjør at vi tilpasser oss stedet vi bor, hva vi spiser, osv, så er vi alle av den samme ulla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er åpenbart mer pragmatiske enn deg, Buffy. Du later til å være av den typen innvandrer(avkom) Norge trenger. Vi trenger derimot ikke flere, Norge er allerede fullt dersom vi skal ta hensyn til de som allerede er ankommet samt den etnisk norske befolkningen lenger enn en generasjon frem i tid. Matsikkerhet og økonomisk fornuft som spenner over generasjoner har neppe vært tilstrebet i politikken noensinne dog, så jeg må nesten gjøre som de fleste andre, håpe "det går seg til", hvilket er den mest naive, ansvarsløse tankemølla av alle. Minner meg om hva Chamberlain og gutta i Frankrike gjorde før 1939.

Rettere sagt. Vi bør la de som vil bidra til Norge få komme inn, og kaste ut de som ikke bidrar.

 

Det virker som om mange nordmenn tror det er en menneskerett å kunne bli nordmann, og den eneste grunnen til at man ikke skulle kunne få det, er om vi kan bevise at de ikke trenger norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Jeg ser svært mørkt på norsk fremtid og etnisk nordmenn.

Det er trist. Jeg er ikke akkurat optimist av natur. Men jeg tror ikke det blir så ille.

 

To ting kan starte krig: etniskforskjell eller religionforskjell. I Norge har vi det kombinert.

Det er vel noen flere: Territoriale krav, ideologi og undertrykkelse. Der stiller vi ganske sterkt, siden vi knapt har slike konflikter.

 

I tillegg til at vi i fremtiden må brødfø innavl barn som fødes med defekter fordi de nekter å slutte med å gifte seg meg egne søskenbarn. Jeg tenker altså mest på muslimer.

Men de nekter ikke å slutte med det. Det er første generasjon som tar med seg den skikken, og som av og til tvinger andre generasjon til å gjøre det samme. Men ingenting tyder på at andre generasjon gjør det med tredje.

 

Så å si hele midtøsten sliter med konemishandling, innavl, pedofili, dyremishandling og steining. For å ikke snakke om at de er blottet for musikalsk-gehør. Det siste helt uvesentlig... Det kommer ikke til å ta slutt.

Joda, det kommer til å ta slutt. Når hørte du sist om noen som ble steinet i Norge? Og vil du ha pedofili trenger du ikke gå utenfor det etniske Norge. Vil du ha mye pedofili, så skal du gå til den katolske kirken, ikke til muslimene.

 

Hva for folk til å tro at dette kommer til å ta slutt kun fordi vi drar en liten promille over hit?

Det kommer til å ta slutt nettopp fordi vi tar inn en promille. Ikke i landene der de kommer fra, men med de som kommer hit,

 

Tror folk at det virkelig hjelper? Og hva har muslimer kulturelt sett som vi kulturelt sett mangler eller virkelig trenger? Steining? I mine øyne... absolutt ingenting.

De er mennesker, de har samme potensiale som alle mennesker. Det er kulturen og tradisjonene som holder dem tilbake, ikke genetikk.

 

Ikke et jævla europeisk land har suksessfylt integrering. Burde ikke det ringe en bjelle?

Det er ikke sant. Hele Europa er resultat av integrering. Den nye innvandringsbølgen er ennå for ung. Gi det litt tid, som USA.

 

Dere som stemmer AP er enten lat dere sjarmere eller dessverre bare uviten... eller som Breivik sier: lider av selvforakt, ergo landforrædere.

Nå stemmer jeg ikke AP, så det får stå for din regning. Men selvforakten er det vel ikke innvandringstilhengerne som står for, tvert om, de har selvtillit nok til å å ikke bli vettskremt av litt invandring...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Buffy er selvsagt dypt nede i skyttergravsposisjon. Hvorfor hun tror hun må forsvare seg vet ikke jeg.

 

Jeg er ikke for ytterligere innvandring med mindre den er av vestlig karakter. Dette gjelder flyktninger, asylsøkere og familiegjenforeninger.

 

 

Jeg må visst ikke skjønne noenting.

 

 

 

Hvor mange av de tre kategoriene ser du for deg at det vil komme i ett slikt tenkt scenario?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

I Sverige vil det sannsynligvis komme i området 20000 somaliske statsborgere som følge av familiegjenforening i løpet av 2012. Disse vil sannsynligvis også søke om å få familiemedlemmer til Sverige. Se ikke bort i fra familieforøkelser også, og da har man fort en liten norsk by verdt med somaliere som trenger infrastruktur, levestandardsøkning til svensk nivå og enormt mange svensker i ansvarsroller for å påse at det går riktig for seg (asylpersonell, byråkrater, politi, tolk..).

 

Jeg må visst ikke skjønne noenting.

Problemet er at du bruker en enkelt etnisk gruppe i et avgrenset tidsrom til å bevise en trend. Men erfaringen fra all innvandring er at den går i bølger.

 

Familieinnvandrere har ikke krav på ytterligere familieinnvandring utenfor nærmeste familie, og de er jo alt i familie med den opprinnelige referansepersonen, så det begrenser seg selv. Og fødselstallene jevner seg ut med levestandard og utdanning.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Forhåpentligvis 0 ytterligere ikke-vestlige innvandrere i Norge.

I praksis vil det bli mange flere på grunn av blant annet somalierenes familieforøkelsestakt.

 

Etter hovedregelen må også somaliere yte etter norm for å få familigjenforening. De skal være sikret bolig, og kunne forsørges av øvrig familie. Men, du svarte ikke på spørsmålet?!

Lenke til kommentar

Ja, for bussing fungerte så godt i USA:

 

Det er en grunn til at entiske nordmenn (og det inkluderer multikulturister) ikke ønsker å sende barnet sitt til en innvandrerskole. Bussing vil ikke forandre roten av problemet.

 

''Roten av problemet'' kan fort unngås når etnisk norske foreldre ikke tar ut barna sine av skolen de går i, på grunn av at de er redd for ''dårlig påvirkning''. En frykt som er ubegrunnet!

 

Jeg skjønner at det kan være skummelt at de kanskje må forholde seg til den virkelige verden hvor ikke alle har samme syn på de enkelte saker, men løsningen er ikke å trekke barna sine ut av skolen på grunn av sine egne fordommer. Det er slik ''slumområder'' og ''slumskoler'' blir til.

 

Dette er jo en av grunnene til frustrasjonen hos mange av dem som flytter fra disse ommrådene. Det er jo langt fra noen ubegrunnet frykt eller kun fordommer. Det sier seg vell selv at prestasjonene vil bli dårligere i en klasse med dårlige norskkunnskaper? Og jeg kjenner selv folk som har flyttet fra fks. Stovner, fordi de rett og slett ble mobbet for å være norske.

 

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Skal barna virkelig ofre sine muligheter for fremtidens globale dialog og samarbeid, bare fordi deres foreldre manglet vilje og guts?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er den globale dialogen og dette fellesskapet bare forenlig med et Oslo hvor 50% av nyfødte har ikke-vestlig opphav og stadig flere skoler knapt har etniske nordmenn tilbake? Spør deg selv om du hadde ønsket dette for eget avkom og for egen oppvekst. Sannsynligvis vil du rasjonalisere slik at det støtter din nåværende oppfatning.

 

Jeg ønsker meg en minst like god verden for mine etterkommere, som det jeg selv fikk av mine forfedre. De satte meg i stand til å se og oppleve andre kulturer, og det har ikke gjort meg annet enn godt. Men, så tar slike ting tid, og den tiden det tar - må vi ta oss tid til. Det våre barn først og fremst lærer av, er oss som foreldre, og mine barn skal aldri finne spor av mine fordommer i ettertiden - da har jeg gitt mine barn det beste utgangspunktet jeg evner. Og, så satser jeg på at de får det litt bedre til etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser du ingen motsetninger mellom ditt ønske om en like god verden for din etterkommere som du har opplevd og ekstremt høyt innvandringsnivå fra nasjoner hvor kulturen er helt bak mål etter vår standard? Den verdenen du vokste opp i er for øvrig snart en saga blott. Idet du tipper 70 år har vi brukt opp 2/3 av de gjenværende 1 billion fatene med noenlunde lettutvinnbar olje.

 

Fordommer er for øvrig helt nødvendig for mennesker å navigere en så kompleks verden. Ikke rart de er så utbredt og kommer helt uten bevisste tankeprosesser.

 

Det jeg ser på som litt vanskelig er å fullt ut integrere de nye som kommer på en sikker og hensiktsmessig måte. Jeg har vært med på å gjøre slikt arbeid, og vet/erfart hva som nytter best - men ser ikke at vår kultur er villig til å gjøre sitt "beste", enda.

Lenke til kommentar

De forholder seg til virkeligheten. I den virkelige verden vil like barn leke best. Av slik likhet kan nevnes etnisk, kulturell, politisk.

Dummeste jeg har hørt, hvis alle skulle låse seg inn med grupper som var like etnisk, kulturell og politisk hadde verden endt opp som en enorm gjeng-krig bestående av individer som ikke ser lengre enn til dørstokken.

Lenke til kommentar

 

Skal foreldre virkelig ofre barna sine for en politisk drøm de kanskje ikke støtter selv en gang?

 

Skal barna virkelig ofre sine muligheter for fremtidens globale dialog og samarbeid, bare fordi deres foreldre manglet vilje og guts?

 

Du kan fint samarbeide og ha dialog med andre uten å vokse opp ett sted der du er i ekstremt mindretall.

 

Men så lenge vi later som det kun er snakk om fordommer osv. blir jo debatten rundt foreldre som tar barn ut av "innvandrerskolene" relativt fruktløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...