Shruggie Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Potayto, potahto - vi sier det samme på forskjellige måter. Problemet er at vi ikke KAN stoppe flyktninger på grensa og gi dem ytelsestester - ikke bare er det mot FNs grunnprinsipper, men det ville gjort at nordmenn ble spytta på over hele verden. Da er alternativet å stenge grensene helt. Ingen svensker, ingen polakker, ingen pakistanere, og ingen somaliere. Hvordan tror dere Norge hadde sett ut da? La oss bare si at det hadde blitt LANGT dyrere å få tak i noen som kan vaske på kontorene deres rundt i landet. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Potayto, potahto - vi sier det samme på forskjellige måter. Problemet er at vi ikke KAN stoppe flyktninger på grensa og gi dem ytelsestester - ikke bare er det mot FNs grunnprinsipper, men det ville gjort at nordmenn ble spytta på over hele verden. Spytter vi på japanere? Spytter vi på australiere? Vi kunne redusert asylinnvandringen til nesten 0, uten noen problemer. Den eneste påvirkningene er mulighetene for toppjobber i FN for Jens Stoltenberg. Da er alternativet å stenge grensene helt. Ingen svensker, ingen polakker, ingen pakistanere, og ingen somaliere. Hvordan tror dere Norge hadde sett ut da? La oss bare si at det hadde blitt LANGT dyrere å få tak i noen som kan vaske på kontorene deres rundt i landet. Det høres ut som et dårlig alternativ. Jeg tror et langt bedre alternativ er å gro noen baller og gjøre det som er riktig, istedenfor å ta imot asylinnvandre fordi vi føler at verdensamfunnet krever det av oss. 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 istedenfor å ta imot asylinnvandre fordi vi føler at verdensamfunnet krever det av oss. Hva med å gjøre det for å være snille? 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hva med å gjøre det for å være snille? Er vi snille så hjelper vi der dem er. Er vi ikke så snille så hjelper vi flyktninger. Om vi egentlig bare bryr oss om å late som om vi er snille, da tar vi imot asylsøkere. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Men om 2 personer har like stort behov for støtte, Personene ikke har like stort behov for stötte, den ene ikke har like stor sjansen til å ta vare på seg selv pga rasisme og har mye mer å lære, utdanne seg osv. Den andre trenger ikke like mye stötte å navigere seg i norsk samfunn. Når jeg sier stötte så mener jeg ikke bare penger, men helst utdannelse av mange slags, kulturelle og akademiske stötte for eks. Noe som den etniske nordmenn ikke trenger til samme grad. Jeg ville kreve at innvandrerne må ta kurs om språk og kulturelle forståelse for å få ekstra stötte fra staten. Det finnes mange andre eksempler hvor staten kunne gi dem ekstra stötte som ikke trengs av den typiske nordmann men hjelpe mulighet for innvandrere til å bidra til safunnet. La meg legge til, selv om den hvite naboen kanskje har større mulighet til å få jobb fordi han er hvit, så er det fortsatt vanskelig for begge to å få seg jobb. At man skal gi ekstra økonomisk kompensasjon til den som har det vanskeligst med å få seg jobb ser jeg ikke hvordan skal øke verken viljen til å jobbe eller mulighetene.At du attpåtil skal få denne kompensasjonen bare for å være mørk i huden er jo på grensen til rasisme. Jeg ville bli imot ekstra ökonomiske kompensasjon men ville gi incentiver til arbeidsgivere som gir jobb til innvandrere og i noen steder har en kvote slik det gjöres i Norge med kvinner. Litt rart at folk fra velferdstaten ikke forstår dette... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Vel det begynte med at vi snakka om ren økonomisk støtte i form av billigere bolig osv, så mine poster har tatt utgangspunkt i det. Jeg skjønner jo at innvandrere har behov for ting som koster staten penger i form av norskkurs og orienteringskkurs osv, og det sier jeg heller ikke noe på. Endret 2. juli 2012 av Apox Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Tror innvandring er sunt. Selv har jeg troen på at verden med tiden mer eller mindre blir et monokulturelt sted. Det vil nok alltid finnes forskjeller, men i grove trekk blir vi alle likere. Dette ser vi allerede i dag, gjennom globalisering og innvandring. Lite peker på at det ikke vil fortsette i samme retning. Noe jeg har tenkt på i det siste - hvor mange innvandrere må et land som Norge ta inn per år før innvandrerne "tar over", og hvor lang tid vil dette ta ? Husk spesielt på det lave fødselstallet etniske nordmenn har en tendens til å ha kontra våre internasjonale venner. Jeg ser for meg at et land som Norge kun har kapasitet til å ta inn en viss mengde innvandrere per år for å greie å integrere dem skikkelig til å bli norske. Dersom vi tar en håndfull nordmenn og flytter dem til et land med en villt fremmed befolkning, så vil de ikke greie å lage en forskjell i landets kultur ettersom de er i et grådig mindretall. På den andre siden igjen kan du ta en million nordmenn og flytte til det samme landet - da vil selvfølgelig de som opprinnelig var norske lettere kunne holde på sin norske kultur enn å bli påvirket og fullstendig integrerte i det nye landet. Så et spørsmål til slutt: Om Norge fortsetter med å ta inn innvandrere slik vi gjør i dag, vil innvandrerne bli fornorska, eller vil etniske nordmenn vaskes bort? Ettersom vi er et demokrati, så burde det gis etter for om 60% av de som bodde i Norge ønsket å ha Islam til statsreligion, for eksempel. Slike ting tror jeg kan skje dersom det tas inn mange innvandrere. Selv har jeg egentlig ingen problemer med at det skal bli slik, i motsetning til en viss Breivik. - Hva er det folk er så redde for? Er vi egentlig så forskjellige? I bunn og grunn har de fleste mennesker de samme grunnverdiene. Alle vil ha det bra, elske andre og føle seg elsket. Så enkelt er det vel... Endret 2. juli 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Da ser du på det helt feil. Du ser på individet, vi ser på samfunnet. Samfunnet funker bedre med vår måte å gjøre ting på, selv om kanskje Olsen i 3b blir i dårlig humør. Når samfunnet funker bedre, blir livet til Olsen bedre også. Men funker samfunnet virkelig betre av dette? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Tror innvandring er sunt. Selv har jeg troen på at verden med tiden mer eller mindre blir et monokulturelt sted. Det vil nok alltid finnes forskjeller, men i grove trekk blir vi alle likere. Dette ser vi allerede i dag, Generelt økt kriminalitet og eksplosiv økning i voldtekter tror jeg ikke folk er enige i at er sunt. Mulig dette forsvinner etterhvert som folk fornorskes, men jeg har mine tvil. Jeg har også fortsatt til gode å se positive ting med multikulturalisme. Ettersom vi er et demokrati, så burde det gis etter for om 60% av de som bodde i Norge ønsket å ha Islam til statsreligion, for eksempel. Slike ting tror jeg kan skje dersom det tas inn mange innvandrere. Selv har jeg egentlig ingen problemer med at det skal bli slik, i motsetning til en viss Breivik. - Hva er det folk er så redde for? Er vi egentlig så forskjellige? I bunn og grunn har de fleste mennesker de samme grunnverdiene. Alle vil ha det bra, elske andre og føle seg elsket. Så enkelt er det vel... Jeg frykter ikke at det kommer til å skje, men om det skulle skje så er det så absolutt ikke positivt. Islam er en fiende av så og si alt demokratiet står for. Og ja vi er veldig forskjellige, det finnes masse kulturer der en mann elsker familien sin, men han har ingen problemer med å drepe dem alle om de skulle fornærme hans ære. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 - Hva er det folk er så redde for? Er vi egentlig så forskjellige? I bunn og grunn har de fleste mennesker de samme grunnverdiene. Alle vil ha det bra, elske andre og føle seg elsket. Så enkelt er det vel... Det er tydlig at mennesker er forskjellige. Spesielt er det eit problem å ta imot folk frå midt-østen og Afrika, fordi det er så mangen av dei som enten ikkje får seg arbeid, ikkje vil eller ikkje kan ha arbeid. I tillegg er det diverre slik at det er mange kriminelle frå desse gruppene. Eg veit ikkje grunnen, men dei kan ikkje oppføre seg, eller har eit enormt hat mot det vi er eller kva vi står for. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Generelt økt kriminalitet og eksplosiv økning i voldtekter tror jeg ikke folk er enige i at er sunt. Mulig dette forsvinner etterhvert som folk fornorskes, men jeg har mine tvil. Jeg har også fortsatt til gode å se positive ting med multikulturalisme*. Kriminalitet og voldtekter tviler jeg på at det egentlig er noen som liker, enten de heter Per eller Muhammad. Mulig jeg er naiv, men jeg nekter å tro at innvandrere kommer til Norge for å voldta og drive helvette. De hadde nok heller ønsket å leve med verdighet, hatt en jobb og lånt sukker fra den etnisk norske naboen sin. Jeg tror det handler om å gi innvandringen litt tid. Hvor lenge har egentlig Norge tatt inn innvandrere? Ikke særlig lenge i den store sammenhengen. La det gå en del generasjoner, så tror ihvertfall jeg at ting bedres. Kan være enig at situasjonen i dag ikke er helt optimal! *Mener du mono her? (-edit: ser nå at du kanskje mener multikulturalisme, beklager i så fall..) Generelt virker det som om folk har lettere for å akseptere, respektere og hjelpe andre personer som er relativt like dem selv. Et samfunn hvor hovedkulturene forenes til en felles vil nok føre til at vi fjerner disse kulturelle veggene, og vi får et samfunn som i mindre grad er "us and them", men heller "vi". Jeg frykter ikke at det kommer til å skje, men om det skulle skje så er det så absolutt ikke positivt.Islam er en fiende av så og si alt demokratiet står for. Og ja vi er veldig forskjellige, det finnes masse kulturer der en mann elsker familien sin, men han har ingen problemer med å drepe dem alle om de skulle fornærme hans ære. Nå er ikke jeg en religionsekspert, men profeten Muhammads budskap var vel faktisk ikke så ulikt Jesus sitt? Husk at hva som blir bedrevet i land i midt-østen ikke nødvendigvis er pga. Islam, men ofte kulturen til de enkelte landene. Når det er sagt går nok landets kultur og religion en del hånd i hånd her. Er enig at Islam er en gammeldags religion, men den kan vel endres den òg? Hva som står i nyhetene hver dag for tiden tror jeg er en del av en svær evolusjonsprosess. Jeg har ihvertfall troen på at religioner er noe dynamisk som kan og vil forandre seg med tiden. (Kristendommen har vel forandret seg en del på 1000 år?) Så lenge det blir lagt press fra omverden, og gitt klare "nei" til kvinneundertrykkelse, steining og den slags, så burde vi være på rett vei. Dette ble vel litt off-topic, men uansett. Det er tydlig at mennesker er forskjellige. Spesielt er det eit problem å ta imot folk frå midt-østen og Afrika, fordi det er så mangen av dei som enten ikkje får seg arbeid, ikkje vil eller ikkje kan ha arbeid. I tillegg er det diverre slik at det er mange kriminelle frå desse gruppene. Eg veit ikkje grunnen, men dei kan ikkje oppføre seg, eller har eit enormt hat mot det vi er eller kva vi står for. (Beklager, men jeg føler at det jeg svarte til Apox gjelder her også, derfor limer jeg det inn..) Kriminalitet og voldtekter tviler jeg på at det egentlig er noen som liker, enten de heter Per eller Muhammad. Mulig jeg er naiv, men jeg nekter å tro at innvandrere kommer til Norge for å voldta og drive helvette. De hadde nok heller ønsket å leve med verdighet, hatt en jobb og lånt sukker fra den etnisk norske naboen sin. Jeg tror det handler om å gi innvandringen litt tid. Hvor lenge har egentlig Norge tatt inn innvandrere? Ikke særlig lenge i den store sammenhengen. La det gå en del generasjoner, så tror hvertfall jeg at ting bedres. Kan være enig at situasjonen i dag ikke er helt optimal! Endret 2. juli 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Eksplosiv økning? http://www.ssb.no/emner/03/05/lovbrudde/tab-2012-03-28-05.html Økningen av voldtekt er tilnærmet identisk med alle andre forbrytelser. Hvor er denne eksplosjonen? I hodet ditt? På vigrid.no? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Og her kommer hersketeknikken ja, venta på det. Man trenger ikke å henge på vigrid.no for å være skeptisk til innvandring men det er vel vanskelig for sosialisthodet ditt å skjønne. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Nei, men man bør faen ta meg ha fakta på plass!!! Nå, hvor er denne voldtektseksplosjonen? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Er bare å følge med i media det, eller spørre x-antall kvinner som ikke tør gå ut i Oslo på kvelden lengre. Er ikke akkurat noen tvil om at antall voldtekter har økt betraktelig de siste årene. Men du er vel av den sorten som nekter for at våre nye landsmenn voldtar mer enn nordmenn, så da blir det vanskelig å diskutere. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Ah, du har ikke fakta, du har vage rykter og mediaspin? Denne diskusjonen er ikke verdt min tid. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Bra, denne diskusjonen blir uansett bedre uten sytingen din. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7691745 http://www.osloby.no/nyheter/Voldsom-okning-i-anmeldte-voldtekter-i-Oslo-6806623.html Endret 3. juli 2012 av Apox Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Ja, og hva så? Prosentvis er denne økningen minimal, og langt over 90% av voldtekter utføres av nordmenn. Endret 3. juli 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Men 99% av alle overfallsvoldtekter utføres av ikke-etniske nordmenn. Edit: kan egentlig endre den til 100%, når jeg nå leser Oslopolitiets uttalelser om at samtlige overfallsvoldtekter siden 2009 er begått av ikke-vestlige innvandrere. Endret 3. juli 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Feil. 3 personer ble tatt for overfallsvoldtekter i Oslo i fjor, og det var alle som ble tatt. Det er der det tallet kom fra. Men det var bare i fjor, bare i oslo, og bare de som ble tatt, OG bare de som ble anmeldt! Så det tallet er totalt verdiløst. totalt ble det antageligvis utført rundt 10.000 voldtekter i fjor, basert på kriminalstatistikk og formelen forskere bruker for å finne mørketall. 3 stykker mot 10.000. Jepp, du har jammen LITT av et argument der, kam'rat! Endret 3. juli 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå