clinton Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg skulle formatere dataen og gjorde sånn som jeg alltid gjør. Men når jeg skulle instalere win xp så sjedde det noe rart. Den holdt på og kopiere over filer og så stod det at det var noen filer som ikke kunne bli kopiert. filene het:SPRB.dll Jeg har prøvd med 6 forskjellige xp cder og 3 forskjellige cd-rom,men det kommer det samme vær gang. Hvis jeg skipper filene og instalerer så fungerer det og komme inn i windows,men etter og ha vert der i ca 1-2min så kommer det en melding på skjermen der det står: System is shutting down,og så er det en klokke som teller ned fra 60 sek og når den har komt til 0 så restarter maskinen seg.Men jeg tror ikke at det kan være MS-Blast viruset selv om det er et prikk likt vindu som dukker opp for når jeg trykker ctrl-alt-del og ser på applications så står det bare System Shutdown,men hvis det er viruset,skal det ikke stå MS-Blast der da? Noen som har noen råd eller ideer/forslag til hvordan jeg kan få dataen oppe og gå igjen? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 trykk "ctrl" + "r" og skriv "shutdown -a" Da skal ikke pc'en skru seg av, men det er jo ikke sikkert pc'en vil fungere ordentlig da.. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Har du vert borti dette problemet før da?jeg skal prøve det og se om det funker.takker Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 ja, hadde det problemet en gang her for ikke så lenge siden, jeg skreiv inn den koden der, men pc'en kræsja etter et par min... Så da restarta jeg, og så funka det fint Og da hadde jeg ikke internett kobla til, så da kunne det ikke være blaster viruset Lenke til kommentar
clinton Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 har prøvd og trykke CTRL+R men det skjedde ingeting.Noen som har noen ansre forslag? Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 prøvd med andre windows versjoner, f.eks 2k?? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 du kan også gå inn på start menyen, og så "run" / "kjør"... det blir det samme som "ctrl" + "r" Lenke til kommentar
clinton Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 jeg har fått det til og funke no.jeg klarte endelig og få instalert win xp uten noen feil meldinger,og da trodde jeg at jeg hadde klart det.men når jeg kom inn i windows så begynte den og telle ned igjen.da den rebootet trakk jeg ut internetten og da fungerer den helt fint.men en gang jeg tar kabelen inni så kommer feil meldingen tilbake..så noe er problemet et jeg ikke får internett på dataen min.Men får håpe at det går seg til.Takker for alle svar og innlegg som har hjolpe meg. Men jeg har ett spørsmål til.Jeg skal ha ny ram.Hva bør jeg kjøpe.Skal klokke som f**n bør ikke koste mer en 1500-1600kr _________________ AMD Xp1800+@1700MHz Aopen AK77-8Max Sapphire Radeon 9500pro 512MB DDR-Ram PC2100 Creative SoundBlaster Audigy Live Maxtor 60G,WD 80G,WD 120G Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 hvis det er internetten er det nok blaster viruset... Lasta ned oppdaterings fila til XP mot blaster da? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg har prøvd med 6 forskjellige xp cder Orginale eller heim produserte Lenke til kommentar
clinton Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Har orginal cd.skal laste ned alt som er av oppdateringer.men den shutdown -a tingen fungerte..no kan jeg vertfall være på nett med min data.men det er jo ikke så veldig betryggende at den meldingen kommer opp da :-? Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 kan anbefale twinmos pc3200 m windbond 512 mb, er riktig fornøyd jeg i hvertfall Lenke til kommentar
clinton Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 hmm.er ute etter PC3200 vertfall.men vil ikke ha twin mos,tenkte mer på Corsair,Geil,kingston eller noe sånnt Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg hadde samme prob en gang, og det var ret og slett rambrikken, byttet den ut og alt fungerte utmerket.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har hatt samme problem selv. Fant ut nå nylig at det var ram-brikken. Har hatt pc'n min i nesten et år, å har hatt samme problem hele tiden. Skal en tur på Komplett-Data for å bytte den en gang denne uken. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Ja ville nok gått for TwinMOS PC3200 /m Winbond der ja, beste alternativet ( sånn med prisen å gjøre) Lenke til kommentar
Electric Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 du kan også gå inn på start menyen, og så "run" / "kjør"...det blir det samme som "ctrl" + "r" Ikke CTRL.. Windowstast+r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå