Gå til innhold

Det er ikke mye komplett over Komplett!


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg sååå lei... Sååå forbannet, og sååå oppgitt!

Onsdag i forrige uke, bestilte jeg endel datadeler fra Komplett.

Blant annet et socket A hk ram en cd brenner mm.

Pakken ble ikke sendt fra komplett før tirsdag! Dvs. 6 dager etter bestilling, enda alle varene var på lager da jeg bestilte. Irriterende.

Når jeg fikk skrudd sammen maskinen, viser det seg at Onboard gigabit lan kontrolleren ikke virker. Dvs at bios ikke finner denne. Irriterende.

Riktignok var dette et demokort, men man forventer at varene skal virke. Irriterende!

Vel, satte inn et annet nettverkskort og tenkte skitt la gå...

Installerte Windows, men når jeg skulle begynne å installere programmer fikk jeg på alle cder beskjed om at .cab file could not be extracted correctly. Cd rommen er defekt også! Vanvittig irriterende!!

 

Hvis man ser dette i lys av at forrige gang jeg bestilte fra (non)Komplett, fikk jeg også et defekt hovedkort og en defekt brenner blir ikke dette noe bedre.

Så nå må jeg som forrige gang betale frakt til Sandefjord for å få nye deler. Samt at dette sannsynligvis vil ta en uke (mest sannsynlig 2uker)

 

Moralen er: Ikke bestill demovarer hos komplett! Sluttsummen blir som regel dyrere enn hva tilfellet er hvis man kjøper retail!

 

 

Og, er det riktig at jeg må betale frakt samt å vente i 2 uker for å få nye komponenter når dette tilsammen har skjedd 3 ganger nå?

 

 

Skuffende av det som liksom skal være en av Norges beste nettbutikker!!!

 

Og ja, jeg vet at Komplett ikke kan teste alle komponenter de selger, men man bør da kunne forvente bedre kundeservice en hva som er tilfellet i dette tilfellet! Og ihvertfall når dette har skjedd 3ggr de siste 3 mnd.

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JuBi skrev

begynner og bli drita lei alle som whiner om komplett på forumet

 

 

Hvis man leser begrunnelsen, ER DET KANSKJE IKKE SÅ RART AT MAN BLIR FORBANNET.

Dette er ikke whining, men berettiget harme og frustrasjon!

Og som tidligere nevnt, man trenger ikke å lese trådene på dette forumet!

Lenke til kommentar
begynner og bli drita lei alle som whiner om komplett på forumet :x

 

 

Komplett er en av de største, ergo har de flere kunder og dermed flere reklamasjoner. Når de så til tider har hatt lange ventetider og tildels dårlig kundebehandling er det ikke rart de får klager her på forumet.

Hadde selv store porblemer med dem tidligere, men etter div diskusjoner med "ledelsen" har dette ordnet seg for min del og har ikke opplevd noe som jeg kan klage på etter dette.

Men uansett om det er komplett eller andre så må det da vere lov å klage her selv om ikke du er enig. :wink:

Lenke til kommentar

Er du en stor bedrift, og har du mange kunder, skal du ha muligheten til å dekke etterspørselen og servicen det må medbringe, eller så har du selv bedt om klager osv.

 

McDonalds gjør det bra med varer osv :p Komplett gjør det ikke fult så bra (dårlig sammenlikning, men dere skjønner vel hva jeg skal frem til). Skal komplett ta tilbake varer i butikken stiller de 200 spørsmål og skal selvfølgelig ha betaling for det hvis det ikke er noe galt med enheten.

 

Så jeg anbefaler alle å bruke webshop (p.g..a 14 dagers returrett) - komplett har ikke bare dårlig webshop til tider, de har elendige butikker uten noe annet enn mmore cd-r og noname varer på lager.

Lenke til kommentar

synes du er suveren i å trekke raske konklusjoner her.. "kunne ikke ekstrake .cab-filer, så derfor er cd-rommen defekt".. hallo, åssen konklusjon er DET for eksempel?

 

prøvde du å installere driver til nettverkskortet? :p

 

men men, lykke til og god bedring :)

Lenke til kommentar

virker her som om mange av de "defekte" varene blir "defekte" pga kunders inkompetanse.. dvs: de har ikke peil hva de driver med :D refererer ikke spesielt mot denne saken, men er enig med ludde.. en cd-rom er ikke sånn at den BARE IKKE kan åpne feks .cab filer.. d er for dumt å si at den er defekt.. knowledge er tingen !! :woot:

Lenke til kommentar

Uten å ta stilling til om dette er brukerfeil eller ikke mener jeg at folk bør få lov til å klage på webshoper i kategorien webshringer. Det at mange klager på komplett er noe som ikke burde irritere, men vekke ettertanke...

 

Personlig har jeg hatt et par dårlige erfaringer, men gidder ikke å brette ut om dem nå da dette bare var ment som mine tanker om diskusjonen som fulgte innlegget

Lenke til kommentar
virker her som om mange av de "defekte" varene blir "defekte" pga kunders inkompetanse.. dvs: de har ikke peil hva de driver med :D refererer ikke spesielt mot denne saken, men er enig med ludde.. en cd-rom er ikke sånn at den BARE IKKE kan åpne feks .cab filer.. d er for dumt å si at den er defekt.. knowledge er tingen !! :woot:

 

 

Og i windows instalasjons disken e det vel ett par .cab filer. Eller?

Lenke til kommentar
Så ræva som komplett er - hadde de hatt gratis retur kostnader (i.e. de betaler for deg) så hadde de gått konk :)

 

Hvor mange ganger må jeg si dette her?

 

Ved mangel (dvs varen er defekt, DOA ol.) så skal butikken dekke fraktkostnadne begge veier.

 

Dette står klart og tydelig i forbrukerkjøpsloven §30 som sier

 

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. "

 

Legg ved (kopi av) kvittering, et lite brev som inneholder kontonummeret ditt og som sier at du skal ha dine utlegg refundert. Trenger ikke være mange linjer.

Lenke til kommentar

Gå inn på komplett sine sider og søk om retur på delene som er defekt. Komplett betaler for retur. Du MÅ sende med kvittering.

 

Du skal ikke se bort ifra at det er hovedkortet som skaper alle problemene. Test de andre tingene i en maskin som virker. Du må betale for testing av sakene som virker.

 

At demoprodukter stinker er bare tøv. Har hatt et hovedkort i ett år og fire måneder. Har stått på 24/7 siden uten et eneste problem.

 

Du bør kanskje også se på hvor du berører tingene du får, hvilket underlag du legger tingene på, hvilket underlag du monterer på, hvilket underlag du står på, hva du sitter på, hva du har på deg på beina. Alle ting som kan gjøre at statisk elektrisitet bygger seg opp. Det er døden for pc komponenter.

Tenkte siden det var tredje gangen du hadde problemer.

Lenke til kommentar

at dere orker fins jo ingen webshop som har mere feilvarer er komplett.

demovare eller ikke alt skal jo virke.

og er det noe feil på varen må du betale frakten tilbake.

noe spesielt billig er dem jo heller ikke.

 

er slutet og bestille der får lenge siden,ble lei og sende i retur.. :grumpy:

Lenke til kommentar

Ikke for og være frekk eller noe , men hadde jeg sittet på service

hos komplett og lest den meldingen din , hadde jeg skreket brukerfeil.

 

Det kan være varen har en fysisk feil men slik som du beskriver det

virker det som en beukerfeil .

 

Håper selfølgelig for din det at det er en fysisk feil .

Lenke til kommentar

skal dekke kostnad tilbake(retur)hvis det er feilvarer.

men hvorfår gjør ikke komplett det da..

jeg måtte gjøre dette selv(snakket med komplett om dette)

er det mange har på forumet som har fått dekket

returen sin av komplett !

tror ikke det.... :lol:

Lenke til kommentar
skal dekke kostnad tilbake(retur)hvis det er feilvarer.

men hvorfår gjør ikke komplett det da..

jeg måtte gjøre dette selv(snakket med komplett om dette)

 

De gjør det, du må bare fremme kravet. Les utdraget av loven jeg siterer. Den er nå ganske så klar.

 

Grunnen til at mange betaler selv er fordi dem ikke er klar over rettighetene sine.

Lenke til kommentar
skal dekke kostnad tilbake(retur)hvis det er feilvarer.

men hvorfår gjør ikke komplett det da..

jeg måtte gjøre dette selv(snakket med komplett om dette)

 

De gjør det, du må bare fremme kravet. Les utdraget av loven jeg siterer. Den er nå ganske så klar.

 

Grunnen til at mange betaler selv er fordi dem ikke er klar over rettighetene sine.

 

Har man god tid ber man bare butikken og poste en rutur lapp med betalt porto.

Lenke til kommentar
skal dekke kostnad tilbake(retur)hvis det er feilvarer.

men hvorfår gjør ikke komplett det da..

jeg måtte gjøre dette selv(snakket med komplett om dette)

 

De gjør det, du må bare fremme kravet. Les utdraget av loven jeg siterer. Den er nå ganske så klar.

 

Grunnen til at mange betaler selv er fordi dem ikke er klar over rettighetene sine.

 

ok..du har sikker rett der...

men synes iallefall mye feilvarer der.

skal ikke krangle om noe jeg ikke vet(lover)

bruker iallefall en annen webshop nå,har aldri får noe hardware'

som ikke virker..

hvis komplett har noe som er bra så er det et veldig stort utvalg,

men det rekker ikke hvis resten ikke funger bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...