desnake Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vurderer å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314750#accessories Som ett tilskudd til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639537#extra og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575116 og på info om recivern vår står det følgende under tilkoblinger. 1 x basshøyttaler-utgang ( RCA phono ) - bak 1 x utgang til senterhøyttaler ( click-fit x 2 ) - bak 2 x utgang for bakre høyttalere ( click-fit x 2 ) - bak 2 x utgang til fronthøyttalere ( banan/spade x 2 ) - bak Det jeg da lurer på er følgende, den subwoofern jeg ser på der, er det en RCA phono kablet subwoofer? og kan jeg bruke den på recivern min? Vil jeg da oppnå ca dette: Att jeg kan bruke de 5 høytalerne jeg har i dag, samtidlig som jeg bruker subwoofern for mer bass? Er litt grønn på detta så trenger virkelig noen råd. Marius Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Ja, det er en aktiv høyttaler som kobles med phono kabel. Som du ser så har Komplett lagt med en link til en kostbar phonokabel. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Herlig takker for kjapt svar En liten sidenote: Tror du denne basshøytalern vil gi mer enn de intreigerte i anlegget jeg kjøpte? (det er nesten helt ok, de gir bittelittbass, men ikke noen bassopplevelse for og si det slik.) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Aner ikke. Men har inntrykk av at slike bare er beregnet for lydeffekter i film, det skal mer til for å få bra bass til musikk. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Den jeg tenkte å kjøpe eller de som er intregert i de jeg har tenkte du på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Sorry, jeg var uklar. Jeg mener en slik subwoofer. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Hvilken pris tror du man må opp i for en subwoofer som egner seg til musikk også da? Det som er merkelig med de tinga her, er at man får et PC anlegg med alt inkludert med bra bass for 1000lappen, men skal man ha reciver og store høytalere må man opp i flere tusen for tilnærmet samme effekt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hva som er "bra bass" kan være ganske subjektivt. I mine ører er det umulig å få bra bass i et PC anlegg, men du må stole mest på dine egne ører. Bass krever mye effekt, og da koster det også en del. Det blir alltid et kompromiss som må tilpasses egne behov. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Endte opp med en for 2000kr på hi-fi klubben etter deres anbefaling og den så ut til og passe vårt behov ganske bra Litt ekstra bass på filmtittingen, samt endelig litt skikkelig trøkk i musikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå