Gå til innhold

Hvorfor skal Europa være avhengig av Amerika for forsvar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

England, Frankrike og Tyskland kombinert med de andre nasjonene i Europa er mere enn kapable til kontinentalt forsvar.

Takk skal du ha Amerika, men vi trenger ikke hjelpen.

Jo, det gjør Europa. Hvordan skulle Frankrike ha gjennomført Libyakrigen uten USAs hjelp?

Skal Europa ikke være avhengig av USAs forsvar, så må Europa ruste opp. For øyeblikket så er det budsjettkrise i Europa.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ingen bryr seg om Nobelprisen og det er fullstendig off-topic. Hva vi diskuterer her er Europas forsvarsevne.

Det er vel åpenbart at noen har utnyttet at jeg redigerte min post, så de da kan skrive inn det de later som sto der før jeg liksom slettet det :closedeyes:

Som natosjefen sier, uten usa kunne de ikke gjort noe i noen land.

De er alt for avhengige av utstyret, som for eks fylle drivstoff i lufta ol.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I valget mellom to onder, velger jeg det minste ondet - og erfaringen har vist at USA gjør minst vondt, over tid. Ikke perfekt, men det duger så lenge ...

Får litt frysninger på ryggen ved tanken på at vi plutselig måtte ha hjelp, og en eller flere av de allerde skakkjørte europeiske statene skulle sitte ved rorpinnen i EU's formannskap. Det kunne fort blitt litt dyrere enn forventet, hvis man i det hele tatt fikk noe feedback fra den kanten.

Lenke til kommentar

Nei, vi trenger ikke USA.

Men det er jo jæækla greit å la de ta støyten ;)

Jada, bedre at mer amerikanere dör enn nordmenn! Litt bortskjemt dere kanskje?

Mange nordmenn hater alt som har med USA å gjøre. men skulle likt å sett hva de hadde sagt om USA ikke hadde vært her og Kina hadde prøvd seg på Europa.

Lenke til kommentar

I valget mellom to onder, velger jeg det minste ondet - og erfaringen har vist at USA gjør minst vondt, over tid. Ikke perfekt, men det duger så lenge ...

Får litt frysninger på ryggen ved tanken på at vi plutselig måtte ha hjelp, og en eller flere av de allerde skakkjørte europeiske statene skulle sitte ved rorpinnen i EU's formannskap. Det kunne fort blitt litt dyrere enn forventet, hvis man i det hele tatt fikk noe feedback fra den kanten.

Tror dere at EU ville jobbe sammen for å bli et effektivt militær eller ville noe land ikke önske å delta og EU militær blir meget svake? Jeg ser på problemene med samarbeidet når det gjelder euroen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...