Gå til innhold

Valg av minne.

hasuwest

Anbefalte innlegg

Hoi!

Skal kjøpe meg 2x 512MB ram. Enten Twinmos Winbond PC-3200 eller GeiL Golden Dragon PC 3200/3500 tror jeg det blir. Jeg vil helst ikke bruke mere enn 2000,- men KAN gå opp til 2500 om jeg MÅ.

Har 2x 256MB Winbond PC-2700 brikker her, men de duger ikke til overklokking av CPU'n min :evil:.

Det hadde vært riktig flott om noen hadde en test med alle disse evt fler brikker med.

Skriv gjerne hvordan minne du har og hvor høyt du klarer å presse minne/fsb.

På forhånd takk(forbehold om trykkleifer ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel annbefale Geil Golden Dragon 3500 brikker,bruker dem selv og er storfornøyd, har også fått enormt med positive tilbakemeldinger på disse.

Forøvrig så ligger min test av minnebrikker her på forumet, der kan du sammenligne 13 forskjellige brikker.

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Vil vel annbefale Geil Golden Dragon 3500 brikker,bruker dem selv og er storfornøyd, har også fått enormt med positive tilbakemeldinger på disse.

Forøvrig så ligger min test av minnebrikker her på forumet, der kan du sammenligne 13 forskjellige brikker.

Lykke til :wink:

Ok. Sikla ekstra mye på de før. Veldig bra test du har laget (sier det igjen). Eneste som mangler er Twinmos Winbond PC-3200. Men den er ikke noe problem å finne test av på nettet.

Men hvordan er det med brikkene og fremtidsrettet? Vil de holde lenger enn PC-3200 brikker eller kommer prosessorene til å bli så kjappe(iløpet av 1 til 1 1/2 år) at man trenger enda raskere minne?

Og når jeg overklokker nå(200x10), vil ikke maskina boote opp windows engang, den bare står og går mens harddisk lampa ikke lyser.

Er ikke helt sikker på hva det er men jeg tror det er minnet som gjør det.

Lenke til kommentar
Vil tro at 3500 minnet vil holde en stund ja, jeg kan kjøre mitt på 490 mhz, bakdelen med å kjøpe feks 4000 eller 4200 til xp er at du ikke kan bruke serlig aggresive timinger noe xp systemet er mer avhengig av enn Intel.

Ok, kjøper meg 2x 512 GeiL GD PC-3500 8).

Men tror du det er pga RAM'en jeg har nå at jeg ikke får pressa FSB på CPU høyere? Har ikke skrevet ned batch eller steppingen så husker ikke det.

Lenke til kommentar
Vil tro at 3500 minnet vil holde en stund ja, jeg kan kjøre mitt på 490 mhz, bakdelen med å kjøpe feks 4000 eller 4200 til xp er at du ikke kan bruke serlig aggresive timinger noe xp systemet er mer avhengig av enn Intel.

Ok, kjøper meg 2x 512 GeiL GD PC-3500 8).

Men tror du det er pga RAM'en jeg har nå at jeg ikke får pressa FSB på CPU høyere? Har ikke skrevet ned batch eller steppingen så husker ikke det.

Har ikke temp problemer, kommer aldri over 52'C(Vifta på Ultra-Low) og så skal jeg kline på litt AS3 asap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...