annesimba Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei. Jeg har et irriterende problem: Jeg bruker først og fremst min PC (acer aspire 7715) til bilderedigering med Photoshop Elements 10. For om lag 4 uker siden begynte pussige ting å skje med bildene mine. Hvis jeg for eksempel forandret navn på et bilde, slettet bilde eller kopierte en gruppe bilder ved å bruke capslock/shift - så begynte bildene å hoppe og hakke, det ble umulig å åpne dem og jeg måtte restarte maskinen. Når dette skjer med bildene og jeg lukker utforsker begynner også snarveiene på skrivebordet å oppføre seg på samme måte, de hakker og hopper og til slutt forsvinner snarveiene helt! Det vil være umulig å åpne programmer og jeg må restarte pc. Noen problemer er det også når jeg er på internett (firefox), ofte ruller søkefeltet litt og det kan være litt vanskelig å skrive noe der. Hva jeg har gjort for å finne en løsning? Jo, jeg har brukt Acer update og gjennomrettet maskinen til fabrikkinnstillingene TO ganger. Jeg kjører Avast Antivirus igjen og igjen. - null funn Jeg bruker CCleaner - null funn Jeg bruker RegCleanPro - null funn Jeg bruker Malwarebyte Anti Malware - null funn Jeg har oppdatert driver for skjermkort Hva er dette for noe? Kan noen hjelpe meg med en løsning? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 For meg høres det ut som at du åpner (forhåndsvisnign/ikongenerering er også å åpne) mange veldig store bilder samtidig, går tom for minne og maskinen låser seg. Du kan forsøke å skru av minibilder og sette på vanlige ikon på bildene og se om det hjelper. Lenke til kommentar
annesimba Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Men er dette er problem som plutselig oppstår da? Jeg har holdt på med store bilder i flere år uten slike problemer. Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Oppdateringer til programmer/drivere kan også skape problemer i ettertid, evt begynner å krangle med maskinvaren. Du kan jo forsøke med etpartre ting og se hvilket resultat du får... 1. Start opp maskinen og slå av Avast. (høyreklikk på det normalt snurrende ikonet ved klokka). La pcen stå en stund og se om den stopper opp av selv. Så, begynn å arbeid som du normalt pleier. (bilder/internett). Avast sjekker alt som blir lest og skrevet, og kan gjøre maskinen temmelig sen og hakkete. 2. Virker maskinen veldig varm? Sjekk temperaturen evt med PCwizard (google/bing). Rens maskinen for støv, du kan få kjøpt komprimert luft-på-boks på Clas/Biltema. Min 1524wlmi kan jeg idag omtrent ikke bruke fordi den blir for varm, og reinstallasjon krever at jeg har den øverst i fryseren. Acer Aspire er dessverre kjent for dette, spesielt de tidligere modellene. 3. Da du gjenopprettet maskinen til fabrikkinstillinger, brukte du funksjonen i windows, eller en recovery cd? Reinstallsjon og deretter sjekke hvilke programmer/drivere som kan være synderen, tar en god stund... Endret 15. juni 2012 av exiplot Lenke til kommentar
annesimba Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 1,2 og 3 gjennomført, men like problematisk :nei2: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå