Gå til innhold

Tips til god drikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hva du liker. Er du kun ute etter noe søtt og lettdrikkelig kan du finne gode eksempler blant industrialiserte sidere eller musserende vin alá Martini Asti. Er du ute etter noe som setter ganen litt på prøve og som gir deg en større smaksopplevelse kan du gå på tørre musserende viner.

Husk at de fleste starter med å like søte viner, for så å gradvis gå over på tørrere viner jo mer bevandret man blir, ganen utvikler seg til å like tørrere viner.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gå rett på tørre musserende, evt, halvtørre av en viss kvalitet. Castillo Perelada, Grand Moments har bra Cava på Vinmonopolet (laget på samme metode som Champagne), ellers er Prosecco veldig lettdrikkelig. Standard på "vanlig Brut" Champagne er ca 8-10gram sukker per liter. Hvis du vil ha litt mer for at det ikke skal være for syrlig kan du prøve noe rundt 15-20 g/l. Prosecco Extra Dry (som ikke er ekstra tør...) ligger mellom 14 og 25g/l hvis jeg husker riktig og kan være en interessant intreden for deg.

Sider har jeg veldig lite kjenskap til. Jeg liker veldig godt en fra Weston som er tilgjengelig gjennom Vinmonopolet. (Det er her du får både det beste øl og sider)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...