Elder of Zyklon Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Suicides among U.S. military members have spiked this year, with an average of one suicide a day — the highest rate so far during a decade of war in Iraq and Afghanistan. http://www.latimes.com/news/nation/nationnow/la-na-nn-military-suicides-20120608,0,6437532.story Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nå skal det sies at man bare kan gå inn og si army! så er man med. Folk som brenner alle bruer, har ikke jobb eller mat , uteliggere som vi kaller det kan bli med for å få mat og seng om ikke annet. Tipper tallene hadde sett litt annerledes ut om det kun var oppegående soldater som ville dette av andre grunner en de jeg skrev. Kanskje hadde en haug av de tatt selvmord uten å bli soldat også. 1 Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 At de ikke har jobb eller mat kommer jo av at regjeringen bruker alle pengene på krig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jøss. Vi er faktisk mer eller mindre enig. Det var uvandt. Men spøk til side: Det er et sterkt signal om at noe er skikkelig råttent. Det kan ikke fortsette slik i det uendelige. De utarmer sin egen befolkning psykisk. Før eller senere når man et metningspunkt der dette vil bli helt uholdbart og skape en krise i landet. PTSD er en veldig lammende diagnose. Hvor mange amerikanske soldater er det som har vært i strid de siste 10 åra? Ikke vet jeg svaret, men jeg vet hvertfall en ting. Dette kommer til å koste dyrt i flere tiår fremover. Økonomisk så vel som sosialt. Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Kostnaden blir for stor i det lengre løp og kan ikke opprettholdes så vi i vesten er dømt til å feile og kommer til å lide i lang tid fremover pga denne bullshit krigen mot terror. Vi kommer til å gremmes når vi ser hva vi kunne ha brukt pengene på i ettertid når mangelen på infrastruktur og boligmangel er rådende og ingen ressurser tilgjengelig for å fornye. Vedder på at det har forekommet selvmord her til lands også, men med en slik korrupt og statlig styrt presse som vi har er det veldig lite sannsynlig at vi får høre noe om det. Endret 14. juni 2012 av Thunderfuck Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Selvmord forekommer i det norske forsvaret også. Husker jeg ikke feil så er det vel Skjold som har den høyeste selvmordsraten med rundt 1 selvmord i året eller noe sånt (ikke siter meg på dette, jeg tar tallet fra hukommelsen). Derfor har de strukket seg langt i Skjold for å ha et godt velferdstilbud. Selv maten der oppe skal være bedre enn gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Grunnen til at folk dreper seg er at de har opplevd helt for jævlige ting som psyken aldri vil absorbere.. F.eks lemlestede barn og den slags.. og når man lever i illusjonen om at "vi er der for å hjelpe" så kan det bli litt for meget for selv den mest hardbarkede. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Soldater får problemer i alle kriger, selv i "rettferdige" kriger som forsvarskriger i eget land. I Irak og Afghanistan har vi tilleggsbelastningen med at det ikke er åpenbart lenger at krigene er rettferdiggjort, ei heller at de faktisk hjelper sivilbefolkningen i landene de går til krig i. Tenk deg å være soldat i en krig og vite at sjansen er stor for at alt er like ille når du reiser, og at i mellomtiden har både kolleger og sivilbefolkning måttet dø. Og ja, når vi vet at krigen er "lånefinansiert" og koster det amerikanske samfunnet enormt økonomisk såvel som politisk og menneskelig, så er det lett å se at dette var uheldig for USA. Forhåpentlig trekker USA seg snart ut. Desverre er skaden alt skjedd, og de sårene gror langsomt. Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Jeg leste en liten statistikk for noen år siden over forskjellene i "aktiv frontkjemping) som soldatene i dag utsettes for, målt opp mot tidligere kriger. WW2: gj,snitt på 2 timer i aktiv kamp Vietnamkrigen: ca. 24 timer i aktiv kamp Irakkrigen: aktiv kamp (følt fare) 24/7 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Nå driver USA på mange måter rovdrift på soldatene sine. Kontingenter på over ett år og kun en leave tærer voldsomt på. Det samme gjør nok antallet deployeringer. Ikke minst e det hardt for de hjemme og mange opplever samlivsbrudd osv. Slike ting er ekstremt vanskelig for en solda å forholde seg til når han oppholder seg i ett stridsmiljø. Jeg tror dette er en viktig grunn til at de har så mye værre tall enn oss. Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 USA's elite gir 100% f*** i selvmord blant tidligere soldater. Det er en billig løsning. Eliten har formet samfunnet slik at alle uten store midler gjerne vil i militæret og politiet fordi de får utdannelse og goder for å gjøre den ultraperverse og ultrarike elitens møkkjobber. I intet vestlig land er nå den sosiale mobiliteten så lav som i USA. Grunnen er at fantastiske formuesforskjeller og enorme utdannelseskostnader gjennom mange, mange tiår har separert eliten fra folket fysisk, mentalt, finansielt og ift kontakter og sjanser. USA er i en utviklingsmessig sluttfase til en vanvittig militær- og politistat, hvor et hierarki av mer eller mindre godt betalte bødler jobber for å beskytte eliten fra folket og for sin egen eneste mulighet til overlevelse: blind lydighet til eliten. USA er et jødestyrt monster og en fiende av alle verdens folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå