cavey Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei! Jeg har kjøpt et objektiv brukt, og tror det er noe som har løsnet (før jeg kjøpte det) inne i objektivet. Jeg tok noen bilder med "bokeh" og la merke til en ring inntil kanten på rundingene. Se (trykk for større bilder): Når jeg da kikket inni objektivet, la jeg merke til en ring som lå inntil veggen. Kan se ut som en mutter eller noe som har løsnet, men som likevel sitter fast (foreløpig, ihvertfall). Se: og Er redd for at dette er noe som kan løsne og ende opp med å dingle rundt mellom glassene. Noen som har sett noe lignende før? Dette er altså Canon 100mm Macro 2.8 (ikke USM). Har betalt 2300,- for det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det der ser ikke helt bra ut... Kanskje kontakte Serviceproffen og høre hva de sier.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Merkelig, det er en relativ stor skive, så det burde også være en enda større løs skrue/mutter i nærheten, såfremt en eller annen tekniker har brukt en skive for å fore/justere ut ett eller annet som er/var skjevt inne i objektivet. Åkkesom så ville jeg ha kontaktet selgeren angående dette, enten levere tilbake eller få et greit avslag. Påstår selger at objektivet var i orden ved overlevering spør du hvor lenge siden det var han/hun brukte objektivet og når du har fått svar forlanger du å få se bilder "bokhe" fra den perioden samt exif. Endret 14. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
cavey Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Takk for svar. Skal høre med selger! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Når du vanligvis får 100mm f2.8 macro med USM til 2500kr eller rundt der, så syns jeg det er litt ugreit å betale 2300kr for et ødelagt eksemplar uten USM. Ville bare hevet kjøpet og funnet en annen selger. Lenke til kommentar
cavey Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Nå har jeg snakket med selger og får hevet kjøpet. Det hele gikk seriøst og knirkefritt for seg, så jeg er ganske fornøyd (selv om jeg sitter her uten macroobjektiv igjen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå