SiljeLF Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei! Jeg har da fått et problem med dataen min. Jeg har prøvd å søkt litt på nettet, men siden jeg faktisk ikke er helt sikker på hva jeg skal søke om, har det vært litt vanskelig å finne løsninger. Jeg håper at noen her kanskje kan kjenne seg igjen, eller vet hva problemet mitt faktisk er. Siden dataen min har vært litt treig, tenkte jeg derfor at jeg skulle slette litt diverse. Program som jeg var usikker på, søkte jeg om på nettet for å finne ut hva det var. Kanskje er det noe jeg har misforstått, og slettet en viktig fil. Jeg vet i alle fall ikke hva... Jeg restartet dataen etter "ryddingen", men da kom det opp mye tekst som jeg ikke fikk med meg hva var. Dette skjedde før "Starter Windows" kommer. Der jeg skriver inn passordet til brukeren min, er alt som vanlig. Når jeg kommer inn på siden, er den linjen nede og vinduene (dårlig på dataspråk ja, håper dere skjønner hva jeg mener) i "Klassisk Windows". Jeg prøver å skifte til "Aero-tema", som det pleier å være, men det går ikke an å trykke på. I tillegg til dette er skjermen mørk, og jeg får den ikke på det lyseste. Mange programmer og funskjoner virker heller ikke. For eksempel er lyden borte, og når jeg prøver å spille av en sang i Windows Media Player, kommer det en melding om at det er et problem med lydenheten, og at det kan være at ingen lydenheter er installert på datamaskinen eller at lydenheten ikke fungerer som den skal. Jeg skulle teste om det gikk an å skifte strømalternativ, men da kommer det opp at: "RPC-serveren ikke er tilgjengelig". Jeg har heller ikke internett. Ellers har jeg prøvd å gjenopprette dataen til et tidlegere tidspunkt, men da kommer denne meldingen: "Systemgjenopprettingen ser ikke ut til å fungere som den skal på dette systemet. Det oppstod en uventet feil i en komponent i tjenesten Volume Shadow Copy. Kontroller programhendelsesloggen for å få mer informasjon. (0x80042302)". Dataen jeg har er Acer Aspire TimelineX 5820TG. Beklager for veldig mye tekst, men som sagt er jeg veldig usikker på hva jeg skal spørre om. Håper virkelig noen kan hjelpe meg! Spesielt siden jeg har eksamen om få dager..(!!) Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Alt + F10 eller hva recovery er på din. Ta backup av filene du vil ha så legger du inn fabrikkinnstillingene + oppdaterer OS og laster ned driverene fra produsentens hjemmeside. Deretter sletter du unødvendige program på nytt, og rett type program. Lenke til kommentar
SiljeLF Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Det skjer ikke noe når jeg trykker Alt + F10. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det skal være alt + F10 under oppstart. Om du ikke har byttet til SSD da og slettet partisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå