ti-guru Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei, Jeg fikk nylig en Samsung 46" tv, som er klargjort for wi-fi, For å kunne koble meg på hjemmenettverket trenger jeg en dongel (les: et nettverkskort), som går over USB-tilkobling på skjermen. Ønsker tilkobling til hjemmenettverket slik at jeg kan streame filmer fra NAS'en. Mitt spørsmål er følgende: Må jeg kjøpe den "offisielle" dongelen eller kan jeg kjøpe et hvilket som helst nettverkskort med USB-tilkobling? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvis ikke jeg tar helt feil, så må du kjøpe den originale USB-adapteren hvis du ønsker å benytte den løsningen. Eventuelt så kan du kjøpe trådløsmottaker til LAN-inngangen, noe som ofte er litt rimeligere, men ikke like enkelt. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Okey! Synd det ikke er mulig å bruke usb-løsningen, men høres forlokkende ut med ethernet-løsningen din. Hva er vanskeligere med den? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Ikke vanskeligere enn at du må bruke en LAN-kabel og at boksen trenger strøm - altså litt mer kabelrot. Fordelen er jo at du kan bruke denne på samtlige enheter med LAN-inngang:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå