Gå til innhold

Ny 80Gb harddisk- er 8 Mb cache et must?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er et must med 8Mb cache. Er fornøyd med min 30Gb disk nå som har 2Mb cache, men den er for liten.

Spiller sjeldent spill, men det hender at jeg setter i gang Battlefield el. noe lignende en gang i blant.

Skal bruke disken hovedsakelig til lagring av musikk.

Hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei det er ikke vits i det hele tatt.

Har selv 2 mb cache, noen av kompiser med samme pc med 8 mb cache og ingen merker noe forskjell.

Så nei det er ikke vits. hvis det er nesten samme pris så velger du jo 9 mb cache, men hvis ikke så 2 :)

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvor mye lagringsplass.

Hadde jeg kjøpt ny hardisk i dag hadde jeg kjøp 120 gig Wd på www.itbutikken.no

Western Digital Caviar WD1200BB - harddisk - 120 GB - ATA-100 Kr 898

hvis du vil ha 8 mb cache så velger du

Western Digital Caviar WD1200JB Special Edition - harddisk - 120 GB - ATA-100 Kr 970

Er bare 70 kr i forskjell. Dermed hadde jeg kjøpt den med 8

Lenke til kommentar
forskjellen er minimal. med andre ord. Nei det er ikke et must i det hele tatt.

minimal og minimal :)

Men, kem du skal velge kjeme heilt an på bruk/behov og kor mykje du er tenkt til å legge ut.

Altså den testen er helt på trynet. Det er ikke bare 8mb vs 2mb cache, det er også forskjell på platestørrelse...................... derfor er det ingen seriøs test.........

Lenke til kommentar

Ut i fra ditt bruk så trenger du egentlig ike 8MB varianten. Men ettersom forskjellen i pris er så liten bør du likevel vurdere den.

Spesiellt fordi 8MB varianten er den såkalte SE varianten med lengre garantitid (5 år). Men så kommer det jo ann på om du skal ha den så lenge uansett. Det vet du vel best selv. Den andre har 3 års garantitid fra produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...