Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi pusser tennene på bikkja. Jeg kjøpte et sett med tannkrem og tre forskjellige børster. Tannkremen er med leverpostei smak så det har ikke vært et problem i det hele tatt. På dyrebutikken jeg var hadde de også tannbørster som du kunne feste på fingeren for å tilvenne hunden til tannpuss lettere.

Lenke til kommentar

Har begynt med å børste tennene til mine.. kjøpte tannkrem for dyr hos dyrlegen, de prøvde å få meg til å kjøpe en tannbørste også, men en dyrlege som overhørte det sa at det trenger jeg aldeles ikke. Så jeg prøvde med å ha sånn gassbind greie rundt fingeren og gnikke litt på tennene. De har begynt å få litt tannstein på de øverste tennene sine, skikkelig langt bak, så er vanskelig å få pusse ordentlig! Kjøpte sånn tannbørste for 0-2 åringer.. gikk ikke så bra det heller siden den jævla tannsteinen sitter så langt bak :p

 

Det GÅR jo med mye tviholding og sånt.. men det er så lite kos for alle sammen :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Har begynt med å børste tennene til mine.. kjøpte tannkrem for dyr hos dyrlegen, de prøvde å få meg til å kjøpe en tannbørste også, men en dyrlege som overhørte det sa at det trenger jeg aldeles ikke. Så jeg prøvde med å ha sånn gassbind greie rundt fingeren og gnikke litt på tennene. De har begynt å få litt tannstein på de øverste tennene sine, skikkelig langt bak, så er vanskelig å få pusse ordentlig! Kjøpte sånn tannbørste for 0-2 åringer.. gikk ikke så bra det heller siden den jævla tannsteinen sitter så langt bak :p

 

Det GÅR jo med mye tviholding og sånt.. men det er så lite kos for alle sammen :p

Husk at tannstenen ikke forsvinner med tannpussen, den holder den bare litt mer i sjakk.
Lenke til kommentar

Det er så lite at dyrlegen sa at det bare var å pusse tennene. Hva må gjøres hvis det ''sprer'' seg? Har hatt lite hos tannlegen å gjøre selv, så jeg vet ærlig talt ikke :p

Min hund har time hos vetrinæren om en måned hvor det skal slipes ned eller noe sånn. Så lenge tennene blir holdt rene og pene og du tar et regelmessig besøk til dyrlegen en gang iblandt skulle det ikke være noe problem. :)
Lenke til kommentar

Prøvde å pusse tenna til hunden våres men ho nekta, så et ble aldri tannpuss på ho. Men ho fikk sånn der dantastix? Var hos dyrlegen et par ganger å hadde ikke hull i tennene eller dårlig tannkjøtt :)

Dentastix hjelper med å holde tannstenen til en viss grad unna, men det blir litt som fluor og mennesker. Du kan spise flourtabletter hver dag, men pusser du ikke tennene vil du etterhvert få dårlige tenner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...