BuffyAnneSummers Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Pusser du tennene til dyrene dine? Har du noen tips og triks til å få gjort det bedre? Lenke til kommentar
theajos Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vi pusser tennene på bikkja. Jeg kjøpte et sett med tannkrem og tre forskjellige børster. Tannkremen er med leverpostei smak så det har ikke vært et problem i det hele tatt. På dyrebutikken jeg var hadde de også tannbørster som du kunne feste på fingeren for å tilvenne hunden til tannpuss lettere. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Pusser på den ene katten (kronisk tannkjøttbetennelse) bruker myk tannbørste for barn og litt lunket vann. Ingen gode tips og triks, her gikk det i tviholding og godterier til hun innsåg at det gikk mye raskere om hun satt stille. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Har begynt med å børste tennene til mine.. kjøpte tannkrem for dyr hos dyrlegen, de prøvde å få meg til å kjøpe en tannbørste også, men en dyrlege som overhørte det sa at det trenger jeg aldeles ikke. Så jeg prøvde med å ha sånn gassbind greie rundt fingeren og gnikke litt på tennene. De har begynt å få litt tannstein på de øverste tennene sine, skikkelig langt bak, så er vanskelig å få pusse ordentlig! Kjøpte sånn tannbørste for 0-2 åringer.. gikk ikke så bra det heller siden den jævla tannsteinen sitter så langt bak Det GÅR jo med mye tviholding og sånt.. men det er så lite kos for alle sammen Endret 15. juni 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Pusser tennene til hunden min. Bruker en helt vanlig tannbørste, og ingen tannkrem. Ingen tips til hvordan det skal gjøres med vanskelige dyr. Hunden min har ikke noe i mot det, så lenge det er jeg eller faren min som gjør det. Prøver noen andre seg har hun ikke veldig lyst. Lenke til kommentar
theajos Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Har begynt med å børste tennene til mine.. kjøpte tannkrem for dyr hos dyrlegen, de prøvde å få meg til å kjøpe en tannbørste også, men en dyrlege som overhørte det sa at det trenger jeg aldeles ikke. Så jeg prøvde med å ha sånn gassbind greie rundt fingeren og gnikke litt på tennene. De har begynt å få litt tannstein på de øverste tennene sine, skikkelig langt bak, så er vanskelig å få pusse ordentlig! Kjøpte sånn tannbørste for 0-2 åringer.. gikk ikke så bra det heller siden den jævla tannsteinen sitter så langt bak Det GÅR jo med mye tviholding og sånt.. men det er så lite kos for alle sammen Husk at tannstenen ikke forsvinner med tannpussen, den holder den bare litt mer i sjakk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 Det er så lite at dyrlegen sa at det bare var å pusse tennene. Hva må gjøres hvis det ''sprer'' seg? Har hatt lite hos tannlegen å gjøre selv, så jeg vet ærlig talt ikke Lenke til kommentar
theajos Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Det er så lite at dyrlegen sa at det bare var å pusse tennene. Hva må gjøres hvis det ''sprer'' seg? Har hatt lite hos tannlegen å gjøre selv, så jeg vet ærlig talt ikke Min hund har time hos vetrinæren om en måned hvor det skal slipes ned eller noe sånn. Så lenge tennene blir holdt rene og pene og du tar et regelmessig besøk til dyrlegen en gang iblandt skulle det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Prøvde å pusse tenna til hunden våres men ho nekta, så et ble aldri tannpuss på ho. Men ho fikk sånn der dantastix? Var hos dyrlegen et par ganger å hadde ikke hull i tennene eller dårlig tannkjøtt Lenke til kommentar
theajos Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Prøvde å pusse tenna til hunden våres men ho nekta, så et ble aldri tannpuss på ho. Men ho fikk sånn der dantastix? Var hos dyrlegen et par ganger å hadde ikke hull i tennene eller dårlig tannkjøtt Dentastix hjelper med å holde tannstenen til en viss grad unna, men det blir litt som fluor og mennesker. Du kan spise flourtabletter hver dag, men pusser du ikke tennene vil du etterhvert få dårlige tenner. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Men tror ikke hundene trenger tannpuss så lenge de får riktig mat osv 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Kattene mine får ordentlig, riktig mat, dyrlegen sa hun så at de fikk ordentlig stell. Dyrlegen sa også at tannstein og sånt har mye med gener å gjøre også, og det stemmer jo bra siden jeg har tre katter, hvor de to jentene er søstre og gutten er deres onkel. Håper bare at de slipper å få problemer med det senere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå