benski2011 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 hei jeg er snart 17 og kikker på bil jeg leiter etter brukt bil, men jeg lurer på hvor mye som er normal å bruke på bil? gjærne si hva dere brurkte når dere kjøpte bil, og noen forslag om du har. btw, er en Rolls-Royce for 45 tusen mye for en bil? den så bra ut også takk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg brukte 80k, men bare 50k i egenandel Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Brukte 4000, og 1500,- på en delebil. Utrolig lærerikt. 3 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg brukte 60 000 kr på min første bil. Tror gjerne jeg hadde brukt mindre om jeg skulle gjort det igjen. Ikke kjøp en Rolls-Royce til 45 000 kr, i hvert fall ikke som første bil. 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 btw, er en Rolls-Royce for 45 tusen mye for en bil? den så bra ut også takk Mye bil, og mye reperasjoner og vedlikehold Om du skal få noen vettuge råd på hva slags bil du vil ha må du fortelle mer om hvilket budsjett du har, hvilken type bil du kan tenke deg osv.. Lenke til kommentar
benski2011 Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 btw, er en Rolls-Royce for 45 tusen mye for en bil? den så bra ut også takk Mye bil, og mye reperasjoner og vedlikehold Om du skal få noen vettuge råd på hva slags bil du vil ha må du fortelle mer om hvilket budsjett du har, hvilken type bil du kan tenke deg osv.. budsjettet mitt har jeg ikke bestemt meg for enda, det var derfor jeg spurte på hvor mye dere andre hadde brukt på bil. ser mange gode svar.tenkte meg en bil som ikke trengte mye stell til å begynne med, men mest til transport bruk trolig Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Min første bil, betalte jeg 20000 for og jeg hadde den vel i ca 3 år, og kjørte bortimot 150000km og i løpet av den perioden var jeg nødt til å bytte eksosannlegg, clutch og clutcharm, pluss bytting av bremseskiver og klosser ettersom det var nødvendig. så tror det gikk rundt 15000 i reperasjoner på den. Gjorde jobben selv da så det har jo noe å si på prisen. Var forøvrig en Peugeot 306 1.6l 97modell. Men det som hjelper er jo å ha med en som er bilmekanikker når du skal se på bil. Hvis du kjenner noen da. Man kan være heldig å få et godt kjøp billig, men det er litt opp å ned. Min andre bruksbil kjøpte jeg for 15000, det var lagt ut til 30000, men hadde fått noen skader siden anonsen ble lagt ut, blant annet knekte fjærer og rusta bremser så det var nødvendig å fikse, så brukte vel bortimot 10000 på å reparere det, pluss litt diverse andre småting. Men det jeg ville gjort om jeg var deg, prøvekjør litt forskjellige biler og din en du kunne tenke deg og bruke til vanlig, for så å følge med på markedet etter den modellen og se om det dukker opp en som kan være et bra kjøp. Lykke til med bilkjøp Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) tenkte meg en bil som ikke trengte mye stell til å begynne med, men mest til transport bruk trolig Var vel rundt 17 når jeg kjøpte meg disse bilene, og brukte året til lappen på å fikse opp bilen. Så du må ha i tankene at du har 1 år på deg før bilen må være kjørbar Endret 14. juni 2012 av Complexity Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Er selv 17 og ønsker ikke å bruke noe over 55 000. Helst 50 000 og under. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Er selv 17 og ønsker ikke å bruke noe over 55 000. Helst 50 000 og under. En bil er nesten som å se etter dame, alle har forskjellige preferanser.. Vil du ha baktrekker? Japansk bil? tysk bil? noe spesielt bilmerke? Motor som drar godt, eller motor som er slapp og billig i drift? osv.. Uten å vite hva du vil ha, kan man ikke si hva du burde kjøpe.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Brukte selv 40000kr på min første bil, i 2002. En 1992mod honda civic, som jeg "råna opp litt" (senk, felger og stereoanlegg). Hadde bilen i seks år og solgte den for 20 laken. Endret 15. juni 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå