1BlueAnd1White Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg er nå 18 år og har hørt at hvis man har sklte foreldre så kan man søke om at barnebidraget skal fortsette å komme, men direkte til meg istedet for til mamma Jeg har rotet bort det arket jeg fikke for en måned siden så spørsmålet er, Hvor søker jeg? Jeg fant det ikke på nav siden. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1119007 ..Og så er det jo bare å ringe NAV da. Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Snakk med faren din. Hvis faren din ikke har noe imot å overføre pengene er det like greit å holde NAV utenfor. I det tilfelle han ikke vil kan du kreve pengene, da må du innom NAV. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Altså bidrag etter fylte 18 år er noe du kan søke på om du enda går på videregående skole, om du har kontakt med faren din så kan det jo være greit å spørre han utenom nav men om du ikke har noe kontakt med han eller at han nekter så kan du søke om det hos nav som tar en god måned i behandlingstid men du vil da få etterbetalt fra august, husk å ta med bekreftelse på at du har fått plass på skola og det. Vær samtidig litt forsiktig siden han kan klage på vedtaket om det først blir vedtatt hvor det går da igjennom forskjellige instanser hvor det kan bli fastsatt eller reversert sånn at du må betale tilbake alle pengene du har fått hos han for det skoleåret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå