ADT Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Grandia GD07 er et HTPC-kabinett for de som trenger mye plass. Test: SilverStone Grandia GD07 Lenke til kommentar
Populært innlegg Audun0505 Skrevet 14. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2012 "For stor for de fleste" Hvordan dere kan bruke det som negativt skjønner jeg ikke - kabinettet sikter seg inn mot folk som VIL ha store HTPC-kabinetter. Enorme fulltower-kabinetter med støtte for E-ATX og XL-ATX er også store for de fleste, men man kan ikke trekke de fordet 11 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Htpc kabinetter bør være noen cm større enn et m-itx kort og som en fyrstikk eske i høyden, da har man noe ... (for meg ihvertfall, ymmv) Lenke til kommentar
karantene Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Overraskende at det i det hele tatt er marked for noe slikt. Skulle tro tiden for enorme, støyende og stygge media-PC kabinetter med elendige termiske egenskaper var over for lengst. Endret 14. juni 2012 av karantene Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Er strålende fornøyd med mitt GD05. Ved å bytte ut medfølgende vifter med Noctua sine hører man overhodet ingenting på en halvmeters avstand, og det er behagelig med plass i kabinettet til både bygging og rydding. Det står til og med perfekt til annet utstyr jeg har i nærheten. Er overhodet ikke enig i de som mener GD06/07 er enormt og stygt. Eneste jeg misliker er døren foran. Foretrekker kabinett uten denne (noe som var hovedgrunnen til at jeg valgte GD05 fremfor GD06). Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Kan varmt anbefale Lian Li PC-C60. Fantastisk HTPC kabinett. Stilt, romslig og ser bra ut. http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=580&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=62 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Overraskende at det i det hele tatt er marked for noe slikt. Skulle tro tiden for enorme, støyende og stygge media-PC kabinetter med elendige termiske egenskaper var over for lengst. Større kabinett er mindre støyende enn mindre. Ikke mer. Enn så lenge man uansett må ha en forsterker i høyden, så føler jeg man har lite å tjene på en liten HTPC i de fleste tilfeller. AtW Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Det jeg virkeligen har lurt på, er Hvordan hadde ett kabinett som HW.no hadde designet sett ut, da de vet om de fleste ulemper, og fordeler for forbruker Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Investere i viftestyring? Det er jo vanlige 3-pins viftekontakter, og de fleste hovedkort har vel viftestyring integrert? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 "Grandia GD07 er et ypperlig HTPC-kabinett for de som trenger mye plass." - står det i overskriften, men da begynner jeg å lure. Hvorfor tester man et større HTPC med et m-atx, er ikke dette kabinettets hovedformål? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) @CustomTP: Fordi de bruker et standard oppsett som skal gå både i mATX og ATX kabinetter. Dette for å få "sammenlignbare" data på termale egenskaper og støy. Om CPU + GPU er plassert på et mATX eller ATX hovedkort vil ikke ha betydning i denne sammenhengen. Eneste plussen med å bruk ATX i ATX kabinetter vil være at man da får vurdert hvor trangt det er. Endret 15. juni 2012 av Bolson Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 @CustomTP:Fordi de bruker et standard oppsett som skal gå både i mATX og ATX kabinetter. Dette for å få "sammenlignbare" data på termale egenskaper og støy.Om CPU + GPU er plassert på et mATX eller ATX hovedkort vil ikke ha betydning i denne sammenhengen. Eneste plussen med å bruk ATX i ATX kabinetter vil være at man da får vurdert hvor trangt det er. Dette skjønner jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke tar seg litt ekstra tid til å vise at det faktisk går å putte et atx kort oppi. Det er jo ikke mange HTPCer som det er plass til nettopp denne størrelsen.. Og når vil HW bytte/oppgradere sitt standard test bench oppsett? Lenke til kommentar
chiron69 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Kjøpte et GD05 kabinett fra Silverstone (litt lavere), og ble imponert over både designen og smarte løsninger for folk som vil bygge HTPC, eller faktisk flytte komponentene fra sin stasjonære over i et HTPC-kabinett. Så praktisk er det faktisk! ;-) Og jjeg betalte bare 495.- for det! *Hurra! ;-) GD07 ser veldig bra ut også da. Men litt for høyt for min del... Lenke til kommentar
chiron69 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 [Kopiert fra GD06-testen); Har GD05, og er VELDIG fornøyd med det. Finner ingen test av det her, men ang viftene( som ikke støyet unødvendig) kjøpte jeg bare en 5pk med viftedemperkabler (kabler med innebyggede motstander og kontaker, som halverer viftehastighet pr kabel, dvs to kabler, 75% mindre viftehastighet osv). Selges på DX.com til 1-2 dollar for 5 stk. ;-) En variabel koster ca 3 dollar (16kr). (150kr i Norge, selvsagt) ;-| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå