DJViking Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jeg prøver å starte et nyopprettet virtuelt miljø som jeg opprettet i VMWare Workstation 8. Den kommer med en feilmelding Software virtualization is incompatible with long mode on this platform. Disabling long mode. Without long mode support, the virtual machine will not be able to run 64 bit code. For more details see http://vmware.com/info?id=152. Så finner jeg dette hos vmware: Ensure that your processor supports EM64T and VT. All Intel Xeon processors feature: Intel Virtualization Technology Intel Extended Memory 64 Technology Execute Disable Bit Jeg har sjekket min prosessor, Intel Core 2 Duo E7400 og den skal ha støtte for VT, men jeg finner ingen steder i BIOS hvor jeg kan aktivere det. Noen som vet hvordan jeg kan få startet opp 64-bit system i VMWare? Har VirtualBox det samme problemet? Edit: Har nå prøvd VirtualBox, og den har også samme problem: File: \windows\sytstem32\boot\winload.exe Status: 0xc000035a Info: Attempting to load a 64-bit appliation, however this CPU is not compatible with 64-bit mode. Endret 14. juni 2012 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå