Gå til innhold

Nye MacBook Pro er et reparasjonsmareritt


Anbefalte innlegg

En ting jeg aldri har skjønt er hvorfor folk velger en overprisa maskin som man ikke kan oppgradere elle gjøre noe selv med. I stedet for og kjøpe en mac hadde jeg mye heller valgt en billigere laptop med tilsvarende specs, og heller kjørt en linux distro. Laptopen til en kompis av meg som kjører ubuntu får maskinen sin til og boote og ferdig til og logge på innen null komma niks fra en kald boot. Og det er uten ssd, som han har tenkt til og oppgradere til når han får tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@MorganGaming: Det virker som et tegn på umodenhet hvis du ikke er i stand til å skjønne at folk kan ha andre preferanser og behov enn deg selv.

 

Rent bortsett fra at du nok vil få store problem med å finne en billgere laptop med "tilsvarende specs", så får du bare kjøre på med Ubuntu og hva det måte være. Fint for deg! Vil likevel legge til at uansett hvilken billig-PC du vil skaffe deg for å kjøre Ubuntu på så vil oppsettet være totalt ubrukelig for min del, ganske enkelt fordi jeg ikke får kjørt det jeg ønsker av programvare i Linux. Får jeg ikke gjort det jeg vil på maskinen, så er den slett ikke verdt pengene for min del - og da kan vi snakke om overpriset - uansett hvor "billig" den måtte være. Hvilken rolle spiller det da om du eventuelt sparer noen sekunder i året på booting?

Men som sagt, gjør den jobben for deg, så er det flott - men jeg ser ikke helt hvorfor du poster i en Mac-tråd med et slikt utgangspunkt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

billigere laptop med tilsvarende specs

Du tenker da på

- RAM

- HDD

- CPU

- GFX

 

?

 

Så kan du legge på det som faktisk har en ren praktisk betydning:

- Vekt

- Batteritid

- Rent Aluchassi

- Skjermoppløsning

- Tilsvarende trackpad

(- Fungerende OS)

 

Så lykke på reisen.

 

Regner med du hadde valgt en Ferrari California til å kjøre flyttelass i? Den har jo tross alt mye bedre specs enn en Toyota Hiace...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...og jeg skjønner lite av vitsen med en laptop overhodet.

 

Nå sitter jeg i Langtvekkistan med noe Vaio greier (i5, SSD etc), med ekkel glossy skjerm (som alle synes er så bra). Maskinen blir (nesten) bare brukt som RDP "terminal", siden de stasjonære som står hjemme gjør jobben best selv når jeg er på reise.

 

Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige.

 

Er derfor det er litt morro å se på tråder slik som denne. Det er helt greit at folk er forskjellige så lenge det gjelder biler, smarttelefoner, sykkel etc. hvor folk velger ut i fra mye de samme forutsetningene. Men straks det er snakk om Apple produkter tar det helt av og de som velger Apple er dumme fordi de verdsetter andre ting en de som kjøper f.eks asus eller lenovo. Ser aldri noen klage over at BMW tar seg bedre betalt for en bil enn en tilsvarende bil av annet merke som er billigere osv.

 

Men underholdende er det :)

Lenke til kommentar

@MorganGaming: Det virker som et tegn på umodenhet hvis du ikke er i stand til å skjønne at folk kan ha andre preferanser og behov enn deg selv.

 

Rent bortsett fra at du nok vil få store problem med å finne en billgere laptop med "tilsvarende specs", så får du bare kjøre på med Ubuntu og hva det måte være. Fint for deg! Vil likevel legge til at uansett hvilken billig-PC du vil skaffe deg for å kjøre Ubuntu på så vil oppsettet være totalt ubrukelig for min del, ganske enkelt fordi jeg ikke får kjørt det jeg ønsker av programvare i Linux. Får jeg ikke gjort det jeg vil på maskinen, så er den slett ikke verdt pengene for min del - og da kan vi snakke om overpriset - uansett hvor "billig" den måtte være. Hvilken rolle spiller det da om du eventuelt sparer noen sekunder i året på booting?

Men som sagt, gjør den jobben for deg, så er det flott - men jeg ser ikke helt hvorfor du poster i en Mac-tråd med et slikt utgangspunkt...

 

Jeg ytrer min mening og hvis du ikke liker det trenger du ikke og kommentere det heller.

Uansett, du kan kjøre nesten alt av program vare hvis du bruker WINE. Det er en slags emulator for windows programvare. Mac programvare er jeg usikker på siden jeg ikke har mac.

Og jeg postet ikke i en mac tråd med vilje, jeg kommenterte saken jeg leste.

Og mac har en stiv prislapp i forhold til det du får syns nå da jeg.

Jaja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...