Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følelser er vel neste per definisjon irrasjonelle. Men tror Zarac mener at enkelte følelser er mer irrasjonelle enn andre? Selvfølgelig skal du ikke unngå å kjøpe fin bil fordi kameraten din blir misunnelig. Hvis han er misunnelig, er det han som har et problem. I situasjonen til trådstarter anser jeg det som veldig naturlig og vanlig at en blir sjalu, derfor burde bestekompisen ta hensyn til dette. Kanskje det ideelt sett ikke burde vært sånn at vi blir sjalu, det kan jeg forsåvidt gå med på, men fakta er at sånn fungerer de fleste mennesker. Den type idealisme som går ut på at enkelte "dårlige" følelser bør kontrolleres er selvfølgelig bra til en viss grad. Men en må også forstå at det ikke er så lett å forandre slike følelser. Og jeg anser meg ihvertfall ikke som berettiget til å avskrive andres følelser som sjalusi bare fordi jeg selv mener de er tåpelige, og drite i disse følelsene når jeg handler i relasjon til den personen.

Lenke til kommentar

Jenter kommer, jenter går, men gode venner består. Hvis du føler at han i utgangspunktet er en god venn, bør du tilgi ham. Han har et godt alibi; og det er at hormonene for tiden er kompasset hans i livet, ikke fornuften. Gjetter at han angrer seg om et år eller to.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette virket litt rart, og forstår hvorfor du følte deg tråkket på. Men som Zarac sa, så har man jo ingen rett til å si/nekte at de ikke kan gjøre noe. Hadde jo vært best om kompisen din spurte deg først, eller sagt at han ville prøve seg, og ville bare si ifra til deg først - altså, vist respekt for deg nok til å ihvertfall si ifra. Hva du burde gjøre eller ikke ang. å droppe han som kompis, så må du gjøre det du føler er rett for deg. Vil dog anbefale deg å eventuelt ta en samtale med kompisen din der du forklarer hva du følte og syntes om det han gjorde - hør hva han har å si før du bestemmer deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er bestekompisen din det er snakk om synes jeg det er helt på tryne at han går etter exen din mot din vilje. Hadde det vært okei for din del så er det en ting, men det finnes såpass mange jenter her i verden at man fint kan klare å unngå ekser. Kan være endel følelser i bilde selv etter et brudd og da er det ikke så kult at kompisen går på henne. Greit nok at begge er single, og står fritt frem til å gjøre hva en vil, men det er en ganske respektløs ting å gjøre ovenfor kompisen sin.

Og Zarac, har du vært i situasjonen selv, siden du tydeligvis tar så lett på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...