Gå til innhold

Verdi-PC: 3år, 2,67GHz 6GB Ram 1TB HD

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg har tenkt på å kjøpe meg en ny PC igjen. Tenkte å kvitte meg med den jeg har nå og lurer derfor på en ca. verdi av den.

Dette er specsa:

• PINE/XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, Core 216
  • INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX (BX80601920)
  • CORSAIR Intel Core i7 6GB Kit PC3-12800, 1600MHz, 3x240 DIMM (TR3X6G1600C9)
  • WESTERN DIGITAL Caviar Green 1TB SATA2 32MB (WD10EADS)
  • ASUS P6T DELUXE V2 LGA1366, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, 3xPCI-Ex(2.0)x16 (P6T DELUXE V2)
  • CORSAIR Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI (CMPSU-750TXEU)
  • ANTEC Twelve Hundred Ultimate Gamer Case (0761345-08120-7)

Mvh.

Nemene

Endret av Nemene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spar på kabinett, Strømforsyning og harddisk(er), se om noen er interessert i det andre som enkelt deler?

750W er mer en nok til det meste av opsett du måtte komme opp med, og antec twelve hundred er vel et greit kabinett? Ville ikke brukt den gamle 1tb disken som OS disk men er jo fin til lagring, dette sparer du litt på da, og burde ikke nødvendigvis være noe dårligere en nytt?

Samtidig er jo harddisk prisene ganske høye fortsatt, så kjekt at du slipper å gå til innkjøp av en ny lagringsdisk.

Edit: Trykkleif(sikkert fler der de kommer fra)

Endret av ole a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann.

Du har jo en kraftig pc fra før.

Hvorfor kjøpe nye når du kan oppgradere ? er snakk om en liten oppgradering og to så er den nesten som ny.

Er snakk om 10-20% bedre ytelse å gå for en ny.

Det du trenger er:

Skjermkort

http://www.dustinhome.no/product/5010637935/asus-geforce-gtx-670-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa

SSD:

http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc/#intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

Prosessoren er fortsatt kurant til dagens spill, kjøp et bedre grafikkort og en SSD som han over meg anbefaler (evt mer RAM) og en tredjeparts CPU-kjøler (altså en kjøler til prosessoren din som ikke fulgte med når du kjøpte den - se Noctua eller Phanteks). Da får du en meget mye raskere i PC i tillegg til at du har mulighet for å overklokke prosessoren og dra enda mer kraft ut av den.

Evt kan du jo også kjøpe en ny case, det som gir mest smak av ny PC :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...