Gå til innhold

Boks for å streame fra PC til TV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å spille av filmer fra pc'en og direkte på tv'en, men har dessverre ikke internett på tv'en. Lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer og tips til hvirken enhet jeg kan kjøpe for å oppnå dette. Gjerne så billig som mulig, men ønsker ikke noe dritt.

Det jeg vil oppnå er å streame nedlastede filmer i alle formater (uten å måtte konvertere) og kvaliteter enkelt på tv'en. Helst vil jeg kunne streame andre ting også, som f.eks Sopcast . Pc'en min er en Windows pc.

Lagringsplass er et pluss, men absolutt ikke et must.

Har f.eks sett på Apple tv, men den må man jailbreake slik jeg har forstått det, noe jeg helst ønsker å unngå, men hvis dette er forholdsvis enkelt og gir et bra resultat er jeg villig til å gjøre jobben.

Ønsker gjerne også andre alternativer til dette.

Endret av largim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Vet du hvordan det er å streame via Wifi, om det er hakkete?

Og om det eventuelt går ann å streame andre ting enn video-filer?

Ville gjerne sett at man kunne "dratt" vinduer over på tv'en, men det er kanskje ikke mulig?

Lenke til kommentar

Ville gjerne sett at man kunne "dratt" vinduer over på tv'en, men det er kanskje ikke mulig?

Så lenge wifi'en din er bedre enn bitraten på fila du spiller av så burde det ikke hakke.

Du kan streame musikk selvføgelig.

Vet ikke om noen slike bokser som støtter replikering av desktop eller lignende, selv om det ikke burde være teknisk umulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge wifi'en din er bedre enn bitraten på fila du spiller av så burde det ikke hakke.

Du kan streame musikk selvføgelig.

Vet ikke om noen slike bokser som støtter replikering av desktop eller lignende, selv om det ikke burde være teknisk umulig.

Har helt glemt av denne tråden, men er igjen i modus til å skaffe meg en streamingboks.

Noen som har erfaringer med Apple tv 3 generasjon, eller om jeg i stedet burde kjøpe 2 generasjon? Hva er egentlig forskjellen her.. Må nok jailbreake da jeg ikke har mac, og orker ikke å måtte konverte alle filmer jeg laster ned for å kunne legge de i Itunes (hvis det er sånn det fungerer?).

Ønsker også å kunne streame fotball fra England noe jeg har hørt skal være mulig. Noen som har noen erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hør på Gromle, kjøp Boxee. Meget bra.

Har selv en fra Western Digital som jeg så vidt har testet, og den virker til å virke bra den også, er ca halve prisen.

Når det kommer til wifi mot tråd så er siste absolutt best. wifi har en tendens til å hakke opp video filer, spesielt hvis du kjører HD filer (720p osv). Noen funker greit, men alt har med hvor langt unna og hvordan veggene er i mellom.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Bumper denne tråden litt..

Min far trenger noe av det samme. Han har en bærbar og vil ha innholdet over på TV (stor skjerm). Finnes noe slikt? En boks som kan kobles i TV-en istedet for en lang hdmi-kabel, slik at som skjer på PC vises på TV, ikke bare streaming fra gitte mediakataloger og youtube via apper, etc..

Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...