Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Byggtegning, symbol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er vindu må jeg snakke med sjefen min, ett kontor kan ikke ha ett vindu som kan få insyn i sensetiv informasjon...

Dersom det er lysarmatur, festet i veggen? Så litt rart ut...

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe symbol! Men en måte å tegne "noe", som skal inn i bindingsverket (veggen). Og i den målestokken som er vist her, er det vanskalig å tegne detaljen bedre. Men den kommer normalt frem i flere andre tegninger (oppriss av vegg/fasadetegning), el, beskrivelser. Utv. sees dette på fasadetegning. Og på inv. vegg, på et "oppriss" av veggen. Hvis det er noe uvanlig, er det gjerne også brosjyrer.

Det er litt forskjellige måter, å tegne detaljer som bl.a. vinduer, dører, o.l., i et snitt av veggen, på plantegningen. Gennerelt så er en en "arkitekt metode" og en "ingeniør metode". For meg ser dette ut til å være et vindu, tegnet av en ingeniør. Men, kan være noe annet. Hadde jeg sett hele tegningen (helst alle tegningene og om nødvendig beskrivelsene), hadde jeg kunnet svart deg konkret.

Selv om du er skeptisk til et vindu, er et vindu så mangt. Det kan ha klart gjennomsiktig glass, sotet glass, ruglete glass, "envegs glass", o.l., som kan gjøre det vanskelig å se inn (fra en side, men ikke utsyn), avhengig av behovet.

Du får bare følge opp problemet på jobben og finne ut hva dette er, hvis det kan være et sikkerhetsproblem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det foreligger krav til hva som kan kalles et kontor, du skal blant annet ha muligheten til å få inn dagslys. Om du ikke har vindu rett ut er det et normalt alternativ å lage et vindu som gir dagslys via et annet rom.

Er det sensitiv informasjon der, skaff persienner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...