MiiX Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Hei, fant ett symbol i en tegning jeg lurer på hva er. Noen som kan si meg det? bygg.bmpHenter informasjon... Endret 14. juni 2012 av MiiX Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Mulig det er en varmepumpe? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Tviler, da til høyre for veggen er ett kontor og venstre er en gang. men gudene vet hva de mener :S Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg tolker det symbolet som et vindu. Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nå er ikke jeg arkitekt, men syns det bildet ligner på lysarmatur. Men henger ikke på greip, for sånne ting pleier vel ikke være skrivi ned på byggtegninger (?) Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Dersom det er vindu må jeg snakke med sjefen min, ett kontor kan ikke ha ett vindu som kan få insyn i sensetiv informasjon... Dersom det er lysarmatur, festet i veggen? Så litt rart ut... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Ser ut som et vindu for meg også, et som ikke kan åpnes (da ville det vært tegnet i åpen stilling, med en bue slik som døra rett over) og vinduer mellom kontorer og korridorer er da slett ikke uvanlige -men trådstarter arbeider tydeligvis med noe ekstra sensitivt... Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 ikt serviceteknikker :\ mye sensetiv informasjon av og til :\ Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Dette er ikke noe symbol! Men en måte å tegne "noe", som skal inn i bindingsverket (veggen). Og i den målestokken som er vist her, er det vanskalig å tegne detaljen bedre. Men den kommer normalt frem i flere andre tegninger (oppriss av vegg/fasadetegning), el, beskrivelser. Utv. sees dette på fasadetegning. Og på inv. vegg, på et "oppriss" av veggen. Hvis det er noe uvanlig, er det gjerne også brosjyrer. Det er litt forskjellige måter, å tegne detaljer som bl.a. vinduer, dører, o.l., i et snitt av veggen, på plantegningen. Gennerelt så er en en "arkitekt metode" og en "ingeniør metode". For meg ser dette ut til å være et vindu, tegnet av en ingeniør. Men, kan være noe annet. Hadde jeg sett hele tegningen (helst alle tegningene og om nødvendig beskrivelsene), hadde jeg kunnet svart deg konkret. Selv om du er skeptisk til et vindu, er et vindu så mangt. Det kan ha klart gjennomsiktig glass, sotet glass, ruglete glass, "envegs glass", o.l., som kan gjøre det vanskelig å se inn (fra en side, men ikke utsyn), avhengig av behovet. Du får bare følge opp problemet på jobben og finne ut hva dette er, hvis det kan være et sikkerhetsproblem. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Eg vil også tippe på at dette er eit vindu, eventuellt ei anna form for åpning. Dette er i alle fall ein ting som ligger i veggen og som er synlig fra begge sider (du kan sjå at det ikkje er brukt samme grå fargen som på veggen ellers. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Takk for info! Skal ta det videre med han som har tegnet disse for å oppklare det. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Det foreligger krav til hva som kan kalles et kontor, du skal blant annet ha muligheten til å få inn dagslys. Om du ikke har vindu rett ut er det et normalt alternativ å lage et vindu som gir dagslys via et annet rom. Er det sensitiv informasjon der, skaff persienner. 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Sant, mer er 2 vinduer i motsatt retning av kontoret. Veggen (høyre side) Endret 19. juni 2012 av MiiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå