Contribo Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Hei, Jeg har tatt psykologi årsstudium, og har i tillegg gjort unna breddeåret. Videre har jeg søkt meg inn på tredje året i bachelor i psykologi nå til høsten. Samtidig ønsker jeg å starte på bachelor i biologi ved NTNU, da jeg sikter meg inn mot en utdanning rettet mot kropp- og hjerneforskning. Kan disse to studieretningene samkjøres og hvordan kan dette løses? Gjennom Samordna Opptak er det utelukkende mulig å begynne på en av disse. Er det muligheter for å ordne dette via NTNU eller på annet vis? Det vil koste litt fritid hvis dette er mulig, men hardt arbeid lønner seg på lang sikt! På forhånd takk Endret 14. juni 2012 av Contribo Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei, Jeg har tatt psykologi årsstudium, og har i tillegg gjort unna breddeåret. Videre har jeg søkt meg inn på tredje året i bachelor i psykologi nå til høsten. Samtidig ønsker jeg å starte på bachelor i biologi ved NTNU, da jeg sikter meg inn mot en utdanning rettet mot kropp- og hjerneforskning. Kan disse to studieretningene samkjøres og hvordan kan dette løses? Gjennom Samordna Opptak er det utelukkende mulig å begynne på en av disse. Er det muligheter for å ordne dette via NTNU eller på annet vis? Det vil koste litt fritid hvis dette er mulig, men hardt arbeid lønner seg på lang sikt! På forhånd takk Hei! Det er ikke noe problem å ta to bachelorgrader samtidig. Dersom du er student ved NTNU vil du ha anledning til å melde deg opp i alle fag som ikke er adgangsbegrensede. Såvidt jeg kjenner til er ingen slike fag inkl. i b. psykologi eller b. biologi. Gradene vil du måtte søke opp når du har totalt 180 stp. og nok stp. innenfor hvert fagområde med alle påkrevde fag. Vet om flere som tar b. psykologi og b. sosiologi samtidig på tre år, og dette er sikkert spesielt enkelt. Husk at det er et krav om å ha en del unike stp. i hver grad, men mange fag kan brukes i begge grader, og det blir derfor ikke nødvendig å ta mange ekstra fag i løpet av tre år. På grunnlag av dine interesser er det kanskje lurt å se på denne siden så du kan velge noen fag strategisk: http://www.ntnu.edu/studies/msneur/components Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Her er forøvrig skjemaet som sendes inn. Ser ut som 82,5 unike stp. kreves. http://www.ntnu.no/documents/10578/379862/bachbok-svt.pdf Så lenge man oppfyller kravene for bachelorgrad spiller det ingen rolle om man formelt er tatt opp i studiet. Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 0Det er ikke noe problem å ta to bachelorgrader samtidig. Dersom du er student ved NTNU vil du ha anledning til å melde deg opp i alle fag som ikke er adgangsbegrensede. Såvidt jeg kjenner til er ingen slike fag inkl. i b. psykologi eller b. biologi. Gradene vil du måtte søke opp når du har totalt 180 stp. og nok stp. innenfor hvert fagområde med alle påkrevde fag. Vet om flere som tar b. psykologi og b. sosiologi samtidig på tre år, og dette er sikkert spesielt enkelt. Flere av fagene på bachelor i biologi er adgangsbegrensede. Faktisk tror jeg alle BI100X-emnene er adgangsbegrensede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå