Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trenger hjelp med å finne ut hva som feiler skjermene mine. Jeg har to skjermer, en DELL Ultrasharp 2311H og en Fujitsu Siemens ScaleoView D22W-1. D22W-1'en har jeg hatt siden 2008, mens Ultrasharp'en fikk jeg først i september 2011. Begge skjermene funket fram til julen 2011.

 

Det hele begynte med at jeg dro ut ene DVI-D kabelen fra datamaskinen. Plutselig så slukket begge skjermene seg, og alt som kom opp på skjermen var: "Entering power saving mode" (Ultrasharp), og "No signal input" (D22W-1). Det var mer eller mindre ingen forbindelse mellom skjermene og datamaskinen. Jeg prøvde med andre DVI-D kabler, bare 1 skjerm, plugget kablene i ulike skjermkort (kjører CF 6850), men til ingen nytte. Det eneste som fungerte var når jeg koblet ene skjermen til min bærbare datamaskin med en VGA kabel. Jeg betalte til og med 800kr for å sende hele maskinen på service, for å se om det var noe galt med den, men kontorsenteret i Førde fant ingen feil og alt fungerte som det skulle. Jeg fikk så data'n hjem igjen og prøvde på nytt. Ut av ingenting fungerte plutselig D22W-1'en, etter at jeg forlot maskinen mens den bootet, desverre så gjaldt ikke dette Ultrasharp skjermen. Jeg prøvde igjen med andre kabler, og noen av vennene mine prøvde skjermen på sin maskin, med sine egne kabler, men forsatt ingen respons.

 

Jeg klarte meg uten den ene skjermen fram til to uker siden. Etter å ha ringt Dustinhome og Dell, fikk jeg tilsendt en ny skjerm (hadde forsatt garanti). Jeg plugget i skjermen og alt fungerte som det skulle...fram til i dag. Jeg kom hjem, skrudde på dataen, og plutselig var jeg tilbake i samme situasjon som for et halvt år siden. Ingen av skjermene ser ut til å fungere, og nå lurer jeg på hva som kan være feilen, jeg har den siste tiden bare brukt en skjerm (ikke spørr meg hvorfor), og den nyeste skjermen har fungert feilfritt i to uker. Jeg har absolutt ingen anelse om hvorfor dette skjer. Jeg har ikke begynt å "trikse" med kabler og slikt enda, og jeg har heller ikke ringt Dell eller Dustinhome. Jeg er ganske frustrert akkurat nå, men dere her på forumet har hjulpet meg tidligere, så jeg tenkte jeg kunne spørre dere om hjelp. Kanskje det er noen av dere som har opplevd noe lignende før?

Endret av HarGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...