Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E92 - 320D eller 320i?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er altså på utkikk etter ny bil, og har peilet meg inn på BMW og E92. Valget står egentlig kun mellom bensin og diesel. Hva bør jeg velge her?

Jeg ønsker altså tilbakemeldinger (gjerne basert på erfaringer, men også generell kunnskap om emnet) på disse to motorene, og hva du/dere mener er best i forskjellige sammenheng.

Litt om min kjørestil

• Semiaktiv (har en aktiv kjørestil uten at det betyr grisekjøring i noen form eller farge)
  • Kommer nok til å kjøpe manuell giring
  • 20k i året i kjørelengde
  • For det meste bare meg i bilen.

På forhånd takk =)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Edit: leste ikke tittelen skikkelig.

Hadde gått for diesel motoren, da den er kvikkere og bruker mindre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg har hatt E92 320i som jeg solgte for en drøy måned siden. Det er en vanvittig stusselig motor, så du kan like gjerne velge diesel. Da får du greit drag og en mere morsom bil. Jeg skal ha E92 igjen, men da blir det sekssylindra bensinmotor når prisfallet har gjort sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt som dere. Jeg har prøvekjørt begge motorene, men dieselen var på automatgir (fikk ikke skikkelig inntrykk) og bensinen var med manuell. Sistnevnte motor virket _meget_ stusselig. Ikke noe spennende motorkarakteristikk. Jeg har altså ikke prøvekjørt manuell+diesel, men ønsker å gjøre dette snarlig.

Takk for kommentarene =)

Lenke til kommentar

Ja jeg er også litt redd for dette med giringa. Med dieselen trenger man kanskje ikke gire opp så mye da den har bedre moment på lavere turtall, men turtelleren går vel bare til 5 kontra 7 hos bensinen.

Kan noen med dieselbiler svare litt på dette med manuell giring og giringsfrekvens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...