Gå til innhold

[Løst] oppdatere huawei u8800

Anbefalte innlegg

Hei, har en u8800 som enda kjører stock froyo å jeg kunne tenkt meg å få oppdatert til gingerbread, nå kommer over mange forskjellige versoner av gingerbread til u8800 så noen som har peiling på/erfaring med hvilken versjon som er mest stabil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den offisielle oppdateringen på Facebook-siden til Huawei Norge er iaf. ikke stabil, mobilen rebooter daglig. Det hjelper å skru av wifi når du ikke bruker trådløst nett. Den oppdateringen er å anse som en beta, men det har ikke kommet noen flere oppdateringer, så tror Huawei er ferdig med U8800. Selv har jeg rootet og installert Aurora, en branch av ICS. Fungerer bra så langt og mye mer stabilt. Og Android 4.0.4 er jo enda bedre enn 2.3.6 :) Krever at du har installert den offisielle Gingerbread oppdateringen først.

Det var første gangen jeg rootet og det var enkelt:

Rooting the U8800 with SuperOneClick v2.3.3

1) Dial: *#*#2846579#*#*

2) Go to projectmenu > background settings > log settings > log switch > set Log on

3) Reboot Phone

4) Switch USB Debugging ON

5) Download SuperOneClick v2.3.3

6) Plug your U8800 into your computer but DO NOT mount SD Card.

7) Run SuperOneClick and press the ROOT Button, and let it do its thing (say yes to install drivers if asked).

8) Your phone should now be Rooted.

9) You can now go back and turn logging off if you want.

Installing ClockworkMod 5.5.0.4 on your U8800

1) On your U8800 go to Settings > Applications > Untick Fast Boot (if ticked)

2) Download Blefish's ClockworkMod from HERE (ClockworkMod v5.5.0.4)

3) Copy the recovery.img from computer to your SD Card.

4) Using Remount mount the /.cust_backup/ folder as RW.

5) Using ES File Explorer or File Expert copy the recovery.img from the SD Card to .cust_backup/image (replacing existing)

6) ClockworkMod v5.5.0.4 will now be Installed on your U8800

7) Turn on your U8800 while holding [VOL+] to load ClockworkMod Recovery (keep holding [Power] + [VOL+] until ClockworkMod Loads)

Note: if you have a Synaptics screen you have to use the [VOL] buttons to navigate and [Power] button to select an option.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...