Boil In Bag Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Heisann! Jeg er blitt oppsatt som økonomisjef for russebussen vi planlegger og ha i 2014. Som økonomisjef må jeg settte opp konto noe som jeg ville tro var enkelt, men det var det tydeligvis ikke. Siden jeg er under 18 år så er det dumt å sette opp en konto i mitt navn da noen (husker ikke hva de kalles) tar pengene som overstiger 75 000 og gir meg de tilbake når jeg er 18, noe som ikke er greit i og med at vi skal bruke pengene underveis. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg skal få til dette, om det evt. er en konto hos en bank som er tilegnet russebuss og lignende, eller bare smarte løsninger som kan fungere. Takker for svar! Mvh Boil Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Kan ikke "daglig leder" i russebussen opprette konto? Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jo forsåvidt, men han er ikke noe eldre enn meg. Derfor har vi akkurat det samme problemet der... Endret 14. juni 2012 av Boil In Bag Lenke til kommentar
DCG Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Høres ut som du tenker på overformynderiet. Den enkleste løsningen er at foreldre oppretter kontoen og heller overfører eierskapet når du/dere er blitt 18. Eller så det kanskje en mulig å opprette en enkeltmannsforetak? Ren spekulering fra min side Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Ja det er det jeg tenker på. Jeg har vært inne på den tanken du snakker om der, og det kan hende at det er sånn det blir. Enkeltmannsforetak skal jeg sjekke ut! Takk Kjør gjerne med på mer tips hvis dere har! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Er vel ikke mulig å opprette enkeltmannsforetak når man er mindreårig? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Og dersom det nå hadde gått an, så hadde man ikke kommet unna overformynderiet uansett. 1 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Så med andre ord må en foresatt oprette konto da? Ingen som har hatt russebuss selv og husker hva dere gjorde? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Er vel ikke helt uvanlig at noen på bussen er 18 da. Selv om dere begynner ganske tidlig. Men ja, det er vel ikke noe problem å la mor/far få opprette konto for dere? Lurt at noen man stoler på gjør det, og ikke bare en random 18-åring. Vi var alle myndige, så da ble det litt lettere. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 ser ut som at det er det som må gjøres ja.Takker for svar! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hva med at alle tar vare på sine egne penger? På den måten kan det heller ikke skje noe svindel. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Da har man ingen kontroll, og det blir et salig rør når man skal betale ting. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Helt riktig! Det blir mest sannsynelig slik at vi må få en foresatt til noen i bussen til og opprette en konto. Det ser ut som det mest sikre og enkleste slik det ser ut nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå