Gå til innhold

Forbud mot dieselbiler på de kaldeste dagene i Oslo


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+152

For å si det slik: Ingen her i landet har kjøpt diesel pga. av noen anbefaling fra noen som helst. Eneste grunnen til at de har kjøpt diesel er fordi det har vært mest økonomisk gunstig. Og pr. idag er fortsatt diesel billigere å fylle enn bensin. Så hva er det egentlig folk syter for? Selg nå den forbanna dieselbilen dersom du mener at det blir økonomisk ugunstig. Det finnes sikkert nok av folk utenfor de aller største byene som trenger en bil som har billigere drivstoff.

 

Så du tror vanlige folk i vanlig jobb har råd til å selge en bil som er et par år gammel, med gigantiske tap, og kjøpe seg en ny bil, kun fordi politikerne er latterlig evneveike?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er så fett å se hvor tafatte Nordmenn er, vi lar oss bli ræv kjørt av staten så jævlig..

Hver gang det kommer en ny eller høyere avgift så brummer vi litt for oss selv, men godtar alt.

Hadde det vært Frankrike eller Italia hadde det nok vært sterkere reaksjoner mot regjeringene.

Lenke til kommentar

er så fett å se hvor tafatte Nordmenn er, vi lar oss bli ræv kjørt av staten så jævlig..

Hver gang det kommer en ny eller høyere avgift så brummer vi litt for oss selv, men godtar alt.

Hadde det vært Frankrike eller Italia hadde det nok vært sterkere reaksjoner mot regjeringene.

det hadde blitt rent kaos der nede..

Vi har det "godt" vi er blitt kastrert sakte oppgjennom årene av regjeringene som har vært og er, som er i faktum alle anti liberale mennesker som er imot friheten til enkelt individet..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Så du tror vanlige folk i vanlig jobb har råd til å selge en bil som er et par år gammel, med gigantiske tap, og kjøpe seg en ny bil, kun fordi politikerne er latterlig evneveike?

1.Hva er et gigantisk tap?

2. Må man tross alt absolutt kjøpe ny bil? Dette er snakk om enkelte områder på de mest forurensningsutsatte dagene i året. Det er ikke snakk om hele Oslo. Dvs. det er svært sannsynlig at det vil eksistere et godt kollektivtilbud i de aktuelle områdene. Å kjøre buss noen få dager i året klarer de fleste, selv om det er mye mer behagelig å kjøre bil.

3. Kanskje er politikerne evneveike, men hva skal man da kalle de som blindt følger dem? Det kommer ikke som noe sjokk at diesel ikke er den fantastiske miljøredningen som noen trodde for noe år tilbake.

4. Om man har kjøpt diesel så har man vel gjort seg opp en liten kalkulering på forhånd om det man vil spare? Det er lite som tyder på at diesel vil bli dyrere enn bensin med det første, så da har man jo spart penger i hele perioden, og sparer penger fortsatt fordi diesel fortsatt er billigere enn bensin!

 

Noen nevnte at man bør stemme på andre parti pga. av dieselrotet, men det er ikke riktig så enkelt da dette er et resultat av både rødt og blått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Så du tror vanlige folk i vanlig jobb har råd til å selge en bil som er et par år gammel, med gigantiske tap, og kjøpe seg en ny bil, kun fordi politikerne er latterlig evneveike?

1.Hva er et gigantisk tap?

2. Må man tross alt absolutt kjøpe ny bil? Dette er snakk om enkelte områder på de mest forurensningsutsatte dagene i året. Det er ikke snakk om hele Oslo. Dvs. det er svært sannsynlig at det vil eksistere et godt kollektivtilbud i de aktuelle områdene. Å kjøre buss noen få dager i året klarer de fleste, selv om det er mye mer behagelig å kjøre bil.

3. Kanskje er politikerne evneveike, men hva skal man da kalle de som blindt følger dem? Det kommer ikke som noe sjokk at diesel ikke er den fantastiske miljøredningen som noen trodde for noe år tilbake.

4. Om man har kjøpt diesel så har man vel gjort seg opp en liten kalkulering på forhånd om det man vil spare? Det er lite som tyder på at diesel vil bli dyrere enn bensin med det første, så da har man jo spart penger i hele perioden, og sparer penger fortsatt fordi diesel fortsatt er billigere enn bensin!

 

Noen nevnte at man bør stemme på andre parti pga. av dieselrotet, men det er ikke riktig så enkelt da dette er et resultat av både rødt og blått.

 

1. Dersom man selger en 2-3år gammel bil må man fort regne med store tap.

2. Dersom man pendler inn til Oslo for å jobbe er det IKKE sikkert at det finnes noe kollektivtransport som passer.

3. Blindt følger dem? hva snakker du om? Dette gjelder da alle som har dieselbil, uavhengig av om de kjøpte den pga regjeringens oppfordring eller ikke.

4. Mulig man har spart litt ja. Men denne loven er jo fortsatt totalt bak mål, og kriminaliserer vanlige folk som bare vil komme seg på jobb. En totalt, fullstendig latterlig molbo-måte å ta tak i problemet på. Ekstra avgift på kalde dager elns kunne jeg forstått, men å bruke forbud her blir bare ekstremt feil.

 

Ekstra morsomt er det jo at regjeringen vil fortsette å bruke sine diesel-bilder, siden de er i bruk innen "næringsvirksomhet".

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å stemme på et parti, for partiene forhandler om hvilke poster som skal fylles av hvilket parti. Selv om man stemmer på AP, er det ikke BARE AP som styrer.

 

Stort sett så er det det.

 

Så du tror vanlige folk i vanlig jobb har råd til å selge en bil som er et par år gammel, med gigantiske tap, og kjøpe seg en ny bil, kun fordi politikerne er latterlig evneveike?

 

Vi alle vet politikerne er evneveike, derfor blir det feil å fulge dems råd. Dessverre så er det slik at det ikke sitter noen i salen som har peiling på noen som helst områder fra alt fra himmel til jord.

Ellers så burde de aller fleste vite at dieselbil IKKE er noe å satse på. Dieselbil er ellers bare dritt når det gjelder kjøring osv.

Lenke til kommentar

Nei, dieselbilen er foretrukket i det norske avgiftssystemet, fordi 100 dieselgamper trekker bedre enn 100 bensingamper. Når vi alle skal kjøre rundt med minimotorer, foretrekker folk dieselmotorens seige krefter.

 

Avgiftssystemet på bil og drifstoff er helt feil skrudd sammen, og denne håpløse lappingen med påfølgende kjøreforbud enkelte dager, er nok et korttenkt trekk fra myndighetenes side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser ut som dieselbilene slapp unna, i hvert fall for i år.

Ja, dessverre!

 

Inkompetent av Statens Vegvesen å ikke prioritere dette, slik at de får på plass det det som trengs for å håndheve et forbud denne vinteren. Får håpe de får ut fingeren innen neste vinter.

Det har vi som plages med høy luftforurensning fortjent...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man forbyr dieselbiler og må sette inn dieseldrevne busser for å få kollektivtrafikken til å ha kapasitet, så er det ikke sikkert man kommer bedre ut til slutt uansett.

 

Næringstransport står vel uansett for rundt 70 % av utslippene. Dieselpersonbiler står for rundt 25 % av utslippet mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...