Ekinorak Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Prøver å Installere Windows 7 på Raid 0 Bestående av 2x Samsung 830 256gb. Jeg har tatt på Raid på sata kontrolleren. Sittet ssdene i raid 0. Men da jeg sitter dem i raid slutter dem å dukke opp under w7 installasjonen. Begge diskene er koblet til Intel sitt chipset sata 3 porter. Løser jeg opp raidet og sitter diskene til ACHI så fungerer det. Så spørsmålet mitt blir, hvordan installerer jeg windows 7 på raid 0? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Har du inn raiddriverene ? Mener at man må trykke Fog-noe og hive inn disse? Iallefall på 90tallet. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Har prøvd å installere Chipset drivere og ASmedia sine drivere. Krever intel raidet noen egne drivere? Endret 13. juni 2012 av Ekinorak Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg har ikke gjort det tidligere , men mener at du må inn i Intel BIOS'en og sette opp raidet der. Deretter må du bestemme stripe size. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Jada jeg har tatt SSDene i raid, det er bare det at da slutter Windows å finne dem, så får ikke installert Windows 7 på dem. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Du må slenge inn driverne til fakeRAID kontrolleren din på en USB minnepenne og må legge dem til under installen, etter at du har bygget arrayet som Johome nevner. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Fikk det til å fungere, merkelig nokk ikke med driverene som fulge med på cden men med nye drivere lagt på en minnepenn. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå