SKAÐI Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg prøver og få til og kjøre SLI på skjermkortene mine, men det går ikke så bra.. inne på "Nvidia controle panel" skal det ifølge google finnes en plass hvor man aktiverer dette når man klikker på "Set PhysX Configuration" men det er ikke det hos meg. Jeg har installert nyeste driver, og SLI bridgen er fysisk satt på skjermkortet. Noen Idèer ? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Hos meg så finnes innstillingene for SLI under "Konfigurer SLI, Sorround, PhysX". Jeg kunne ikke aktivere SLI med Windows 7 SP1 installert så det kan tenkes at det er dette som forårsaker problemet ditt også. Hvilket hovedkort har du? Hvis du har Windows 7, har du installert SP1? Endret 13. juni 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 Prøv en eldre driver når du først er i gang. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg har W7 ja, med SP1, men siden jeg er pirat så får jeg ikke oppdatert... Har prøvd og installere eldre drivere nå, funket ikke det heller.. Det rare er at, 3Dmark mener jeg kun kjører 1 kort, mens nvidia sin side hvor den kan søke etter drivere finner 2 stk, samme gjør "kontrollpanel" ref bilde. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 Systemet ser begge kortene, men de vil ikke samkjøre så lenge SLI ikke er aktivert. Type hovedkort og Win7 SP1? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 GIGABYTE GA-P55A-UD3R, støtter kun crossfire ikke SLI, bah typisk. Fant http://www.overclock.net/t/804152/gigabyte-ga-p55-ud3r-and-the-sli-hack-would-it-work noen som veit åssen hack det er snakk om ? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Du kan se litt på dette klippet og laste ned en patch herifra . Videre så kan du spørre pent i denne tråden hvis du lurer på noe. PS: Jeg har ingen erfaring med denne hacken så jeg aner ikke hvor lurt det ev. er. Endret 14. juni 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 Ja, det er vel ca det samme som den videoen jeg linket til. Takk for hjelp så langt! Får vel kjøpe meg nytt hovedkort da, bahh Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 Om du kjøpte fra Komplett med 45 dager åpent kjøp hadde jeg like godt returnert kortet og kjøpt et HD 7870 eller GTX 670. For du skal lete lenge etter et LGA1156-hovedkort med støtte for SLI i dag Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Kjøpte det brukt av en kompis fordi han kjøpte seg 670, dette begynner nesten og bli litt irriterende Edit: jeg skjønte egentlig ikke hva du mente, hva er grunnen til at jeg må ha ett slikt hovedkort ? Endret 14. juni 2012 av Lynx_ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 Kjøpte det brukt av en kompis fordi han kjøpte seg 670, dette begynner nesten og bli litt irriterende Edit: jeg skjønte egentlig ikke hva du mente, hva er grunnen til at jeg må ha ett slikt hovedkort ? Hovedkortet du har nå støtter ikke SLI. Hovedkort med LGA1156-sokkel har ikke vært produsert på over 18 måneder, det er derfor vanskelig å finne et LGA1156-hovedkort i dag, og enda vanskeligere å finne et med SLI-støtte. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 Som Arni90 sier, så støtter hovedkortet ditt IKKE SLI, men det støtter CFX Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Så jeg har en veldig sær CPU sokkel ? Som ikke lengre finnes på markedet. Great Hva skal jeg kjøpe nå da http://www.hardware.no/artikler/intel-core-i5-2500k/80188/8 ? og hvilket hovedkort ? Blei visst ikke en billig oppgradering for en tusenlapp alikavel dette.. Endret 14. juni 2012 av Lynx_ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2012 Det billigste vil være å oppgradere skjermkortet til et 7870 eller 670. SLI er ikke så fantastisk som enkelte skal ha det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå