24erBest Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei! Jeg lurer på om det går an å forbedre standpunktkarakteren i et fag, ved å ta det opp som privatist. Men jeg har allerede tatt en eksamen i dette faget, hvordan fungerer det da? Mister jeg både standpunkt og den tidligere eksamenen da? Går det på noen som helst måte an å "slette" standpunkten, og kun beholde eksamenen jeg allerede har tatt? Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvis du tar privatisteksamen mister du både standpunkt- og eksamenskarakteren. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Hvis du tar privatisteksamen mister du både standpunkt- og eksamenskarakteren. Ok, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Men det går ikkje an å slette standpunktkarakteren og beholde eksamenskarakteren. Det er sånn pakke-deal. Så i får vurdere om du orkar bryet ved å ta eksamen på nytt og få den samme karakteren på nytt. Det er også lurt å sjekke om faget krevar både skriftlig og muntlig eksamen som privatist. Endel vg3-fag gjer det, f.eks. Bio2, kjemi2. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Men det går ikkje an å slette standpunktkarakteren og beholde eksamenskarakteren. Det er sånn pakke-deal. Så i får vurdere om du orkar bryet ved å ta eksamen på nytt og få den samme karakteren på nytt. Det er også lurt å sjekke om faget krevar både skriftlig og muntlig eksamen som privatist. Endel vg3-fag gjer det, f.eks. Bio2, kjemi2. Åja, tusen takk Å, så kjipt at det er både muntlig og skriftlig! Det er kun standpunkt jeg vil forbedre. Pga. jeg er ganske sikker på at den kommer til å bli lavere enn den karakteren jeg får på eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå