Hoggorm1 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har akkurat kjøpt et Radeon 9800 non-pro kort og etter å ha lest i diverse forumer fant jeg raskt ut at det er identisk med pro utgaven kanskje med unntak av minnet. Jeg lastet så ned bios til pro versjonen og flashet kortet og da jeg rebootet windows ble Radeon pro detektert og lagt inn. Hastigheten er tilsvarende pro utgaven og jeg kan til og med klokke både minne og kjerne langt over standard pro-innstillinger. Det eneste man skal tenke på er; 1. Hvis man har annet enn Samsung minne på kortet vil det ikke fungere stabilt. 2. Husk å ta backup av gammel bios for sikkerhets skyld, da kan man flashe tilbake. Det fungerer kjempebra!!! Jeg tar ikke ansvar for folk som ødelegger kortene sine etter å ha fulgt mitt råd. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 hva er bakdelen når man flasher til pro ? blir volten høyere på kortet slik at det utvikler mere varme ?høyere volt og man kan overklokke mere,eller.. blir hastiheten på gpu og ram mere etter flashingen eller kan men justere dette manuelt. beklager er litt uerfaren når det slik.. men veldig nyskjerrig Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hvordan flasher man kortet? Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har et Sapphire kort, med Samsung 3,3ns minne, men det er mindre viktig. Det er ingen bakdeler så lenge man har riktig minne, du får et pro kort! Og nei, volten blir ikke endret selv om mange hevder dette. Det utvikler heller ikke mer varme enn et vanlig pro kort. For å flashe kortet bruker man noe som heter flashrom og bios versjonen du skal bruke heter 98-8004.bin Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Har allerede lest om folk som har ødelagt kortet sitt på den måten...... :o Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Hvis man ødelegger det har man ikke gjort det riktig. Om flashingen går bra dvs. at man bruker riktig bios og ikke skrur av PCen midt i prosessen så vil man alltid ha mulighet til å flashe tilbake hvis resultatet ikke er tilfredsstillende. Det er svært mange som har gjort dette med bra resultat. Les denne posten; http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33695811 Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hvis man ødelegger det har man ikke gjort det riktig. Om flashingen går bra dvs. at man bruker riktig bios og ikke skrur av PCen midt i prosessen så vil man alltid ha mulighet til å flashe tilbake hvis resultatet ikke er tilfredsstillende. Det er svært mange som har gjort dette med bra resultat. Les denne posten; http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33695811 leste litt på linken du skrev her jo.så bra ut men noen hadde jo litt høyere temp: The 9800 Pro BIOS supposedly supply more voltage to the core and memory modules to make possible the higher clock speeds without straining the modules too much bare lurer på om dette kan være bra i lengden får kortet(kortere levetid) men det var fin ytelse de fikk ut av dette.. Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Det er motstridende informasjon om den øker volt eller ikke i den samme tråden, men det er en helt klar trend av de som har gjort dette at det er minnet som er helt avgjørende for resultatet. Jeg har det "tregeste" Samsung minnet på 3,3ns og jeg kan klokke langt over 337,5 som er standard pro innstillinger uten artifacts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå