zeldaboi Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Helt siden jeg har vært barn har jeg vært dårlig i å lese. Helt siden de dagene vi lærte det på barneskolen har jeg slitt med lesingen. Alltid når vi skal lese i klassen hver for seg er det alltid jeg som lukker boken sist og det jeg leser klarer jeg nesten ikke å huske i etterkant, ihvertfall hvis det er noe kjedelig. Har snakket med min mor om dette, hun har bastant bare ledd av det og jeg føler det er hennes egoisme. Hun vil ikke ha en sønn som ikke er smart når hun er sivil ingeniør. Min far har aldri tatt stilling til det, han reiser veldig mye og når jeg har disse diskusjonene med min mor vil han ikke innblande seg. Når jeg leser feks på prøver pleier jeg å bruke litt over en time på 30 sider, og da med mange bilder og illustrasjoner. Jeg merker at når jeg leser noe kjedelig må jeg gå tilbake i teksten for å lese den siste biten på nytt for jeg rett og slett glemmer hva jeg leste om, det er akkurat som om jeg bare ser på overflaten av teksten. Jeg har aldri klart å lese en bok fordi jeg blir så rastløs av all den kjedelige teksten i lengden. For å tegne et bilde over hvor gale jeg føler det er så på særemne oppgaven leste jeg andre sine særemne oppgaver for å skrive min egen uten å ha sett litt i boken. Noen som kjenner seg igjen i det jeg skriver? På hvilke mulige måter kan jeg få sjekket om det er noe som feiler meg? Noen som har tips om hva jeg kan gjøre selv? Lenke til kommentar
zeldaboi Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg er 18 år. Har ikke tenkt på dette før fordi det ikke går ut over karakterene, men jeg merker selv hvor mye arbeid jeg må ligge i prøver osv for å få gode karakterer i forhold til andre. I tilegg til å lese på eksamen, ble rastløs og klarte ikke å øve. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvertfall på barne/ungdomskolen har de opplegg for å teste og evt hjelpe elever med lese/skrivevansker og lignende. Som det står på denne siden har du som elev på VGS rettigheter hos den kommunale/fylkeskommunale PP-tjenesten. Du kan også som voksen få hjelp via NAV. Men siden du får gjennom skole ville jeg undersøkt om din VGS tilbyr det. Forklar også at du har problemer med å konsentrere deg om å lese, f.eks til eksamen som du skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå