xibriz Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg ser etter en komplett 2.1 pakke. Har sånn halvveis bestemt meg for Bose CineMate, og har ett spørsmål i forhold til de to settene her: http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/home_theater/21channel_systems/cinemate_systems/cinemate_series2/index.jsp Den eneste forskjellen er høytalerne og fjernkontrollen. Men jeg har allerede en universalfjernkontroll som jeg ønsker å bruke, derfor trenger jeg egentlig ikke det dyreste settet med universalfjernkontroll. Er det noen som vet om det billigste settet har vesentlig dårligere høytalere? Andre 2.1 forslag er velkomne. Jeg kommer ikke til å bygge ut til surround da det ikke går med den stuen jeg har nå. Skal se mest på TV (90%), litt på film seff (10%). Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Bose har god lyd, men hadde nok vurdert surroundreceiver om jeg skulle bruke så mye på en 2.1 pakke. Selv med surround receiver kan du velge å kun bruke stereobiten, dvs kun koble til front og eventuelt en sub. Fordelene med det er at du får flere tilkoblingsmuligheter, ikke minst på hdmi, det finnes ofte dockingstasjoner til mobiler, og du kan utvide til surround senere om du ønsker. De har også flere dekodere innebygget, og kort sagt flere muligheter. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Alt jeg har av musikk og lyd spilles av via TVen, så jeg klarer ikke å se for meg at jeg trenger en stor sourroundforsterker. Jeg har akkurat solgt en sourroundforsterker for at jeg "kanskje" skulle utvide, det vet jeg nå at ikke kommer til å skje før jeg flytter. Og det blir ikke å skje med det første Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Har selv vekslet litt mellom "ferdige anlegg" og receiver. Begge har fordeler og ulemper. Receiveren har flere dekodere og samler lyd og bilde i en sentral. Den har flere tilkoblinger, og mer praktisk (bl.a med tilkoblinger på fronten). Synes også man blir mer fleksibel, dvs kan sette sammen de høyttalere man ønsker. Målemikrofon gjør at man får vesentlig bedre lyd, og har generellt inntrykk av at man får bedre kvalitet. En annen sak er jo også at man får brukt utstyr man har, bl.a bluray spillere. Ulempen er pris og at man ofte sitter på eldre utstyr som ikke støtter 3D. Komplette anlegg som BOSE er enklere, har færre tilkoblinger og færre dekodere. Dekodere er ikke viktig om du kun skal ha stereo. Med unntak av BOSE så har mye hatt dårlige kabler og spillere, men har etetrhvert fått bedre kvalitet og ikke minst støtte for 3D. Den største mangelen for meg er at de fleste ikke har nok tilkoblingsmuligheter. Har man en dvd spiller, en blurayspiller, dekoder, smartmobiler, laptoper, spillkonsoller osv så blir det ofte for få tilkoblingsmuligheter. Dette løses delvis ved at anleggene ofte har blurayspiller i seg, så man kan kaste ut den man har fra før, og at det man ikek får koblet til via anlegget kan vi koble til via TVen. BOSE er bra, for all del. Prismessig er det over min smertegrense i forhold til hva jeg føler man får. Flott lyd og solid design, men for den prisen føler jeg at man kunne fått surround. Du skal ha 2.1. Det finnes lite som er bedre enn BOSE når det gjelder lyd. Har ingen stor erfaring med ulike anlegg. Alternativet skal du ha god lyd er vel å sette sammen noe på f.eks hifiklubben, f.eks denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/denon_dra-700ae_receiver_solv.htm med høyttalere og eventuelt sub Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Surround er utelukket. Jeg har bare 2 enheter, og begge kobles til via TVen (PS3 og WDLive). Disse to enhetene støtter alle mine behov, og erstatter alle enheter nevnt over her. Det ser ut som at det blir dette: http://www.elkjop.no...ENGINE_PRISJAKT Endret 14. juni 2012 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå