Gå til innhold

Får ikke pc på...

Anbefalte innlegg

Problemet er altså at pc'n ikke slår seg på, hvilket kom som et resultat av flere forsøk på å installere et trådløst internett kort i hovedkortet. Jeg prøvde å ta kortet inn og ut, slo på pc'n flere ganger i håp om at pc'n skulle oppdage kortet, men til slutt ville ikke pc'n slå seg på lengre. Jeg tenkte automatiskt at nå var det skjedd en eller annen form for kortslutning. Har derfor testet å få start på delene med en annen strømforsyning, men uten resultat. Hva kan være grunnen til problemet. Og mer viktig; er det hele pc og alle delene som er kortsluttet (HDD funker) eller kan jeg bytte Hovedkort og pc vil fungere?

Og ja, jeg har skjønt at man må trykke på på- knappen, ha strømledning i og at strømforsyningsknappen må være på for å få på pc'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen form for lys på hovedkortet ditt?

Vanligvis er det ett rødt og eller grønt lys som lyser opp på hovedkortet når det får strøm.

Det kommer jo litt an på hvor fort du har slått av og på, men vanligvis skal ikke ett hovedkort kortslutte bare fordi du har slått strømmen av og på x antall ganger...

PCI og PCI-e slotter kan derimot kortslutte hovedkortet om kortet som står i ikke står riktig i (skjevt, ikke ordentlig i, osv.).

Det kan også kortslutte om du forsøker å sette i ett kort eller ta ett kort ut mens strømmen står på.

I utgangspunktet så vil det holde med å bytte hovedkort hvis det er dette som er defekt, men kontroller nøye de kortene som har blitt flyttet på/fjernet/satt inn, så det ikke er grader/riper i kontaktene som fører til kortslutningen.

Prøv først av alt å starte uten kort (heller ikke skjermkort), hvis den starter da, bør du få noen form for feilmeldinger i form av pip.... hvis det er tegn til liv, sett deretter i ett og ett kort.

Prøv også med minnemodulene, en av dem kan ha fått seg en peak og gått føyka...

Lenke til kommentar

power sw er tilkoblet hovedkort ja ole.

Skal prøve tipsene dine stolt hd. Det er sikkert bare minnemodulene eller noe, men rimelig sikker på at jeg har prøvd dette før. så da blir det i så fall å prøve å ta ut skjermkort for å se om det virker da. Godt å høre at jeg i verste fall bare må bytte HK. Er det ikke andre ting som kan hjelpe, som å resette bios eller noe?

Takker og bukker for gode svar...!

Endret av foofighters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...