Pölsa! Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Var på ferie i kenya, og der spiste jeg noe de kalte for "kingfish". Det er den beste fisken jeg har smakt. Søkte på det på nettet, men fant ut at det er mange fisker som blir kalt for det. Det er lenge siden, men kan huske at kjøttet hadde en valdig fast konsistens, og nesten ikke noe "fiskesmak" i det hele tatt. Nesten litt kylling-aktig, ikke at det smakte som kylling, men det smakte annerledes enn det meste av fisken jeg har smakt i Norge. Fargen var sånn som på makrell. Jeg spurte hvilken type fisk det var der, og de hadde en utstoppet fisk på veggen som de sa det var. Den var lang og ganske tynn, stor var den og. Over en meter, men mer enn det hsuker jeg ikke. Lenke til kommentar
Pölsa! Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Fant et bilde: Akkurat sånn så den ut. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Så du størrelsen før tilberedning? Jeg tror nemlig det er snakk om en type oppdrettsfisk, ut fra beskrivelse av smaken. Edit: Så teksten under bildet, først nå ... Endret 13. juni 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg tror det er en konge makrell. Litt usikker, men samtidig ganske sikker Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Makrellfisker er gjerne nokså tydelige i smaken. Lenke til kommentar
Pölsa! Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Sa jeg at den ikke var tydelig i smaken? Den hadde en veldig tydelig smak, men den hadde ikke algesmak, blir det bedre å si enn "fiskesmak". Sikkert vanlig for større rovfisker. Etter masse søk tror jeg at det er den her: http://en.wikipedia.org/wiki/Wahoo Norsk navn? Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Sammenlign bildet 1 og 2. Du vil finne forskjeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå