Jekay Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Heisann, møtte på noen problemer når jeg kom hjem i dag og skulle sette på pc'en min. Første gangen jeg startet opp pc'en gikk det fint, var helt inne når jeg plutselig får bluescreen. Startet pc'en på nytt, den loadet opp til bios meny greiene. Men der hang den seg opp med noen svake blå linjer. Dette skjer nå: Starter datamaskinen -&--#62; går i noen sekunder -&--#62; restarter -&--#62; går fint uten å restarte seg. Men skjermen får ikke noe signal Fjernet støv fra maskinen i håp at det skulle hjelpe noe, men nei. Har også prøvd å resette bios, men det hjalp heller ikke. Har et Asus P8Z68-v Pro som har integrert grafikkkort? Er det mulig å starte opp maskinen med det uten å gå i bios? Skjermkortet er et Gainward gtx 570 som ble kjøpt sammen med resten av pc'en i oktober i fjor Hjelp Endret 13. juni 2012 av Jekay Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ta ut skjermkortet og plugg inn skjermkabelen til HK, se om det hjelper. Fungerer det så er grafikkortet kjørt Blå linjer får blackout tyder på at det er skjermkortet. Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Skjer ingen ting, skjermen får ikke noe signal Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Går systemet ditt i en rebootloop? Eller høres det normalt ut på viftene, men svart skjerm? Kan selvsagt være no post på HK Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Ikke noe rebootloop nei, når jeg slår den på så går det litt tid før den rebooter og starter på nytt, etter den rebooten så går maskinen helt fint. Hvis jeg holder inne på/av knappen og slår den av igjen så skjer det samme som står over igjen Endret 13. juni 2012 av Jekay Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Så etter den rebooten så er maskinen fullt oppegående med bilde og alt? Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Nei, forsatt ikke noe bilde... Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvis du har tatt ut skjermkortet og testet onboard grafikkort og det ikke gir bilde, pluss at du ikke har tuklet noe mer med hw, så tipper jeg litt på at hovedkortet har tatt kvelden. Litt rart at du fikk bluescreen av det tho Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Syntes det er mer rart at det ikke klarer å holde i under et år -.- Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Enig. Har relativt gode erfaringer med Asus, men mange det er noe småfiks med. Hvor kjøpte du den? Hadde vært gøy å hørt respons fra de du sender den til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Husk at i noen tilfeller så kan det integrerte skjermkortet på hovedkortet være avslått og man får ikke bilde. Sørg for å restarte bios , les i manualen til hovedkortet for hvordan du går fram. Etter du har gjort dette kan du prøve på nytt å starte opp pcen. Edit : Å restarte bios etter at du har plukket ut skjermkortet. En annen ting som kan være problemet er er strømforsyningen din, hvilket merke har du og hvor kraftig er den? Endret 13. juni 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Tusker: Kjøpt hos Komplett Malvado: Skal prøve igjen og igjen Strømforsyningen min er en Corsair HX 650W Endret 13. juni 2012 av Jekay Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Yay da, fikk liv i greier her nå. Kjører nå pc'en med integrerte skjermkortet. Når teste meg frem litt, men er nok trolig skjermkortet mitt da :s Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Nja... Har hatt 2x Corsair 650 HX som har tatt kvelden, så prøv å se om du kan få belastet systemet med et kraftig skjermkort som du vet fungerer, da kan du utelukke med en gang at det er problemer med psu'en. Om det var problemer med psu'en så vil systemet ofte ikke starte opp under full belastning, sjekk gjerne spenningsverdiene via bios eller asus sin programvare og pass på at det holder riktige verdier. Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Glemt det, tenkte meg om Endret 13. juni 2012 av Jekay Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Jaja, nå sitter jeg og spiller Half Life Lost coast med originale skjermkortet mitt D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå