Gå til innhold

[Løst] Mini HDMI til Micro USB

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne overføre bilder fra mitt kamera til min mobil. Det er MicroUSB på smarttelefonen og MiniHDMI på kameraet.

Noen som har en kabel, evt link? Eller om det finnes noen lure løsninger? Overganger?

Håper noen kan svare på dette! :)

Endret av Nygård
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg tror du raskt kan glemme.

Greit nok, jeg er ingen ekspert, men ut i fra den lille kunnskapen jeg har så fungerer det dårlig med kommunikasjon direkte mellom usb og hdmi. Det finnes nok adapter å sette i mellom som kanskje kan løse denne saken.

Nå er jeg også usikker på om du har satt opp den rette "problemstillingen"? de fleste kamera jeg har vært bort i har mini usb (av og til også både usb og hdmi ut). Det skulle vel ikke være en Mini-USB til Micro-USB du er ute etter?

Samtidig så er jeg også usikker på om du i utgangspunktet, selv med rett kabel, klarer å få telefon og kamera til å "snakke" sammen.

Har du sjekket dette?

EDIT! Med en smarttelefon så finnes det kanskje apper til dette. i Android (pad) så kan jeg føre bilder fra mitt DSLR til padden, har ikke prøvd det motsatte.

Når jeg googler den problemstillingen (mni-hdmi til micro-usb) så finner jeg noen vage forslag, men jeg finner ingen gode løsninger.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Du må legge over bildene på pcen (mimi hdmi apparently (selvom jeg tviler)) så tar du mini usb kabelen til pcen, så overfører du bildene. Kamera'en og telefonen klarer ikke å kommunisere, dessuten så ville du ha fått latterlig høy oppløsning (RAW bilder på en tlf, i doubt it..)

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg tror du raskt kan glemme.

Greit nok, jeg er ingen ekspert, men ut i fra den lille kunnskapen jeg har så fungerer det dårlig med kommunikasjon direkte mellom usb og hdmi. Det finnes nok adapter å sette i mellom som kanskje kan løse denne saken.

Nå er jeg også usikker på om du har satt opp den rette "problemstillingen"? de fleste kamera jeg har vært bort i har mini usb (av og til også både usb og hdmi ut). Det skulle vel ikke være en Mini-USB til Micro-USB du er ute etter?

Samtidig så er jeg også usikker på om du i utgangspunktet, selv med rett kabel, klarer å få telefon og kamera til å "snakke" sammen.

Har du sjekket dette?

EDIT! Med en smarttelefon så finnes det kanskje apper til dette. i Android (pad) så kan jeg føre bilder fra mitt DSLR til padden, har ikke prøvd det motsatte.

Når jeg googler den problemstillingen (mni-hdmi til micro-usb) så finner jeg noen vage forslag, men jeg finner ingen gode løsninger.

Tusen takk for svar. Du har helt rett. Jeg mente Micro USB til Mini USB. Hadde vært så strålende med en enkel kabel mellom dem. Har ikke testet dette, men vært herlig om det hadde fungert. Men ser ikke ut som det fungerer med kabel, dessverre da. Alle jeg har vært i kontakt med sier nei, da får jeg vel bare innse at det ikke fungerer.

Men tusen takk for svar :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Du må legge over bildene på pcen (mimi hdmi apparently (selvom jeg tviler)) så tar du mini usb kabelen til pcen, så overfører du bildene. Kamera'en og telefonen klarer ikke å kommunisere, dessuten så ville du ha fått latterlig høy oppløsning (RAW bilder på en tlf, i doubt it..)

Takk for svar! Synd dem ikke kommuniserer sammen. Da får jeg bare droppe det hele og heller vurdere trådløst minnekort.

Takk nok en gang! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar

Tviler på at det er noe lurt. Du skjønner. et Kamera er bedre enn et mobilkamera, dvs det har høyere oppløsning, det vill igjen si at det tar mer plass. Om du har 50 bilder som tar 4 gb med plass så er det litt kjipt (og til ingen nytte, da mobilen ikke burde klare å vise dette).

Men. Jeg tror det er en go ide om du ikke tar RAW bilder. Kan du sette kameraet ditt i pcen, og sjekke hvordan bilde type? Du må høyreklikke og trykke på "egenskaper". Så kommer det opp om det er JPEG eller hva det nå er.

Om det er JPEG så tror jeg trådløst minnekort burde være mitt i blinken for deg. Men litt små usikker da jeg ikke har prøvd dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...