Junior Mint Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Heisann Lurte på hvordan disse komponentene passer sammen? Er interessert i en stille og kjølig datamaskin. Skjermkortet jeg kommer til å bruke vil være et ASUS GTX 670 TOP, og en XL2420T sjerm. Har lyst å kjøre GTX 670 SLI senere. Hovedformål blir spilling. Endret 13. juni 2012 av Junior Mint Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Du kaster bort 1250 kr på i7 og 16GB RAM om du kun skal spille. RAID0 med SSDer gjør du kun om du er opptatt av maksimal e-penis, for at det skal være en merkbar forskjell i opplevelse fra enkel SSD må du kjøpe dedikert RAID-kontroller til tusenvis av kroner, 4-6 SSDer og et LGA2011-system så du har nok PCIe-båndbredde for skjermkortene også. EDIT: 760W PSU er også 100W mer enn du noen gang vil trenge for å kjøre 670 SLI. Endret 13. juni 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Om du velger et annet minne, pass på at det også har lave kjøleribber (vist ikke kommer de i veien for kjøleren du har valgt). Du får heller ikke utnyttet mer en "4GB" av de 16GB om du kjøper 32-bit OS, så det bør du bytte til 64-bit. Edit: forøvrig enig med det Arni har påpekt allerede. Endret 13. juni 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Junior Mint Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Grunnen til jeg gikk for i7 og litt mer minne var vis jeg skulle finne på noe annet enn å kun bruke datamaskinen til spilling. Det var Raid0 jeg tenkte på, men om det ikke er merkbare forskjell går jeg heller for en enkel. Hva er fordelen med disse vengeance heatsinkene i forhold til Lav profilene, skjønner de kan komme i konflikt med cpu kjøreren, men ytelsemessig? Var også litt i tvil med hvilken kjøler jeg skulle velge, hvilken er best? Støy/kjøling Det gikk litt fort i svingene, selvsagt skal jeg kjøre 64-bit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Angående raid0 vil du få noen flotte tall når du bencher kontra å kjøre en enkel disk. Sånn i bruk, merker du lite spesielt når du kjører den dedikert fildisk. I tillegg så er jo sjansen for full systemkrasj alltid dobbel så stor når du kjører raid0. Større heatsinker fanger rett og slett bare mer "kjølig" luft. Har det noe for seg? Nei, unntaket ville vært ved ekstrem overklokking, men nå til dags holder overklokking av CPU i plentig for folk flest. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Større kjøleribber på RAM kjøler bedre DDR3 RAM spiser bare noe slikt som 5W per DIMM, som er alt for lite til at store kjøleribber skal være vits i utenom utseende. Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 mens vi er inne på kjølere... Har penger til det er en Noctua D14 verdt det over en Hyper 212 + ? Det skal brues pi i5 3570K skal oc til rundt 4-4,7Ghz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 mens vi er inne på kjølere... Har penger til det er en Noctua D14 verdt det over en Hyper 212 + ? Det skal brues pi i5 3570K skal oc til rundt 4-4,7Ghz Du vil sikkert få en 2-300MHz ekstra ut av en NH-D14, om det er verdt det i dine øyne får du vurdere selv. Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 mens vi er inne på kjølere... Har penger til det er en Noctua D14 verdt det over en Hyper 212 + ? Det skal brues pi i5 3570K skal oc til rundt 4-4,7Ghz Du vil sikkert få en 2-300MHz ekstra ut av en NH-D14, om det er verdt det i dine øyne får du vurdere selv. Takk takk! Tror eg går for det med tanke på eg har hat mot varme prossesorer. Det kommer vel v en laptop som smelter hvis eg tenker på å starte et spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå