Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermen blir bare svart etter at windows "starter opp animasjonen" er ferdig!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte ny pc i desember hvor alt har gått strålende frem til i dag tidlig.

Pcen har stått på over natta, hvor jeg ble møtt av en fryst pc. Altså med bilde.

Prøvde å restarte den, og etter det fikk jeg feilen i trådemne.

Har prøvd sikkerhetsmodus, og i lavoppløsning. Har ingen systembackup.

den starter som vanlig helt frem til animasjonen til win 7 er ferdig, disse 4 ikonene som går sammen og spinner eller lignende(på vedlagt bilde). Etter det blir skjermen bare svart, og ingenting skjer. Maskinen står fortsatt og jobber videre virker det som.

Hva kan være galt, hva kan jeg gjøre osv?

Takk på forhånd for tips!

post-162702-0-88708100-1339580082_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått samme problem som trådstarter og som regel er det et problem jeg får omtrent hver oppstart, spesielt etter driveroppdateringer. Og da lurer jeg på; formatering - sletter det ikke hele innholdet på harddisken? Har en SSD som er halvfull og ganske ny og det vil bli problematisk og ta backup av alt hvis det blir slettet.

Lenke til kommentar

Har fått samme problem som trådstarter og som regel er det et problem jeg får omtrent hver oppstart, spesielt etter driveroppdateringer. Og da lurer jeg på; formatering - sletter det ikke hele innholdet på harddisken?

Jo, i praksis gjør det det. I hvert fall hvir du installerer Windows på nytt på den samme SSD'en.

Har en SSD som er halvfull og ganske ny og det vil bli problematisk og ta backup av alt hvis det blir slettet.

Hva om SSD'en blir ødelagt? Vil det bli problematisk da?

Det er bare idioter som ikke tar backup - eller folk som ikke har noe å miste.

Du kan f.eks. benytte deg av 15 dagers gratis bruk av Carbonite:

http://www.carbonite.com/en/home/online-backup-free-trial

(Det vil koste deg mindre enn 1 krone om dagen å fortsette å bruke det ...)

Men det er nok raskest å ha alle filene på en ekstern harddisk dersom du skal reinstallere Windows. Det kan ta lang tid å laste alt ned fra Carbonite igjen, dersom du velger den løsningen.

Lenke til kommentar

Har tatt en feilsjekk ved oppstart og håper at problemet løste seg. Men hvis det ikke løser seg, finnes det andre måter å fikse problemet på enn formatering som vil slette innholdet.

SSDen er kun matet med OS, programfiler o.l. og ikke noe personlig innhold, så det er ikke mye vits å ta backup av dette. Det er bare det å måtte legge inn alt på nytt som uroer meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...