zefron Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei! Jeg har nå kommet opp i Samfunnsfag. Temaet er: Europa forandres etter den kalde krigen. Jeg er veldig usikker på temaet, og vet ikke helt hvordan jeg skal få avgrenset det, osv. Er det noen her som kan hjelpe meg, med å begynne på oppgaven min? Takk. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Etter den kalde krigen - da skal man vel begynne med Berlinmurens fall, glasnost og perestrojka. Må vel være sentralt at det ble mange forandringer på kartet, og at flere land etter hvert ble med i EU. Fallet av østblokken førte til at diktatorer ble styrtet, f.eks. den rumenske Ceausescu (eller lignende). Dette førte til at folk fra den gamle østblokken kunne reise ut for å ta seg arbeid utenlands. Hadde krigen i Bosnia noe å gjøre med kommunismens fall? I tilfelle bør du ta med den konflikten. Hvis det blir noe tid til overs, kan du si noe om det samlede Stor-Tysklands rolle i EU, eller lignende. Lenke til kommentar
zefron Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Etter den kalde krigen - da skal man vel begynne med Berlinmurens fall, glasnost og perestrojka. Må vel være sentralt at det ble mange forandringer på kartet, og at flere land etter hvert ble med i EU. Fallet av østblokken førte til at diktatorer ble styrtet, f.eks. den rumenske Ceausescu (eller lignende). Dette førte til at folk fra den gamle østblokken kunne reise ut for å ta seg arbeid utenlands. Hadde krigen i Bosnia noe å gjøre med kommunismens fall? I tilfelle bør du ta med den konflikten. Hvis det blir noe tid til overs, kan du si noe om det samlede Stor-Tysklands rolle i EU, eller lignende. Her ser jeg at det er en del å begynne med. Tusen takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå