Gå til innhold

Hva er vanlig leveringstid hos CDON?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte en lagerført Intel 520 SSD - disk sist helg fra CDON. Sporingsnummeret hos posten har over flere dager ikke vist noen informasjon annet enn at pakken er meldt.

Greit nok at de oppgir lang leveringstid, men makan har jeg ikke sett tidligere.

Blir det sendt fra utlandet siden det tar så lang tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener varene kommer fra Sverige via Oslo. Har handlet mye hos CDON, blant annet flere tunge Xigmatek Elysium kabinetter og det har alltid gått svært raskt når tingene var oppgitt å være på lager. Hvis de ble meldt om ettermiddagen passerte de Oslo neste morgen. I ditt tilfelle må det være snakk om fjernlager fra et annet land enn Sverige gjetter jeg på.

Edit: Rettet skrivefeil!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med komplette datamaskiner, men antar at de holder seg innen tiden som er oppgitt. Jeg har kun handlet enkelte eller flere komponenter sammen, og CDON har alltid levert innen tidsfristen, som oftes før.

Det tok i overkant av en uke (7 - 8 dager tror jeg) før varen kom. Den var pakket godt og så til å komme fra utlandet.

Alt i alt fornøyd med handelen, tross den lange leveringstiden.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med komplette datamaskiner, men antar at de holder seg innen tiden som er oppgitt. Jeg har kun handlet enkelte eller flere komponenter sammen, og CDON har alltid levert innen tidsfristen, som oftes før.

Det tok i overkant av en uke (7 - 8 dager tror jeg) før varen kom. Den var pakket godt og så til å komme fra utlandet.

Alt i alt fornøyd med handelen, tross den lange leveringstiden.

Så det vil ta lenger tid hvis jeg bestiller en pc fra cdon siden den kommer fra Sverige da? Eller vil forsatt leveringstiden være 2-5 dager?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det tar to dager fra det står at de har sendt. Har dog opplevd at det står at Posten har fått melding om pakker inntil to døgn i det siste fra ymse butikker før de faktisk plukker det opp og registrerer. Ting fra samme sending plukker de til og med opp på forskjellige dager, muligens pga. full bil (kan ikke skjønne noe annet). Går ting sakte er det i 99/100 tilfeller Posten som står bak, da de har blitt utrolig dårlige de siste 2-3 årene.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg bestilte en lagerført Intel 520 SSD - disk sist helg fra CDON. Sporingsnummeret hos posten har over flere dager ikke vist noen informasjon annet enn at pakken er meldt.

Greit nok at de oppgir lang leveringstid, men makan har jeg ikke sett tidligere.

Jeg bestilte akkurat samme SSD for en stund tilbake, og den lå på postkontoret en dag etter at den ble sendt (bestilte på en søndag, sendt mandag og hentet tirsdag) jeg bor i Akershus, så det kan sikker utgjøre en del av forskjellen ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg bestilte akkurat samme SSD for en stund tilbake, og den lå på postkontoret en dag etter at den ble sendt (bestilte på en søndag, sendt mandag og hentet tirsdag) jeg bor i Akershus, så det kan sikker utgjøre en del av forskjellen ;)

Bor i Møre og Romsdal. Har inntrykk av at norske nettbutikker bruker rundt 2-3 døgn for å levere varer her omkring. I dette tilfellet var det antall dager med lite sporingsinformasjon som skilte seg ut fra tidligere handler på nett. Pakken stod meldt, men uten detaljer. Selve sendetiden fra den var innregistrert på terminal i Oslo til den var her oppe, var som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...