Gå til innhold

Mitt første nettbrett


blixt

Anbefalte innlegg

For en som vil ha plug en play, så er faktisk ipad lettere. Tviler på at en 40 år gammel man vil sette seg inn i det og gjøre det lettere.

 

Plug and play på en iPad?

 

Er ikke mye plug and play på en iPad skal jeg si deg.

 

For det første så blir du pokka nødt til å bruke iTunes. Og for det andre så må man konvertere filmer etter filmer over til formatet som iOS støtter via iTunes. iOS støtter ikke en dritt når det kommer til filformat støtte. Android støtter alt, så er bare å overføre filmene til Android nettbrettet og så kjøre filmen rett i fra nettbrettet uten å måtte fikle med noe konverteringer og slikt skit.

 

Du kan ikke bruke Playstation 3 / Xbox 360 stikker på en iPad om du vil bruke stikker til å spille spill på iPad. Dette kan du på et Android nettbrett.

 

Så hva er det som er så mye lettere på en iPad over et Android 4.0.x nettbrett?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde en itunes konto, klarte meg fint.

 

Dette er ikke hva saken handler om. Saken er at du må bruke iTunes for å få over musikk på iOS enhetene. Du må bruke iTunes for å konvertere filmer over til formatet som iOS støtter. Dog er du ikke kun bundet til iTunes for å kunne gjøre det, men er enklest med iTunes.

 

Du kan ikke bruke iOS enheten til en ekstern harddisk heller og du kan ikke bruke flash i nettleseren. Dette er kun noen få punkt av begrensningene iOS har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg gidde å bruke det som en ekstern harddisk, bruker spotify.

 

Hvorfor bruke Spotify når man heller kan kopiere over alle sangene sine på en enkel og rask måte som også er gratis?

 

Før du kan bruke Spotify, så må du først ha en dataplan som koster penger, så må du ha et premium abb til Spotify som koster 99 kr måneden.

 

Ikke ta meg feil da. Jeg bruke Spotify selv, men det slår ikke den vanlige måten ved å bare kopiere over sangene til enheten selv.

Lenke til kommentar

Dessuten er mesteparten optimert for ipad.Både web sider og applikasjoner.

 

Hvorfor kjøre på mobil-baserte websider når man heller kan kjøre orginal versjonen av websider som dem er til vanlig på Android?

 

Og applikasjoner som kommer ut til Android 4.0.x skal fungere like bra på smarttelefoner som på tablets. Da slipper man tullet med å lage en egen tablet versjon av en app bare for at det skal fungere utmerket på tablets.

 

Dette i seg selv er en STOR fordel.

Det jeg egentlig mener er at ipad har den beste skjermen og at det inntil videre oppveier alle de andre ulempene. Om det kommer et produkt som har en bedre helhet kjøper jeg heller det. Det er ihvertfall et skikkelig race på gang nå som også Microsoft kommer inn på tab markedet. Så det kommer helt sikkert masse alternativer i 260 PPI klassen snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...