Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er en jente billig?


Anbefalte innlegg

Det er forskjellig fra person til person hva folk mener om det. Jeg liker ikke at folk ligger rundt, men pooenget er at gutter stort sett er mye billigere enn jenter, ingen unnskyldninger for det.

En følge av det er at billige jenter blir sett mer ned på, mens gutter som ligger med mange til og med blir sett opp til av noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig vitsen med å ligge med alt og alle? Det kan umulig være kun for sexen sin skyld. Da hadde det jo vært bedre å heller få seg en fast kjæreste, så får man garantert sex mer eller mindre regelmessig, og det uten å måtte sjekke opp alt og alle i håp om å lykkes. Og for den saks skyld, la oss si du ble sammen med en som har hatt mange sexpartnere. Kan du stole på ham/henne og vite at personen ikke er utro? (dette gjelder alle, ikke bare deg, Pölsa!.)

Lenke til kommentar

Hvordan? Har han/hun hatt mange sexpartnere skal det svært mye til før han/hun slår seg til ro med en partner over lengre tid. Det er alt for lett å falle tilbake til gamle vaner, om enn bare for å overbevise seg selv at man fortsatt har draget.

Første kjæresten min var jomfru når jeg møtte han. Han endte opp med å være utro. Siste kjæresten min har hatt sex med en god del, og han var IKKE utro. Han så knapt på andre jenter, siden han var så fokusert på meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mangel på kompatibilitet kanskje? Det å ha hatt mange sexpartnere har da ingenting å si egentlig. Sex er digg og man vil ha masse av det. Selv om man har hatt sex med mange så betyr det ikke at man har det vanskeligere med å slå seg til ro med en partner. Det eneste man kan trekke som en konklusjon fra det faktum at en person har ligget med mange er at han/hun har ligget med mange :) Man vet ingenting om personens psyke eller liknende og det foreligger derfor ikke grunnlag å trekke noen som helst annen konklusjon. However...

 

Det er selvfølgelig mulig å lage generaliseringer med tanke på normen som finnes i dag. Bare fordi jenter har muligheten til å få seg et ligg uten noe spesielt bry betyr det ikke at de er et "svakere" kjønn. Det betyr heller at vi gutter er det svakere kjønn siden det er så lett for jenter å få seg noe. Gutta må gjøre en innsats for å få napp, siden jenter har en viss form for selvrespekt eller hva enn dere velger å kalle det her inne. Jenter, generelt, trenger ikke fullt så mye innsats. Dette sier mer om gutters svakhet for "the holy grail" enn hvor "løse" jenter er spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil man ha masse sex er det vel bedre å få seg en fast partner uansett? Det er svært sjelden sexen blir noe bra før man har gjort det en del ganger med samme partner uansett, fordi det tar tid å lære seg hva man liker, hva partneren liker og å bli åpne nok til å snakke om det. Det er ikke mulig når man ikke engang vet navnet på partneren. Så igjen, jeg skjønner ikke vitsen med å ligge med så mange som mulig, og jeg har null respekt for de som gjør det. Det gjelder begge kjønn. Og strengt tatt ser jeg ikke noe poeng i å diskutere det lengre heller. Jeg står på mitt, dere står på deres. Da er det fint lite vits å diskutere videre.

Lenke til kommentar
som du sier, må jenter "bare" bruke sin skjønnhet er dere derfor i et dårligere lys, fordi dere kan få så mye pikk dere vil, mens vi gutter må ut å fiske, og det er jaggu ikke lett å dra inn en "pen" laks for å si det sånn.

 

Vi jobber, dere bare får, derfor er vi bedre.

 

Det er enkelt for en gutt å få en jente villig. Du slipper bare uti snøret, smigrer henne litt, og suddenly har du en one night stand!! Det må være du som har dårlig dametekke.

Lenke til kommentar
som du sier, må jenter "bare" bruke sin skjønnhet er dere derfor i et dårligere lys, fordi dere kan få så mye pikk dere vil, mens vi gutter må ut å fiske, og det er jaggu ikke lett å dra inn en "pen" laks for å si det sånn.

 

Vi jobber, dere bare får, derfor er vi bedre.

 

Det er enkelt for en gutt å få en jente villig. Du slipper bare uti snøret, smigrer henne litt, og suddenly har du en one night stand!! Det må være du som har dårlig dametekke.

 

Jeg snakker ikke kun for meg selv her, men alle jeg kjenner. Men nå løper ikke jeg rundt å prøver å sjekke opp hver jente jeg ser heller. Det er selvfølgelig pent mulig, men ikke enkelt, nå handler det jo litt om vilje/innsats og flaks også. Men mindre man har jævlig dårlige krav, eller har veldig mye utseende med seg, så er det en "jobb", og den er uannsett vanskeligere å gjøre når man er gutt enn jente, og det er hovedpoenget.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Over halvparten av alle som gifter seg ender opp med å skille seg igjen, og det er de som i det hele tatt kommer så langt. Hva tror du er grunnen til det?

Du svarte ikke på spørsmålet mitt om dine antakelser var basert på førstehåndserfaring, men jeg kan godt svare på ditt. Jeg tror det har lite å gjøre med antall sexpartnere, men heller at man blant annet har for store forventninger til partneren. Frode Thuen svarte ganske bra på et liknende spørsmål i dagens A-Magasinet i samlivsspalten, hvor en kvinne lurte på om dagens samfunn skaper selvsentrerthet og kortvarige forhold.

 

*Store antall sexpartnere kan selvsagt føre til emosjonell avstumpethet, men det er ikke snakk om de 10 damene/mennene man høvlet over da man var i 20-årene. Minst tre-fire-dobling av dette kan være "skadelig", selv om dette er forskjellig fra person til person

Lenke til kommentar
Men mindre man har jævlig dårlige krav, eller har veldig mye utseende med seg, så er det en "jobb"

 

Hvilke krav har du for å hooke en jente?

 

Vel vanskelig å si, jenter som jeg ikke får fylleangst av imorgen.

 

Jeg har på følelsen av at en gjennomsnittlig person hooker som regel ikke opp med noen, og hvis han gjør det ender fort med at han har ølbriller. En person som får gjennomslag må nok tåle en del avslag først, hvis han ikke har flaks.

 

Det er uannsett enn større jobb enn når en (pen)kvinne praksis talt bare kan stå å peke ut sin utvalgte.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at ALLE jenter kan bli villige uansett hva du gjør eller hvor hardt du prøver.

Joda ;) Så lenge man er ærlig og har en viss sjarm så blir det skapt muligheter som ingen av partene så for seg :)

 

Men mindre man har jævlig dårlige krav, eller har veldig mye utseende med seg, så er det en "jobb"

 

Hvilke krav har du for å hooke en jente?

 

Vel vanskelig å si, jenter som jeg ikke får fylleangst av imorgen.

 

Jeg har på følelsen av at en gjennomsnittlig person hooker som regel ikke opp med noen, og hvis han gjør det ender fort med at han har ølbriller. En person som får gjennomslag må nok tåle en del avslag først, hvis han ikke har flaks.

 

Det er uannsett enn større jobb enn når en (pen)kvinne praksis talt bare kan stå å peke ut sin utvalgte.

 

Hvis en vakker kvinne hadde kommet til meg og sagt at nå skal vi ha sex hadde jeg avslått. Jeg liker ikke at mennesker antar sin posisjon, noe veldig mange andre er enige i.

Lenke til kommentar
Når er ei jente billig?

 

Når du tror hun er det.

 

For å forsøke å forklare litt nærmere - Slik jeg ser det er "billig" noe som stammer fra andre folks reaksjoner på et menneskes valg, iblandet en dæsj antagelser og fordommer som f eks at man umulig kan være trofast når man har hatt et visst antall partnere. Det kan være en viss sannhet i det, men i bunn og grunn vet man ikke før man har prøvd og jeg syns ærlig talt det er litt trangsynt å skulle dømme et annet menneske for disse valgene når man i det store og hele ikke vet hvorfor det skjedde. Det kan være årsaker som dette mennesket nå har lagt bak seg, og hvem vet hva man går glipp av hvis man skal hive noen på hue og ræva ut av livet sitt bare fordi de har gjort valg man er uenig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...